recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilke sub valg er bedst for mit setup?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilke sub valg er bedst for mit setup?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2014 kl. 21:23
Det mest optimale skulle være at køre med 2 subs, skulle være nemmere at integrere i rummet
Ning
Til top
Jimmbo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-August-2007
Sted: Risskov..
Point: 1966
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jimmbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2014 kl. 21:48
Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

Det mest optimale skulle være at køre med 2 subs, skulle være nemmere at integrere i rummet

Det tænke jeg nok. Ved du om jeg vil bære bedre tjent med at give 500 kr. mere pr. sub og få den lidt dyre, frem for den billigere?

Hvordan skal sub'erne så stilles? En ved siden af fjernsynet, og en bagerst i stuen?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19840
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2014 kl. 22:54
Hvilken sub har du i dag?
Hvad mangler du ved den nuværende sub?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Jimmbo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jimmbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2014 kl. 22:55
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvilken sub har du i dag?
Hvad mangler du ved den nuværende sub?

Klaus

Min nuværende sub er den fra KEF 2005.2 sættet, som var populært for en del år tilbage.

Det jeg savner ved min sub, er en bare en ordenlig dybte. Jeg synes min nuværende sub klukker i lyden, når jeg bruger den. Det lyder bare ikke sådan rigtig.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19840
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2014 kl. 23:01
Køb:
http://www.dba.dk/51-hoejttalersaet-dls-dls-r55/id-1006363419/

Så er der sub og ordentlige baghøjttalere (R55) en center bag og nogle højttalere til køkkenet......

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6694
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2014 kl. 23:30
Oprindeligt skrevet af Jimmbo Jimmbo skrev:

Jeg var i går nede i TapeConnection og snakke med en flink sælger, om hvor jeg burde opgraderer mit setup næste gang. Vi blev enige om, at subwooferen nok var det bedste sted at opgraderer.

Sælgeren anbefalede mig at købte 2X Monitor Audio MR W10 til 2999 pr. stk.

Mit spørgsmål til jer er så, hvilke af følgende valg ville være bedst for mit setup?

* 2 X Monitor Audio MR W10 til 2999 pr. stk.
* 2 X Monitor Audio MASS W200 til 3499 stk.
* 1 X Velodyne SPL1200 R II - fundet på DBA 6 år gammel til 6000 kr.

Bonus Into:
Min nuværende subwoofer er fra et KEF 2005.2 setup, som efterhånden også er en 10 år gammel.
Min forstærker er en Marantz 6005.

Med mine erfaringer med Tapeconnection vil jeg anbefale dig at begynde med deres valg.

Venlig hilsen
KB
Til top
Jimmbo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jimmbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2014 kl. 07:30
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Oprindeligt skrevet af Jimmbo Jimmbo skrev:

Jeg var i går nede i TapeConnection og snakke med en flink sælger, om hvor jeg burde opgraderer mit setup næste gang. Vi blev enige om, at subwooferen nok var det bedste sted at opgraderer.

Sælgeren anbefalede mig at købte 2X Monitor Audio MR W10 til 2999 pr. stk.

Mit spørgsmål til jer er så, hvilke af følgende valg ville være bedst for mit setup?

* 2 X Monitor Audio MR W10 til 2999 pr. stk.
* 2 X Monitor Audio MASS W200 til 3499 stk.
* 1 X Velodyne SPL1200 R II - fundet på DBA 6 år gammel til 6000 kr.

Bonus Into:
Min nuværende subwoofer er fra et KEF 2005.2 setup, som efterhånden også er en 10 år gammel.
Min forstærker er en Marantz 6005.

Med mine erfaringer med Tapeconnection vil jeg anbefale dig at begynde med deres valg.

Det ender det sikkert også med. Men det virker bare til at Monitor Audio MASS W200 er en bedre sub, og hvis den kun koster 500 kr. mere, så kan jeg da lige så godt give den smule ekstra.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu