|
Hvilken af disse laptops til mine unger (skole) |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
Ukke ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1559 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Refurbs priser er ganske horrible IMO. Det eneste positive er, at de giver dig 12 mdr garanti, men det får du også lov til at betale for.
|
||
![]() |
||
Steen2000 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 632 |
|
Jeg havde skrevet til dem i går og de er vendt tilbage: Vi har lige nu en HP computer som er helt perfekt til skolebrug. Du kan se den her: https://www.refurb.dk/p/hp-elitebook-840-g1/68256 Den har i5 processor, 8GB RAM og SSD, så det er en hurtig bærbar. Jeg kan lave 2 stk. til 5.700 kr. :) Jeg er ganske blank på om det er et godt tilbud, men kan da se at skærmopløsningen ikke er imponerende
|
||
![]() |
||
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
|
Du skriver skærmopløsning ikke er imponerende - den er 1600x900 pixels - hvad forestiller du dig at du skal bruge højre opløsning til på en 14" laptop skærm ?? tro mig den er mere end rigeligt, selv mindre opløsning havde været ok til almindelige skolebrugs programmer på en 14" skærm. Det eneste du opnår ved højere skærmopløsning er at Windows dynamisk skalerer tekst og objekter til 125% for at du kan læse det. Glem det der ligegyldige pixel ræs :) Det har allerhøjest en værdi hvis du skal arbejde som proffesionel grafikker / dtp'er / eller CAD/CAM - til dagligdags brug i office programmer, internet, lidt billed eller filmvisning for skolebrug osv. er det helt ligegyldigt. Bare ment som et godt råd.
har også sendt dig en pm med et tilbud.
|
||
![]() |
||
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4052 |
|
|
||
![]() |
||
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
|
Jeg vil stadig påstå at det kan også gøres med en opløsning på 1600x900 pixels på en 14" skærm
|
||
![]() |
||
Ukke ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1559 |
|
Til dine børns behov er jeg ganske sikker på, at det er en udmærket pris. Du skal bare være opmærksom på, at der er tale om en 4. generation Intel CPU fra 2013-2014. Det har nok ikke den store betydning til dine børns behov. RAM og SSD er det vigtigste, og det er den jo udstyret med. Jeg kunne dog godt være lidt nervøs for, hvor slidt batteriet er på en maskine med 4-5 år på bagen. Mht opløsningen på displayet er den skam fin. Det vigtigste er kvaliteten af displayet. Men altså, hvis de laptops bare er tiltænkt til kunne holde et par år, så er de såmænd fine. Især som barnets første bærbare.
|
||
![]() |
||
Steen2000 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 632 |
|
Hej
Ja Undskyld jeg spørger igen :-) Jeg har faktisk hentet en HP 14-bp081no 14" i Elgiganten i dag (linket til i oprindelig) til 3.000 kr. Nu så jeg så lige denne. Nogen der ved hvordan de sammenligner? De ville i øvrigt RIGTIG gerne sælge mig 3 års McAfee til hele familiens maskiner og 3 års fuld service for 1.500 kr - og sagde det var langt billigere end hvis jeg selv køber antivirus ? Men altså 1.500 oveni i en PC til kun 3.000 er jo en sjat relativt set. Men derfor kan det jo godt være et godt tilbud
|
||
![]() |
||
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4052 |
|
|
||
![]() |
||
|
Tak for det svar !!!! Så ingen grund til McAfee :-)
|
||
![]() |
||
|
Har du gidet at kigge på specifikationerne? Det fremgår ret tydeligt, at Acer'en har 256 GB SSD og en i5 CPU. |
||
![]() |
||
|
Of course. Det var mere ACER som mærke/kvalitet. Men nevermind, kan kun få den ved at hente i Silkeborg kan jeg se, da restsalg. Og bor i KBH
|
||
![]() |
||
Bobbas ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Status: Offline Point: 153 |
|
EG har denne i KBH: https://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/barbar-computer/LE80TV01BEMX/lenovo-ideapad-310-15-6-barbar-computer-sort
vh Lars
Redigeret af Bobbas - 02-August-2018 kl. 09:46 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |