|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Jimmbo ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-August-2007 Sted: Risskov.. Status: Offline Point: 1966 |
![]() Sendt: 24-Februar-2008 kl. 00:58 |
Hej jeg har en D-link DI-524 som jeg har nogle problemer med. Jeg har mit internet stående i stuen, mens jeg har en stationær stående oven på. Men signalet er så dårligt at min stationær ikke får internet, eller kan se andre computere på netværket.
Så hvilke router skal jeg have før der kommer internet oven på? Er blevet anbefalet en Linksys WRT54G |
|
TV: Panasonic TX-P42G10E
Medier center: Popcorn Hour A-200 BD: Playstation 3 slim 320 GB Forstærker: Marantz SR6005 F-højtaler: DLS R66 C-højtaler: DLS RC55 B-højtaler: KEF 2005 SUB: KEF PSW2000 |
|
![]() |
|
bruger udmeldt 5 ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
![]() |
Den model er for gammel..
Nyere modeller, såsom WAG200g eller endnu nyere.. WAG325n er nok dem du skal gå efter. Linksys er et fint valg.. D-Link har det med at fejle en del.. Begge modeller har en ADSL indgang, så du sparer modem, hvis du altså ikke har IP telefoni, så er de ikke de rigtige at vælge.. Der findes vistnok en variant her også.. |
|
![]() |
|
SuperJunior ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 179 |
![]() |
Har selv den model du selv har snakket om. Og den virker perfekt, og har godt signal i hele huset! Så uanset om den er gammel, så virker den! og er super nem at sætte op! |
|
![]() |
|
nbu001 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-August-2004 Sted: CPH, DK Status: Offline Point: 890 |
![]() |
Hi Jimmbo, Linksys WRT54G er ved at være en ældre sag, men den funker bare. Så kan den stadig fås (til en billig penge), kan du roligt købe den. Edit: Hov, sådan går det når man bliver forstyrret midt i at man skriver en besked - SuperJunior svarede stort det det samme som mig i mellemtiden /Nils Redigeret af nbu001 - 24-Februar-2008 kl. 03:13 |
|
|
|
![]() |
|
SuperJunior ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 179 |
![]() |
Derfor er det altid dejligt at få tingene bekræftet :D Nattemennesker! |
|
![]() |
|
Jens G ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 141 |
![]() |
Istedet for en WRT54G, er det måske værd at overveje en WRT54GL? Til den findes der en del alternative firmwares som bl.a. tillader at der kan skrues lidt op for sendestyrken. |
|
Jens G
|
|
![]() |
|
Jimmbo ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-August-2007 Sted: Risskov.. Status: Offline Point: 1966 |
![]() |
WRT54G 336 kr.
WRT54GL 361 kr. WAG200g 432 kr. WAG325n 739 kr. Prisforskellen mellem de 3 første er så lille at jeg skal bare skal have den bedste ![]() Fik vist ikke nævt at jeg har fullrate til internet, men benytter mig ikke af ip telefoni. Så jeg skal bare have den router der kan give det kræftigste signal, så jeg kan have internet over det hele. Hvilke en er så bedst? Og er WAG325n meget bedre end de andre, så det kan betale sig at købe den? Forrsten tak for hjælpen så langt ![]() |
|
Medier center: Popcorn Hour A-200 BD: Playstation 3 slim 320 GB Forstærker: Marantz SR6005 F-højtaler: DLS R66 C-højtaler: DLS RC55 B-højtaler: KEF 2005 SUB: KEF PSW2000 |
|
![]() |
|
bruger udmeldt 5 ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
![]() |
nej, det er den ikke. Du skal dog kikke efter udstyr som understøtter den nye MIMO teknologi.. det er helt klart en fordel i forbindelse med sendestyrke.. |
|
![]() |
|
![]() |
Men er WRT54GL fin nok? Og hvilke firmwire skal jeg vælge for at få den bedste forbindelse? Har læst lidt om noget der hed Tomato?
|
|
|
![]() |
|
Jens G ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 141 |
![]() |
Jeg bruger Tomato, efter en periode med DD-WRT. Men jeg bruger ikke trådløst, så jeg har ingen egen erfaring med den del af det.
|
|
Jens G
|
|
![]() |
|
![]() |
Hvilke fordele har tomato ellers, andet end bedre sende signal?
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg ved ikke om signalet er bedre, men man kan skrue op for sendestyrken, og dermed få større rækkevidde. Men signalet skal jo også kunne nå den anden vej. Dog tror jeg routeres modtagerfølsomhed generelt er bedre end netkorts, alene pga placeringen. Umiddelbart kan jeg komme i tanke om følgende funktioner jeg bruger, som enten ikke er i Linksys' firmware, eller som er bedre i Tomato: Der en udmærket QOS udgående. Man kan indsætte scripts til båndbreddestyring, både ind- og udgående. Der er mulighed for statisk DHCP. DynDNS kan opdateres fra routeren. Der er log og grafer over båndbreddeforbrug. |
|
Jens G
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |