recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken antivirus?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken antivirus?

Besvar Besvar Side  <12345 7>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2014 kl. 13:04
Ja, ja Kim. Glem du bare ALT o  at være kildekritisk, og fortsæt du blot med - stædigt og naivt - at holde fast i Forbrugerrådets test!
Vi andre kan/vil så lytte til de mennesker som reelt véd noget om tingene! Du køber sikkert også TV, anlæg m.v., efter om det har vundet en "Eisa pris".  Dead

M.v.h.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2014 kl. 13:10
Og hér er en 4 dage gammel test, hvor dit "elskede" ESET ender på en 14. plads!!!!
Så hvad er din pointe med, hvad TÆNK kan, og frem for alt IKKE kan?

Virenscanner Test - Rangliste der besten Virenscanner 2014

Diese Virenscanner Rangliste soll Ihnen einen schnellen Überblick über die Schutzleistung und Bedienbarkeit der bekanntesten Antivirenprogramme verschaffen. In den beiden Bewertungs-Disziplinen Schutz und Software können die Virenscanner maximal 10,0 Punkte erreichen. Weitere Informationen zu den Testergebnissen und zum Testablauf finden Sie weiter unten.

Bestwerte werden
Grün
gekennzeichnet. Letztes Update: 17. Juli 2014.

Platz Virenscanner Schutz Software Gesamt Preis
1
Bitdefender Internet Security 2015
10,0
9,5
19,5
49,95 Euro*
*Die 5-Jahres-Lizenz gibt es bereits für einmalig 89,95 Euro (nur 17,99 Euro/Jahr). Für alle anderen Lizenzen finden Sie weiter unten einen 25 Prozent Rabattcode (Nur noch heute gültig).
Auch Testsieger bei AV-Test, Chip, Com, PC-Online, PC-Mag, PC-News, PCgo ...
2
Kaspersky Internet Security 2014 9,0
9,0
17,5 39,95 Euro
3
Norton Internet Security 2014 7,5 8,5 16,0 19,99 Euro
4
G Data InternetSecurity 2014 7,0 7,0 14,0 18,95 Euro
5
F-Secure Internet Security 2014 7,0 6,0 13,0 35,98 Euro
6
Titanium Internet Security 2014 7,0 5,5 12,5 46,59 Euro
7
McAfee Internet Security 2014 5,5 5,5 11,0 12,00 Euro
8
Avira Internet Security 2013/2014 4,5 4,5 9,0 44,95 Euro
9
Avast Free Antivirus 2014 5,5 3,0 8,5
Kostenlos
Der Virenscanner landet als einziger Gratis-Virenscanner unter die Top 10. Die Top 3 Virenscanner bieten jedoch einen deutlich besseren Schutz! Mehr dazu hier.
10
Avira AntiVir Free 2014 4,0 4,5 8,5
Kostenlos
11
Ad-Aware Pro Security 10.2/10.3 4,0 4,0 8,0 36,00 Euro
11
AVG Anti-Virus Free Edition 2014 4,5 3,5 8,0
Kostenlos
11
AVG Internet Security 2014 4,0 4,0 8,0 39,95 Euro
14
Webroot Internet Security 2014 4,0 2,5 6,5 68,00 Euro
14
ESET Smart Security 6 3,5 3,0 6,5 34,95 Euro
14
Norman Security Suite Pro 3,5 3,0 6,5 64.95 Euro
17
Microsoft Security Essentials 4.0/4.1 1,0 3,5 4,5
Kostenlos
Security Essentials bremst das System aus und erkennt nur sehr wenige Schädlinge.
Til top
KimTheMan Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 24-Januar-2009
Sted: Denmark
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KimTheMan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2014 kl. 13:11
Tja Henrik, nu ved du vist slet ikke hvad du snakker om, kan jeg høre (i forhold til hvad jeg gør og ikke gør). Du vil vist bare gerne være med på en smart bemærkning.

Jeg har ikke på noget tidspunkt skrevet jeg ikke surfer rundt på nettet og holder de forskellige ting op mod hinanden. For jo det er klart det gør jeg da.

Og alle andre steder jeg har læst. Der er Eset et super program. Og det samme er det hvis jeg skal have et tv. Så finder jeg det måske på tænk. Men surfer da igen lige rundt og se om andre har test eller erfaringer med produktet. Men mine er faringer er, at det somregel holder vand når det er anmeldt bedst i test.

At du som ikke bruger det, har meninger omkring det, er så fint. Men derfra så konkludere, hvad jeg gør og ikke gør ved du vist ikke noget om.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2014 kl. 13:12
Og ESET er praktisk talt ubrugelig, når det kommer til Malware-beskyttelse:

Schutzwirkung der getesteten Antivirenprogramme

Virenprogrammierer kennen die Vorgehensweise der verschiedenen Virenscanner bis ins Detail. Sie versuchen immer wieder, ihre Viren so anzupassen, dass sie nicht erkannt werden. Längst gibt es Viren, die gezielt Antivirenprogramme angreifen, um sie entweder zu deaktivieren oder aber ihre Scanndateien zu manipulieren.

Ein Virenscanner mit einer Malware-Erkennungsrate unterhalb der 90 Prozent bietet keinen zuverlässigen Schutz vor Malware! Lediglich einen “Grundschutz”.

Virenscanner Schutzwirkung (gefundene Schädlinge)
Bitdefender Internet Security 2015
99 Prozent
Kaspersky Internet Security 2014
94 Prozent
Norton Internet Security 2014
90 Prozent
G Data InternetSecurity 2014
88 Prozent
F-Secure Internet Security 2014
85 Prozent
Titanium Internet Security 2014
85 Prozent
McAfee Internet Security 2014
75 Prozent
AVG Internet Security 2014
73 Prozent
Avast Free Antivirus 2014
70 Prozent
Avira AntiVir Free 2014
70 Prozent
Ad-Aware Pro Security 10.2/10.3
70 Prozent
AVG Anti-Virus Free Edition 2014
70 Prozent
Webroot Internet Security 2014
70 Prozent
Avira Internet Security 2013/2014
67 Prozent
ESET Smart Security 6
67 Prozent
Norman Security Suite Pro
67 Prozent
Microsoft Security Essentials 4.0/4.1
55 Prozent
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KimTheMan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2014 kl. 13:13
Ja det er så dejligt vi ikke deler samme mening der.
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-August-2007
Point: 1193
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2014 kl. 13:37
Kører med MSE og malwarebytes - begge gratis og har ingen problemer - det kører i hvert fald bedre end da jeg havde og betalte for Norton Internet Security
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2014 kl. 13:46
Så er det længe siden, at du har haft Norton!

M.v.h.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KimTheMan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2014 kl. 13:47
Malwarebytes er et super godt program. Men dit MSE havde jeg dog skiftet til et andet. Og skal det være gratis så Avast

Og fordi det kører godt eller bedre. Er jo ikke det samme, som den er ren for snavs, trojan, virus osv.

Norton Internet Security lå også i tænks test (igen tænk), som det 4 dårligste. Så det holder jo meget godt ud fra dine erfaringer.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2014 kl. 13:56
Oprindeligt skrevet af KimTheMan KimTheMan skrev:

Norton Internet Security lå også i tænks test (igen tænk), som det 4 dårligste. Så det holder jo meget godt ud fra dine erfaringer.

Det siger netop ikke en skid! Det fortæller blot, hvor useriøs TÆNK er til at teste!  LOL LOL LOL

M.v.h.
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-August-2007
Point: 1193
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2014 kl. 14:10
Oprindeligt skrevet af KimTheMan KimTheMan skrev:

Malwarebytes er et super godt program. Men dit MSE havde jeg dog skiftet til et andet. Og skal det være gratis så Avast

Og fordi det kører godt eller bedre. Er jo ikke det samme, som den er ren for snavs, trojan, virus osv.

<span style=": rgb254, 254, 254;">Norton Internet Security lå også i tænks test (igen tænk), som det 4 dårligste. Så det holder jo meget godt ud fra dine erfaringer.</span>

Har prøvet avast det var også ok og avg, men havde nogle problemer med programmer der blev crashet - værst var det med Norton - siden MSE ingen problemer - og hvad angår virus der kan man jo aldrig være sikker men kører da af og til panda antivirus on line scanner og housecall og de finder ikke mere end MSE - derfor antager jeg den er ganske ok. Malwarebytes er super effektiv men igen ved man jo ingenting om hvor gode de er. Men så længe ens PC kører hurtigt og stabilt så må man jo antage at det må være begrænset hvad der skulle være på af unoder.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KimTheMan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2014 kl. 15:36
Ville nu nok vælge at skifte alligevel, og den mening har jeg på den baggrund, at næsten ligemeget hvor du læser på nettet. Så er det ikke dette program der får gode anmeldelser:

Det er ikke alle testene der er lige friske. Men vil mene, det ikke har ændret sig ret meget.

Men det er klart, er du en af de der bevæger sig rundt på internettet, med en vis portion sund fornuft. Så er du en af dem, der ikke så tit bliver ramt af al snavsen. Da det tit hænger sammen med, hvordan ens adfærd er på nettet.
Nogen de trykker på hvad som helst. Hvor andre er lidt mere forsigtige.

Og er du en af de forsigtige, så er chancerne ikke så store, som de er for andre. Og det er ikke det samme, som at sige du er fri for at blive ramt. Og bliver du så ramt, er det jo godt med et program der også stopper det.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2014 kl. 15:48
Malwarebytes er rigtigt gode til Malware.

Kaspersky eller Eset NOD32 ville jeg gå efter som antivirusbeskyttelse, hvis det må koste penge.

Norton til private er efter min mening for bloated og har for mange falske positiver. Det er sket flere gange at Norton har smidt en Windows til tælling med en falsk positiv.
Norton til MacOS har sendt en kollegas spritnye maskine 2 gange til reparation, før det blev opdaget at antivirus gav problemet.
Symantec har aftaler med næsten alle windows maskine leverandører, så Norton er præinstalleret. Hvis det ikke var tilfældet, så ville Norton ikke have særligt mange installationer.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 7>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu