recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken 40 tommers fladskærm
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilken 40 tommers fladskærm

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
KJBOLOE Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 06-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 37
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken 40 tommers fladskærm
    Sendt: 19-November-2009 kl. 09:09
Hejsa
Hvilke 40 tommers fladskærm skal jeg vælge når jeg har 6000 kr. og følgende krav :
- DBT-T/C Mpeg2/Mpeg4
- Full HD
- Mulighed for at kunne hæve/sænke billedet, som jeg kan i dag på mit Philips.
- Teksttv med mulighed for at bladre i undersider
 
Jeg har haft kig på følgende :
- SONY KDL40V5500, men ved ikke om det opfylder mine behov.
 
Med venlig hilsen
Kenneth J. Bolø
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2009 kl. 09:58
Det nævnte Sony tv opfylder dine krav om DVB-T/C MPEG2/MPEG4 og Full HD. Det er muligt at det kan findes til 6000 Kr.

"Hæve/sænke billedet" - hvad mener du egentlig med det?

Sony tv'et kan flytte et 4:3 billede, som vises i "Smart" format, lidt op eller ned så du selv vælger hvad der beskæres væk i top og bund, f.eks. for at kunne se underteksterne. Jeg kan ikke rigtigt huske, om man kan det samme i "Zoom" tilstand.

"Teksttv med mulighed for at bladre i undersider"
Sony tv'et lagrer alle TTV hovedsiderne, som du så kan bladre imellem uden forsinkelse, men hvis du med undersider mener f.eks. underside 1,2,3 af 3 undersider på TTV side 456, altså undersider som man normalt skal vente på selv skifter, så tror jeg ikke Sony tv'et kan det - jeg kender i hvet fald ikke nogen måde at gøre det på.

Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
Splinten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2004
Sted: Lolland
Status: Offline
Point: 901
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2009 kl. 10:13
Oprindeligt skrevet af KJBOLOE KJBOLOE skrev:

- Teksttv med mulighed for at bladre i undersider
 
Jeg har på et tidspunkt adspurgt hos Sonys supportfunktion om dette, og det er ikke en feature, som Sony tilbyder på deres tv mere (men det har virket på ældre modeller bl.a. D3000). Hvorfor de så har droppet det, er jo en gåde.
Semper fidelis

Brug OneDrive via mit link og få 0,5 GB ekstra gratis plads.
Til top
KJBOLOE Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 06-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 37
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2009 kl. 10:22
Hejsa
Det jeg mener med "Hæve/sænke billedet",er at når jeg f.eks. ser en NFL kamp, vises stilling/down og lign. nogle gange et lille stykke over min skærm, jeg kan så på fjernbetjeningen trykke på "ned" knappen og billedet flyttes ned, det er noget som vores nuværende Philips kan.
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2009 kl. 11:07
Oprindeligt skrevet af KJBOLOE KJBOLOE skrev:

Hejsa
Det jeg mener med "Hæve/sænke billedet",er at når jeg f.eks. ser en NFL kamp, vises stilling/down og lign. nogle gange et lille stykke over min skærm, jeg kan så på fjernbetjeningen trykke på "ned" knappen og billedet flyttes ned, det er noget som vores nuværende Philips kan.


Der er nogen indstillinger på det nævnte Sony tv, som kan bruges til at justere dette.

Dels kan man justere "overscan", altså hvor meget der beskæres i yderkanten af billedet for 16:9 billeder (eventuelt intet).

Dels kan man for "Smart" tilstanden, der er en måde at strække 4:3 indhold så det fylder hele skærmen, vælge hvor meget billedet skal strækkes vertikalt.

Og dels kan man i "Smart" tilstand og vist nok i Zoom tilstand rykke billedet op/ned i +/-5 trin i forhold til centreret.


Redigeret af DrageMester - 19-November-2009 kl. 11:08
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu