recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hvilken 42" plasma????
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkethvilken 42" plasma????

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
semjonov Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-December-2006
Status: Offline
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Emne: hvilken 42" plasma????
    Sendt: 13-December-2006 kl. 20:00

Hej

Jeg er ny her på siden og vil gerne høre jeres mening om disse 3 plasmaskærme som jeg overvejer at købe

LG 42pc1RR

Samsung Ps-42c7h

Panasonic 42pv60

Jeg zapper utrolig meget og har erfaret at panasonic'en reagerer utrolig langsomt, hvilket jeg er bange for kommer til at irritere mig - det skal siges at jeg intet aner om de 2 andres reaktionstid

på forhånd tak

Til top
Bambus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 392
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2006 kl. 20:52

Tja - smag og behag er jo heldigvis forskellig. Jeg selv har et Pioneer 427 XA - et plasma TV som jeg er ovenud tilfreds med. Selv lillemor er imponeret over billedekvaliteten - specielt med en selector boks eller ved afspilning af DVD. Kender ikke så meget til de TV som du opremser, men har dog hørt (og iøvrigt selv set), at Panasonic også leverer et rigtigt godt produkt - ihvertfald hvad billedekvalitet angår. Hvad du skal vælge - må være helt op til dig. Gå ind i nogle butikker - se hvorledes de forskellige TV agerer - træf herefter din beslutning ud fra det du syntes ser bedst ud. 

Redigeret af Bambus - 13-December-2006 kl. 20:54
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2006 kl. 21:35

Hej Semjonov - og velkommen til vort forum.

Jeg er stort set enig i hvad Bambus har beskrevet, bortset fra, at jeg også synes at du bør kigge på Samsung.

Endelig bør du om muligt sikre dig, når du kigger på de forskellige TV, at du bedømmer ud fra den samme kilde (dvd film eller program). Vær også opmærksom på, at de forskellige tv langt fra altid er indstillet korrekt, så prøv at justere i menuerne, indtil du får det bedste billede.  Når du har valgt dit tv, så overvej nøje hvor du køber det. Nettet er ikke det mindst dårlige sted, og mange her i forumet har gode erfaringer med Tape Connection.

Held og lykke med valget

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12437
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2006 kl. 21:37
Der er ingen tvivl om at Panaen leverer den bedste billedkvalitet. Den har også læssevis af tilslutningsmuligheder.

Jeg kunne i øvrigt snildt forestille mig, at de andre TV skifter kanal på samme måde. Det der forsinker det hele er, at når man trykker på et tal, så venter den for at se om man vil trykke igen, for at få en kanal med to cifre. Dette sker dog ikke når man bare trykker op og ned; så sker det på ca. et sekund.

Men er interne tunere ikke lidt oldnordisk et koncept? Med kabel skal man da ha' Selector eller en pendant fra Stofa, og med parabol skal man jo også ha' en æske. Hvis man smider en DVB-T æske på (som jeg 117% sikkert ville gøre, hvis ikke jeg havde parabol!), så zapper man jo heller ikke med TV'ets egen fjernbetjening.

Redigeret af Naiera - 13-December-2006 kl. 21:38
Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2006 kl. 07:06

Hej!

Ville vælge Pana af disse 3-dernæst LG(kender en som har denne)-SAMSUNG så jeg forleden udstillet i FONA lige ved siden af en Pioneer 507....klasseforskel siger jeg bare.

Ikke engang på deres PLASMA,kan Samsung præstere en ordentlig betragtnimgsvinkel.

Det var iøvrigt en 50" Samsung jeg sammenlignede med Pioneer.

lrev

Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
Til top
troelsit Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Marts-2006
Point: 910
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2006 kl. 10:44
Uden tvivl Panny
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2006 kl. 10:49

Altså Irev - nu må du altså styre dig

Jeg kan side næsten vinkelret, og se et glimrende billede på mit Samsung plasma 

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2006 kl. 11:25

næsten.....ja

Du har ikke set dem side om side......det har jeg.

Om det betyder noget i det daglige,er  en anden sag.....kommer vel an på indretningen i rummet.

Jeg studsede bare over det.....det plejer ikke at være tilfældet på et plasma.

Men billedet er da ganske udemærket-så længe der ikke står et ved siden af som er endnu bedre.

lrev

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2006 kl. 11:34

Irev.... men jeg forstår dig derhen, at man på langt de fleste andre plasma, undtagen altså Samsung, har et fint billede, når man betragter tv´et  fra bagsiden

Resten har du naturligvis ret i.

Redigeret af Hother - 14-December-2006 kl. 11:35
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2006 kl. 11:51

Hej!

Nej......jeg tror faktisk at det hang med fronten ud...det kan jo være lidt svært at se forskel på en SAMSUNG

lrev

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2006 kl. 11:54
Irev godt så.... Nu forstår jeg det hele meget bedre
Til top
zaboom Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-November-2004
Point: 354
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2006 kl. 12:28

Hvorfor skal det gå så stærkt, med kanalskiftet?

Jeg har selv Pana 42PV60E og synes nu det går rimeligt, sammenlignet med min Selector. Det er nu bare sådan det er.

...længe efter glæden over den billige pris, huskes den dårlige kvalitet!
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu