recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilke muligheder har jeg ifm Waoo TV?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilke muligheder har jeg ifm Waoo TV?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
SPetersen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-Januar-2015
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SPetersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilke muligheder har jeg ifm Waoo TV?
    Sendt: 06-Januar-2015 kl. 17:40
Hej

Jeg har igennem længere tid har fibernet gennem Fibia og tv via parabol og Viasat, men nu kunne jeg godt tænke mig at samle det hele og få tv gennem min fiber. Jeg er dog i tvivl om mine muligheder mht selve installationen og kundeservice ved Waoo/Fibia er mildest talt ikke meget værd....

Min nuværende fibernetinstallation er som følger:
Fra fiberkonverteren løber der et ethernet kabel over i en Fibia boks, som jeg tror egentlig er en router, men jeg bruger den ikke til noget. Derfra løber der et nyt ethernetkabel fra LAN porten til min egen router, en Linksys E4200, hvorfra der løber ethernet kabel, cat 6, ud til alle rum i huset. 
I skabet under mit fjernsyn har jeg en Linksys SE2800 switch stående som mit fjernsyn er forbundet til.

Jeg vil gerne have Viasat pakken med HD boks m harddiskoptager fra Waoo, men jeg er ikke sikker på, at det er lige til i mit nuværende setup?

Jeg er ret sikker på, at min nuværende router ikke understøtter IGMP, hvilket jeg kan forstå er et krav? Er der nogen der har erfaringer med den router der følger med fra Waoo? Er den noget værd?
Hvilke routere kan evt anbefales og skal jeg være opmærksom på andet end IGMP?

Kan jeg komme uden om IGMP problematikken, hvis jeg erstatter min nuværende switch med en switch der understøtter IGMP samt køber en ekstra switch som jeg kan bruge istedet for den indbyggede i routeren, eller skal selve routerfunktionaliteterne også understøtte IGMP?

Alle gode råd og tips modtages med kyshånd :-)
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ozzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2015 kl. 12:32
Lidt mere info vil være en god ide, så som hvordan ser boksen ud du har mv. så skal jeg gerne hjælpe dig :)
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
The_Joshua Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Juni-2010
Sted: Danmark
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér The_Joshua Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2015 kl. 14:23
Og hvor i landet, da der er forskel på boksene afhængig af by og El-selskab.
Til top
pointwood Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-April-2007
Point: 324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pointwood Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2015 kl. 14:52
"Jeg vil gerne have Viasat pakken med HD boks m harddiskoptager fra Waoo, men jeg er ikke sikker på, at det er lige til i mit nuværende setup?"

Det tillader Viasat ikke. Vi havde Waoo lille TV pakke med HD boks fra Waoo (Airties boks) som vi betalte 80kr/mdr for leje af. Vi skiftede for et stykke tid siden til Viasat Danmark pakken (som ikke findes mere) og skiftede i den forbindelse til Waoo TV boksen uden HD da de features ikke var tilgængelige med Viasats pakker. Jeg tvivler på det har ændret sig. Til gengæld får du Viaplay med i pakken.

Vi er faktisk lidt kede af at miste Airties HD boksen. Den var nemlig hurtig og stabil. Den Airties boks uden HD vi har fået som erstatning er klart langsommere og heller ikke helt så stabil.
Jramskov
Til top
Kand Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Marts-2014
Sted: Arhus
Point: 80
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2015 kl. 21:34
Du kan godt få / beholde Airties med HDD selv om du har Viasat.

Waoo har også et trådløst sæt til Airties så du ikke behøver at trække nyt kabel fra din installation til din  Airties.
Til top
pointwood Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-April-2007
Point: 324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pointwood Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2015 kl. 08:47
Ja, men vi vil ikke betale for noget vi ikke kan bruge.

Redigeret af pointwood - 13-Januar-2015 kl. 08:47
Jramskov
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu