|
Hvilke software til Windows Media Center |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Hessi ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-December-2006 Sted: Århus N, DK Status: Offline Point: 1528 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 13-Juni-2012 kl. 22:13 |
Hej,
Ville lige høre om nogen af jer har fundet ud af hvad for noget software man skal installere for at kunne afspille følgende i Media Center 1. MKV'er og bitstreame lyden deraf 2. Musik ved bitstreaming 3. surround-lydsporet i TV-kanaler Vil helst ikke installere codec-packs, da jeg har meget dårlige erfaringer med dette. De ødelægger som regel mere end de gavner. Så det ville være nice med et par eller 3/4 codecs, hvor man ved hvad de gør. Jeg takker rigtig mange gange for hjælpen! ![]() Mvh. Hessi
Redigeret af Hessi - 13-Juni-2012 kl. 22:15 |
|
![]() |
|
stefanb ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 452 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg vil tro at saf6 kan klare det hele.
Jeg havde ikke meget fidus til det før jeg prøvede. Indeholder bla. ffdshow (kan bruges til bitstreaming),lav filters, power dvd 12 video codec og divx aac decoder (eneste jeg har prøvet som kan klare he-aac 5.1 på drhd) |
|
![]() |
|
Hessi ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-December-2006 Sted: Århus N, DK Status: Offline Point: 1528 |
Lyder meget interessant. Du nævner PowerDVD 12 video codec, men hvad med audio codec til bitstreaming af HD-lydformater? Og virker den sådan at den ikke bruger en plug-in, men Medie Centerens egen brugerflade?
![]() |
|
![]() |
|
stefanb ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 452 |
For ikke at blive slagtet af eksperterne så skal det lige siges at jeg ikke er ekspert på området :-)
Men ffdshow kan vistnok bitstreame alt via hdmi. Og så mener jeg det er et spørgsmål om hvilke prioriteter (merits) de forskellige codecs har. Man kan godt have en hel stak forskellige filtre, men det er dem med de højeste merits der bliver brugt. Hvis du har mulighed for at gendanne din pc via et image inden du eksperimenterer så kunne du jo prøve at installere saf6 og se hvad der sker :-) Men du skal have en unlocked vers. Prøv at læse: http://forum.team-mediaportal.com/threads/saf-v6-based-on-lavf.95635/ |
|
![]() |
|
Nogen der ved hvordan man konfigurere SAF6 til bedst mulig billedkvalitet, og bedste muligt bitstreaming lydkvalitet (hvis det ellers kan siges sådan)?
|
|
![]() |
|
Psymon ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-September-2011 Status: Offline Point: 304 |
Ideen i SAF er at du ikke skal konfigurere noget, installer og så køre det. Det er lavet til Media Portal, så ved ikke helt om det virker til MCE.
|
|
![]() |
|
Man kan vel ikke skrue op eller ned for kvaliteten på bitstreaming. Bitstreaming handler vel om bare at sende lydformatet videre uden at røre ved det. Altså lade sit tv/receiver dekode lyden og IKKE pcen. På mit system synes jeg at powerdvds video codec giver det bedste billede.
|
|
![]() |
|
jespermart ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 893 |
Jeg kører TMT 5.2 som
Afspiller MKV samt BD med bitstreaming over til min AV-Reciever Afspiller Flac med følgende opskrift Har altid DD på DR-HD via HDHomerun Dual channel C-tuner
Redigeret af jespermart - 15-Juni-2012 kl. 12:13 |
|
Jesper
Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |