|
Hvilke kabler ? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Commander ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 231 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 01-Juli-2013 kl. 10:51 |
|
Hej Super-brugere af recorderer :)
Jeg har indvisteret i en projektor (Epson 6100) og er flyttet nyt sted hen, og skal af den grund også rykke lidt på min sub. Jeg har en Harbo sub, og skal bruge 8 m sub-kabel, det jeg har nu er et subra - men har hørt at det ikke er så vigtigt at købe dyrt sub-kabel er det rigtigt, her er jo en masse penge at spare så.. Jeg skal også bruge et 10 m lange HDMI kabel, og igen hvad er reglen her, jeg husker historien fra hifi-klubben, og ved det ikke er så vigtigt d adet er en masse 1.taller og 0.Nuller, men 10 m, kan det svare sig at købe i harald skrald, eller er det virkelig bedre at indvister i subra eller lig.. Hvad kan i anbefale :) Vh Commander
|
||
Panasonic TH-42PX80E - Zaptor box - TviX 6500a HD -
pioneer vsx-ax3 - B&W DM603 - harbosub10 - Ps3 |
||
![]() |
||
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2830 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg ville prøve et 10m kabel fra harald-nyborg eller lign. først, jeg har brugt dem meget længere end 10m (med forlænger imellem) uden problemer. Skulle det, mod forventning, ikke virke så er det jo bare retur med det igen.
Behold dit subwoofer kabel, du kan ingen forskel høre.
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Køb Supra eller lign kvalitet sub kabel når du skal bruge et længere. Du risikerer brum ellers..
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19852 |
|
Er det noget du selv har oplevet? Klaus |
||
![]() |
||
Commander ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 231 |
|
Jeg kan sige at da jeg købte subben hos Harbo-sound, skrev han på sin side at det ikke kunne svare sig, da de lave toner ikke krævede et dyrt kabel.. men en ting er hvad han skrev !!
|
||
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19852 |
|
![]() |
||
|
Tak Klaus :-)
Men hvad med HDMI - hvad kan i anbefale, skal jeg op i kvalitet for at garantere fuld styrke over 7.5 m skal jo bruge 10 m.. |
||
||
![]() |
||
Willads ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 453 |
|
Jeg har også dem der linkes til fra AV-connection og de virker upåklageligt på begge subs.
|
||
Pana:DP-UB424,Yamaha rx-a3070,Monacor STA-1000D, Epson:TW-7400,117" tab-tension,Earthquake højtalere:Fronter 2xTitan Tigris,Center 1xTitan Theia,Surround 4xAWS-602,loft 4xECS-8.0,subs 2xMinime P12v2
|
||
![]() |
||
|
Hvis du læser på AV-connections hjemmside kan du læse om faldgruberne. Om man kan overføre 1080p afhænger af kablet og udstyret i begge ender. Skal du "kun" køre 1080i og er dit udstyr "godt" virker et billiget kabel måske. Er der problemer, så er det op med "læderet". Start derfor ud med et billigt kabel og test om det virker (Harald Nyborg spørger ikke, de giver penge retur). Klaus |
||
![]() |
||
Willads ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 453 |
|
Jeg anvender et 10m HDMI kabel til full-hd 1080p som fungerer upåklageligt. Det er købt hos AV-cables.dk og hedder Profigold 1.4 High Speed HDMI kabel - 10 m varenr B1-1 / PROV1210. Jeg gav så vidt jeg husker omkring 450-500+moms
|
||
Pana:DP-UB424,Yamaha rx-a3070,Monacor STA-1000D, Epson:TW-7400,117" tab-tension,Earthquake højtalere:Fronter 2xTitan Tigris,Center 1xTitan Theia,Surround 4xAWS-602,loft 4xECS-8.0,subs 2xMinime P12v2
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Ja |
||
![]() |
||
|
Imponerende, så har det vidst været "lakridskabler".... Klaus |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |