recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilke RAM skal jeg købe?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilke RAM skal jeg købe?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Zardos Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 03-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2008 kl. 20:00

[/QUOTE]

Ja det er sikkert billigere at købe PC3200 ram end PC2700 idag. De kan formentlig køre sammen, dog vil de "kun" køre 166 MhZ, selvom PC3200 kan køre 200 MhZ. Hvis bundkortet understøtter 200 MhZ ramblokke, var det måske en idé helt at fjerne den "gamle" ram.

Det vil sige at det er ligemeget om jeg har pc2700 333mhz i eller pc3200 400mhz, bare jeg blander dem ikke sammen fordi så er det det lavere som gælder.  Nu siger du "hvis bundkortet understøtter 200 mhz", rammene har 333mhz og 400mhz.  Skal bundkortet så ikke understøtte mere end 200mhz?  Og hvor kan jeg se om bundkortet understøtter det givne tal?

Ellers tror jeg jeg har fundet 1 GB RAM til en fair pris her.  Der er kun 7 kr. forskel på 2700 og 3200.  Så hvis der ikke er nogen forskel på dem ydelsesmæssigt, så holder jeg mig til den type som allerede er i min komputer.

Der var også en som sagde (pdrhan) at hvis han var mig så ville han købe 2x1GB.  Jeg tror bare ikke der ville være så meget forskel ydelsesmæssigt på 1,5GB RAM og 2GB RAM.  Hvad tror I?  Og så sparer jeg 4-500 kr .

VH  Z.

Redigeret af Zardos - 03-Juli-2008 kl. 20:02
Zardos

Lykkelig ejer af TV: Samsung PS-42P3S
DVD Optager: JVC DR-MH300
Receiver: Yamaha RX-V630RDS
Til top
Deucalion Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 83
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2008 kl. 09:50
Oprindeligt skrevet af Zardos Zardos skrev:

Det vil sige at det er ligemeget om jeg har pc2700 333mhz i eller pc3200 400mhz, bare jeg blander dem ikke sammen fordi så er det det lavere som gælder.  Nu siger du "hvis bundkortet understøtter 200 mhz", rammene har 333mhz og 400mhz.  Skal bundkortet så ikke understøtte mere end 200mhz?  Og hvor kan jeg se om bundkortet understøtter det givne tal?

http://en.wikipedia.org/wiki/DDR_SDRAM

Oprindeligt skrevet af Zardos Zardos skrev:

Ellers tror jeg jeg har fundet 1 GB RAM til en fair pris her.  Der er kun 7 kr. forskel på 2700 og 3200.  Så hvis der ikke er nogen forskel på dem ydelsesmæssigt, så holder jeg mig til den type som allerede er i min komputer.

Det er godt nok billigt. Der står så ikke angivet, hvilket mærke RAM der er tale om. *EDIT* Der står godt nok Kingston på de afbildede ram-moduler.  

Ja jeg ville nok vælge samme slags, som du allerede har.

Redigeret af Deucalion - 04-Juli-2008 kl. 09:52
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu