Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
iver74
Ny bruger
Oprettet: 12-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4
|
Emne: Hvilke satellithjtalere Sendt: 12-November-2007 kl. 09:11 |
Er der nogen der har nogle forslag til hvilke satellithøjtalere det vil være godt at købe hvis man skal bruge dem til både sourround og musik?
Både design og kvalitet er vigtig.
Jeg har i forvejen en god forstærker, og en god subwoofer, så det er kun satellitterne jeg har behov for. Fruen synes mine store JPW gulvhøjtalere er grimme .
Mit budget er omkring 10.000,-
På forhånd tak for input.
|
 |
Asklepios
Guld medlem
Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
|
Sendt: 12-November-2007 kl. 10:24 |
Du kan kigge lidt på KEF, Anthony Gallo samt de mindre B&W samt Dali fra HFK.  Det er nok nogle af mine bedste bud...  MVH
|
De bedste hilsner Simon
B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash)
Atlas Cables
|
 |
iver74
Ny bruger
|
Sendt: 12-November-2007 kl. 14:42 |
Jeg har kigget på Gallo Diva Ti, og hvis man skal tro på anmeldelserne, er det et rigtig godt produkt.
Jeg overvejer lidt at købe to Gallo Diva Ti som fronthøjtalere, og 3 Gallo Nucleus Micro Ti, som center og baghøjtalere.
Er der nogen der har en mening om denne opsætning?
Er der nogen der kender nogen forhandlere?
|
 |
Asklepios
Guld medlem
|
Sendt: 12-November-2007 kl. 18:22 |
Hej Iver, det lyder da som en glimrende ide. Men husk, der er ikke verdens bedste bas i de små drenge... Til gengæld gør de det rigtig godt på ALLE andre punkter. Har lyttet til dem, og det er fantastisk hvad der kan vrides ud af dem.
Hvor bor du henne, så skal jeg gerne anbefale en forhandler eller to! 
MVH
|
De bedste hilsner Simon
B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash)
Atlas Cables
|
 |
iver74
Ny bruger
|
Sendt: 12-November-2007 kl. 20:03 |
Hej Simon Jeg har en god subwoofer i forvejen, så det med bassen bliver ikke noget problem  Jeg bor i Skanderborg, og jeg har ikke rigtig kunnet finde nogen forhandlere i Århus området. Jeg kunne måske godt gå med til at købe dem på nettet, men det ville jo være rart at høre dem først. Jeg synes det er mega smart at de kan sættes op i loftet, men ved du hvordan det vil påvirke lyden mht den bedste placering. Her tænker jeg både på film og musik. Tak
|
 |
Asklepios
Guld medlem
|
Sendt: 12-November-2007 kl. 20:13 |
Hej Iver74, Jeg tror ikke det gør den store forskel med placering hh. på vøg og i loft. Men se pp Hifi4all, der er nogle gode artikler ang. placering. Jeg ved desværre ikke lige hvad der ligger i Skanderborg/Århus og omegn. Er selv fra KBH såerh... 
MVH
|
De bedste hilsner Simon
Atlas Cables
|
 |