Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
|
Sendt: 01-August-2009 kl. 11:12 |
Af de to listede tv, ville jeg iøvrigt vælge Sony'en såfremt tv'ene ikke skal have en prof-kalibrering, hvilket de fleste rimeligt nok fravælger i denne prisklasse.
|
 |
anielsen83
Junior bruger
Oprettet: 31-Juli-2009
Point: 31
|
Sendt: 01-August-2009 kl. 11:22 |
Ok - men vil du mene at det er en ulempe at TX-P37X10 ikke er full HD - vil det være problematisk i forhold til skærmstørrelsen på 37"?
|
 |
Kasper Rodding
Bruger
Oprettet: 26-Juni-2009
Point: 172
|
Sendt: 01-August-2009 kl. 11:26 |
Heeej. Jeg har lige købt et 32 tommer Sony kdl 32v4500 til 4000 kr.
Vil klart sige du skal købe Sony's fladskærme frem for Samsung's.
Billedkvaliteten er en del bedre mener jeg klart. Bedre lyd, jeg kan blive ved. Men til noget andet så kan jeg også helt sikkert anbefale dig det tv som jeg lige har købt sidder selv 1,5-2 m fra tv'et og billedet er bare helt skarpt. :D
Håber det hjalp lidt...
|
 |
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
|
Sendt: 01-August-2009 kl. 11:28 |
anielsen83 skrev:
Ok - men vil du mene at det er en ulempe at TX-P37X10 ikke er full HD - vil det være problematisk i forhold til skærmstørrelsen på 37"? |
Det er en ulempe i forhold til hvis den havde været 1080P, ja - men humlen er at der er større ulemper ved de 37" tv der rent faktisk ER 1080P, i hvert fald i det prisleje. Så problematisk, nej.
Det er et spørgsmål om at vælge de rigtige kompromisser. Hvis prisen var åben, og du vægter HD meget højt, så ville jeg have sagt TX-P42V10. Men så er prisen dobbelt op, og det er lige stort nok til SD kiggeri på 2 meters afstand i manges øjne (ikke i mine...). Skal prisen under 10.000,-, så må man indgå nogle kompromisser hist og her, og opløsningen er, modsat hvad mange tror, et af de klogeste steder at starte (medmindre man vil have en PC koblet til).
|
 |
anielsen83
Junior bruger
|
Sendt: 01-August-2009 kl. 11:53 |
ok - jeg har bestilt begge tv (sony kdl32w5500 og panasonic TX-P37X10) så nu er det bare et spørgsmål om hvilket et af dem jeg skal nægte modtagelse på :-) Har sandsynligvis til mandag inden jeg bliver "tvunget" til at tage en beslutning.. Jeg synes der er ting der taler for og i mod dem begge og mit største problem er at jeg har svært ved at gennemskue hvor meget jeg taber ved at panasonicen ikke har full hd - jeg har nemlig aldrig set den live... jeg tror det bliver sonyen når alt kommer til alt.
tak for hjælpen.
ps. jeg er stadig åben for påvirkninger hvis nogen af jer skulle have nogle helt geniale betragtninger som bør få mig til at ombestemme mig.
|
 |
Vistrup
Guld medlem
Oprettet: 01-November-2007
Point: 1179
|
Sendt: 01-August-2009 kl. 12:09 |
99 % af alle i denne tråd har sagt Panasonic x10.
Hvorfor spørger du hvis du alligevel ikke lytter? X10 er klart den bedste skærm.
|
LG C1 65" Sonos Arc Sonos Sub3 Apple TV 4K PS5
|
 |
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
|
Sendt: 01-August-2009 kl. 12:20 |
anielsen83 skrev:
ok - jeg har bestilt begge tv (sony kdl32w5500 og panasonic TX-P37X10) så nu er det bare et spørgsmål om hvilket et af dem jeg skal nægte modtagelse på :-) |
Det synes jeg er en lettere usympatisk måde at handle på. Du spilder bevidst andre folks tid og penge.
|
 |
clausewitz
Guld medlem
Oprettet: 26-November-2004
Point: 1115
|
Sendt: 01-August-2009 kl. 12:26 |
anielsen83 skrev:
ok - jeg har bestilt begge tv (sony kdl32w5500 og panasonic TX-P37X10) så nu er det bare et spørgsmål om hvilket et af dem jeg skal nægte modtagelse på :-) Har sandsynligvis til mandag inden jeg bliver "tvunget" til at tage en beslutning. |
Du har bestilt begge 2 og bruger så leveringstiden på at beslutte dig til, hvilket det skal være for derefter at nægte modtagelse af et af dem.
Det virker da som hul i hovedet .
Ahh mens jeg sad og tænkte hvordan jeg ville formulere min forargelse har Otto været der!
Redigeret af clausewitz - 01-August-2009 kl. 12:27
|
 |
anielsen83
Junior bruger
|
Sendt: 01-August-2009 kl. 12:31 |
sikke nogle sure opstød I kommer med.
jeg kom i tvivl, ganske enkelt, derfor endte jeg med 2 bestillinger. det var bestemt ikke for at "handle usympatisk" men ganske enkelt fordi jeg var lidt for hurtig.
|
 |
clausewitz
Guld medlem
Oprettet: 26-November-2004
Point: 1115
|
Sendt: 01-August-2009 kl. 12:52 |
Det kan godt være det er sure opstød men din handling er altså også rimelig grotesk. Som jeg tolker hvad du skriver, vil du slet ikke afprøve de 2 men på mandag blot nægte at modtage det, du så har fundet ud af, det ikke skulle være.
Du skriver, at du "kom i tvivl" og "var lidt for hurtig". Ja det må man nok sige. Jeg forstår ikke, at du ikke afbestiller dem begge 2 før de bliver sendt og venter med at bestille til du er blevet klogere/afklaret .
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 01-August-2009 kl. 12:56 |
du spøger os om køb af et tv og 99 procent siger en x10 og uden at have set dem alligevel siger du en sony. Jeg har set dem begge i 37 tommer og i ren billedekvalitet slå en x10 en sony på de fleste punkter. full HD i denne størrelse er mest slagsgas, og du skal sidde med hovedet helt inde i skærm for at se forskel.
du skriver jo netop billedekvalitet, ellers havde ikke skrevet noget om en x10. men held og lykke med dit valg.
|
 |
anielsen83
Junior bruger
|
Sendt: 01-August-2009 kl. 12:58 |
jeg ringede ganske kort tid efter for at fortryde, men det var desværre for sent. situationen er ikke ideel - men sådan blev det desværre denne gang.
jeg takker af her - tak for gode råd - jeg synes trods alt jeg er blevet en hel del klogere.
|
 |