|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
HenrikH ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 733 |
![]() Sendt: 22-April-2010 kl. 18:01 |
Hej
Vi overvejer en 32" fladskærm til datterens værelse. Søger derfor anbefaling af et sådant 32".
Har kikket på :
Philips 32PFL8404 http://www.consumer.philips.com/c/tv/8000-serien-32-tomme-aegte-hd-1080p-digital-tv-32pfl8404h_12/prd/da/dk/
Samsung UE32B6050 http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-home-theatre/tv/led-tv/UE32B6050VWXXE/index.idx?pagetype=prd_detail&returnurl=
Mod Philips taler designet med den grimme plastic-kant der er en rigtig støvsamler - ellers var det nok valgt.
For Samsung taler design - det tynde LED, men det giver så sikkert en dårlig lyd.
Er der erfaringer med ovenstående TV.
Er der andre oplagte emner i samme prisklasse ca. kr. 5.000. Alternativt billigere, hvis der fås noget i OK billedkvalitet.
|
|
mvh
Henrik |
|
![]() |
|
vasif ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1773 |
![]() |
Begge skærme ligger kvalitetsmæssigt i den høje ende af 32" LCD-Skærme. Et andet alternativ kunne dog være den nye Sony KDL32EX500, som både er billigere, og minimum lige så god, hvis ikke bedre end de to du nævner, som iøvrigt begge er sidste års modeller, ikke at de bliver ringere af den grund:)
EX-Serien afløser W5500, som ifølge salg og anmeldelser, er Sony's allermest populære og mest solgte fladskærm nogensinde. |
|
![]() |
|
HenrikH ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 733 |
![]() |
Sony'en lyder også interessant.
Vi har i forvejen en Sony KDL-V4500 og den har skuffet lidt i billedkvalitet, men er jo også en ældre model (og var dengang vel også et niveau under EX500, der vel svarede til daværende W4500 - rent placeringsmæssigt i Sony-klasserne).
Nogen der kan bidrage med noget om billedkvaliteten mellem de nu 3 nævnte skærme. Philips og Samsung er vist i en klasse højere, men omvendt er de sidste års model, hvor Sony er dette års model. Så en højere klasse fra forrige år - eller en lavere klasse fra i år, hvor der er et års mere udvikling - så kan kvaliteten jo være den samme.
Omkring DNLA og internet havde jeg egentligt set bort fra det i Philips'en i min udvælgelse, da jeg har læst mig til, at det reelt ikke er brugbart (understøtter kun få video-formater, langsomt osv.) Men hvordan er det lige med det på Sony'ens DNLA - er den kommet over børnesygdomme - var det ikke noget med at det på W5500 også var noget skrammel. Men hvad med EX500 eren?
|
|
mvh
Henrik |
|
![]() |
|
vasif ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1773 |
![]() |
EX500 er afløser for W5500, og billedkvaliteten er på minimum samme niveau. W5500 var desuden forbedret væsentligt i forhold til W4500. V-Modellerne benyttede desuden et ringere panel end W-serien, så alt andet lige, vil EX500 være et stort skridt opad. Både W5500 og EX500 har en fornuftig Film-indstilling, som giver et fint naturligt billede, og det er også det som anbefales.
Philips virker måske udadtil til et bedre Tv, men det er det efter min mening ikke. Billedkvaliteten er ikke bedre, og Philips måde at vise et billede på, differentierer sig ret meget i forhold til den normale standard, hvilket er negativt. Eneste rigtige plus er måske Ambilight. Samsung kan dog bestemt godt anbefales. Jeg mener dog bare, at EX500 virker til at være et mere helstøbt produkt. DLNA og internetfunktionen er forbedret markant i forhold til 2009-modeller, så den nu er ganske brugbar, men det har selvfølgelig stadigvæk sine begrænsninger. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |