recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilke surround højttalere?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilke surround højttalere?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
rigo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2006
Sted: Slangerup, DK
Status: Offline
Point: 763
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilke surround højttalere?
    Sendt: 23-Januar-2007 kl. 20:57

Jeg står for at skal købe et sæt surround højttalere, og har brug for noget input/erfaringer.

Rummet er ikke specielt stort (3,5 x 2,6) så gulv højttalere er udelukket. Min receiver er en Sony STR-DB930 http://www.homecinemachoice.com/reviews/hccreviews/Amplifier s/Sony/SonySTR-DB930.php

Jeg har kigget på et Argon sæt fra Hifi Klubben, men er tvivl om det er et liiiige lovligt "tyndt" sæt.

http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Hoejttaler/Hoejttale rsystem/ARGON_Junior_hoejttalersystem.htm

Budget er i 5.000 kr.'s laget. Findes der et sæt i vil anbefale eller skal jeg selv sætte det sammen?

Der skal ikke spilles musik. Kun film.

Pft!

Til top
vipmlo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2007 kl. 23:13

Jeg kan varmt anbefale KEF KHT2005.2. Se dem her og her
De forhandles herhjemme hos Fona og Electric city. De var sidste år på tilbud til 3.999 kr. Før jul så jeg et sæt i Electric City til 4.999 kr. Måske du kunne forhandle lidt - det er jo udsalgs tid.
 



Redigeret af vipmlo - 23-Januar-2007 kl. 23:19
Til top
rigo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2006
Sted: Slangerup, DK
Status: Offline
Point: 763
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2007 kl. 21:08

Tak for input vipmlo.

Andre der har et bud?

Til top
exlærer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 886
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2007 kl. 02:32

Det er som jeg ser det ikke kun et spørgsmål om hvilke højttalere der lyder godt, men et spørgsmål om hele opsætningen -atså også forstærkeren og helt ned til ledningerne du bruger.

Har ofte set...Forstærker:Pioneeer højttaler: Jamo

                                            Sony         &n bsp;         &n bsp;   Jamo

                                           Harman Kardon       JBL

                                           Harman Kardon       QLN/QLS

                                             Nad /Denon            Dali

Du må gøre op med dig selv om du ønsker en engelsk lyd(blød diskant), Japansk(hård diskant -mange detaljer) eller en amerikansk(meget bund og blød diskant). Hør forskellige anlæg og lån evt. højttalerne så du kan høre dem i dit eget hjem på dit eget anlæg. Du er selv den bedste dommer

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu