recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken automatisk HDMI switch der virker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken automatisk HDMI switch der virker

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken automatisk HDMI switch der virker
    Sendt: 20-Juli-2015 kl. 11:09
Hej

I dag har jeg en Yousee box og en WDTV sidende på mit gode gamle PX70, men overvejer at skaffe mig en Chromecast, men så støder jeg på problemet med at mit tv kun har to HDMI input.

For flere år siden, havde jeg en HDD recorder/DVD, hvor jeg havde samme problem.
Dengang købte jeg en HDMI switch med automatisk input vælger, men det automatiske virkede desvære ikke, så vi skulle manuelt vælge input.Angry
Da vi var blevet godt og grundigt træt af det, købte jeg en anden HDMI switch også med automatisk input vælger, men med samme resultatAngryAngry

Til sidst droppede vi HDD/DVD'en, og jeg rippede alle vores DVD'er, så de kunne afspilles på WDTV'en.

Så nu er jeg igen begyndt at lede efter en HDMI switch med automatisk input vælger, hvilket de fleste har, men et eller andet siger mig at de ikke vil virke sammen med Yousee/WDTV/Chromecast.

Nogen der har et forslag til en automatisk HDMI switch som virker sammen med en Chromecast og en Yousee box?




Mvh Jesper
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2015 kl. 11:28
Problemet med en automatisk HDMI switch er jo at den ikke på magisk vis kan gætte hvilken indgang du ønsker at benytte.

Så hvis du slukker for dine HDMI enheder og kun tænder for den du skal bruge, så skal den nok virke. 

Den bedste løsning vil nok være at have en HDMI switch med fjernbetjening og så benytte en multifjernbetjening med macro funktion til at skifte til den korrekte indgang, når du skal benytte en enhed.


Redigeret af Cyberguyen - 20-Juli-2015 kl. 11:29
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2015 kl. 11:54
Receiver med HDMI Wink
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2015 kl. 11:55
Ja køb en hdmi switch med remote og tilslut alle dine HDMI enheder til den, og brug så ét HDMI kabel fra switchen til skærmen. En panasonic skærm kan sættes op til at starte op på en HDMI indgang via en skjult funktion der hedder "hotel mode".

EDIT: Eller en receiver som Per er inde på. Kan sikkert erhverves på DBA for en slik.
 
Vejledningen til hotel mode findes her:
 
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=83678&PID=850285&title=panasonic-g20-gr-altid-p-av-nr-det-tndes#850285


Redigeret af Trumle - 20-Juli-2015 kl. 12:10
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2015 kl. 12:09
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Receiver med HDMI Wink
En reciever er jo bare en HDMI switch uden automatisk omskifter.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2015 kl. 12:15
At have en hel receiver stående som HDMI switch er måske lidt overkill, og jeg ved heller ikke rigtigt hvor jeg så skulle have den stående, og der er vel heller ikke nogen garanti for at en receiver automatisk kan finde ud af at skifte mellem HDMI input.
Syntes det er utroligt at noget så simpelt som en HDMI switch som automatisk skifter afhængig af hvilket input der har en aktivt, at sådan en ikke findes.


Mvh Jesper
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2015 kl. 12:18
En receiver virker ikke som automatisk switch. Den virker som en switch med remote.
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2015 kl. 12:38
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Problemet med en automatisk HDMI switch er jo at den ikke på magisk vis kan gætte hvilken indgang du ønsker at benytte.
Så hvis du slukker for dine HDMI enheder og kun tænder for den du skal bruge, så skal den nok virke. 

Den bedste løsning vil nok være at have en HDMI switch med fjernbetjening og så benytte en multifjernbetjening med macro funktion til at skifte til den korrekte indgang, når du skal benytte en enhed.
Jeg kan ikke se at der skal være et problem med at lave en switch der automatisk vælger det input hvor der er et video signal, og hvis der er flere aktive signaler, vælger den blot den med højst prioritet.
Eks.
Input 1: Yousee box
Input 2: WDTV
Input 3: Chromecast.

Hvis input 1 er aktivt, så skiftes der over til det.
Hvis input 1 er inaktivt, så skiftes over til næste aktivt signal, input 2.
Hvis input 1 og 2 er inaktive, så skiftes der over til input 3.

Det kan da næsten ikke være mere simpelt.

HDMI switch med en Harmony fjernbetjening er forsøgt, med det resultat at hver gang konen eller ungerne skulle bruge fjernsynet, så var der problemer.


Mvh Jesper
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2015 kl. 13:10
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

 
Så hvis du slukker for dine HDMI enheder og kun tænder for den du skal bruge, så skal den nok virke. 
Desværre så slukker Yousee Box'en eller WDTV'en ikke helt. De bliver ved med at sende +5VDC ud på HDMI portenAngryAngryAngryAngry
Og desvære så tror jeg de fleste HDMI switche benytter dette +5VDC signal til at afgøre om der er et aktivt signal eller ejAngryAngryAngryAngry
Mvh Jesper
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2015 kl. 14:06

Nemlig, og det holder Input aktivt selv om enheden er slukket.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2015 kl. 14:20
Jeg har brugt Lintronics multi-remote system i flere år nu og den har endnu ikke lavet rod i det med skift af input via en HDMI-switch. Det koster så ikke det samme som en Logitech-remote, men man har helt selv kontrol over hvad macroen udfører af kommandoer og hvordan man sætter logikken op til at holde styr på om tingene er tændt eller ej.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2015 kl. 14:28
Hvad jeg ikke forstår er, hvorfor switchen skal være automatisk? Et Tv har jo også en switch (input-vælger) som heller ikke er automatisk. Hvorfor skal det lige pludselig være automatisk fordi funktionen er flyttet til en boks.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu