recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken antenneforstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken antenneforstærker

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Spytman Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Spytman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken antenneforstærker
    Sendt: 21-Maj-2019 kl. 08:50
Hej Alle,

Jeg er lige flyttet og har nu YouSee (DVB-C). Når jeg benytter et 1.5 meter antenne kabel så fungerer det fint. Meeeeeen mit TV står ikke ved siden af indgangsstikket så jeg er nok nødsaget til at have en forstærker på. Jeg har pt kun 1 TV men skal muligvis på sigt have i soveværelset også. Kan i anbefale nogen antenneforstærkere som er gode og prisfornuftige? Et forsigtigt bud er at antennekablet nok er en 10 meter. Og ja kablerne fejler ikke noget det er med helstøbte stik. 

Mange tak
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2019 kl. 10:15
Vent med at købe en forstærker til du ved den er nødvendig. Jeg har signal nok til at splitte fire gange (modem og tre fjernsyn) og ret mange meter kabel.
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2019 kl. 10:52
Hvis du siger, at 1,5 meter virker, men 10 meter ikke gør, så lyder det som et dårligt kabel. Er det et godkendt kabel, uden skarpe buk? At stikkene er helstøbte siger ikke noget om kvaliteten af kablet.
Til top
Spytman Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Spytman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2019 kl. 11:01
Ja det er godkendt og uden buk. Det er helt nyt faktisk (selvom det selvfølgelig heller ikke siger noget om kvaliteten)
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2019 kl. 16:01
Spytman.
Hvis et 10 meter kabel giver forskellen på, at du har signal eller ej, og du er 100% sikker på at kablets kvalitet er i orden, så er det dit indgangssignal, som er alt for lavt.
Til top
Spytman Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Spytman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2019 kl. 13:27
Hej Alle,

Tak for alle svarene. Der er dog ikke en eneste der rent faktisk har svaret på det spørgsmål jeg stillede :) Jeg har testet noget mere og det tyder på at det kan være mit TV der har en dårlig tuner (Samsung). Jeg har testet med to andre TV og her virker det fint på begge TV med begge kabler. 10m og 20m.
Så mit spørgsmål er stadig. Kan dette løses med en antenneforstærker og hvilken? Takker
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2019 kl. 13:42
Hvad siger dit TV til signalstyrken?
Hvis dit TV siger at signalstyrken er ok, så vil en forstærker ikke hjælpe.
Mvh Jesper
Til top
Spytman Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Spytman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2019 kl. 12:39
Jeg vil gerne takke for alle svarene, som jeg er helt sikker på er ualmindeligt venligt ment, og kun for at hjælpe mig med at spare penge. Og jeg håber ikke jeg lyder alt for negativ :)

Men det er mig en gåde hvorfor der ikke er en eneste der rent faktisk har svaret på mit spørgsmål. Ingen har skrevet du kan f.eks. købe den her til xxx osv.

Men problemet er løst nu (med en forstærker). I trådens ånd vil jeg udelade at fortælle hvilken ;)

P.S. Nej spøg til side. Det er en triax som en kammerat havde liggende. Jeg ved ikke mere om den. God tirsdag!


Redigeret af Spytman - 11-Juni-2019 kl. 12:40
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu