recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken automatisk HDMI switch der virker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken automatisk HDMI switch der virker

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2015 kl. 14:43
Hvis det ikke er automatisk, så skal man først sikre sig at det er det korrekte input på tv'et der er valgt (kan løses med hotelmode), og derefter så skal den korrekte input på hdmi switchen vælges. For at man kan se hvilket input der er valgt, så skal man hen på hdmi swtchen og se hvilket input nr. der er valgt, hvilket betyder at jeg ikke bare kan skjule switchen, og så skal resten af familien lige huske hvilken nr der er til de forskellige enheder.
Når ungerene så lige skal bruge deres wii, ja så skal de vælge input på tv'et istedet og ikke på hdmi switchen.
Som sagt så er dette forsøgt tidligerer, med det resultat at hver gang tv'et wii dvd wdtv yousee skulle bruges, så var der ballade.
Desvære er den eneste ordentlige løsning nok at købe et nyt tv
Mvh Jesper
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2015 kl. 14:58

Så købes der en Switch med Remote, og en Logitech Remote som kan sættes op til diverse "events", så alt er sat op med et tryk på Remoten.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2015 kl. 14:59
Så vidt jeg ved kan man få en HDMI adapter til Wii. Ved så ikke hvor gode de er, men så kan du tilslutte alle enheder til den samme switch.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2015 kl. 15:07

Ja, eller bruge et andet Input til Wii, det kan en Logitech også sættes op til.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2015 kl. 15:22
Har forsøgt med en Harmony remote og en HDMI switch med remote.
Det der som regel skete når familien skulle bruge det, var at de aktiverede en event på remoten, f.eks. se dvd. Remoten begynder så at sende hele den macro afsted, men inden den er færdig, så har de fjernet remoten, og smidt den i sofaen, med det resultat at tv og dvd nu er tændt, men den nåede ikke at skifte over til dvd. Så trykker de igen på fjernbetjenningen, med det resultat at nu er tv input blevet skiftet over på dvd, men nu er dvd'en slukket, fordi den kun har en power on/off funktion.
Ja så var meningen at man kunne trykke på hjælp på remoten, men 9 ud af 10 gange blev der råbt JESPER, nu virker det ikke igen.
Da remoten efter et år også havde slidt dens kul kontakter itu, ja så røg den og hdmi switchen i skraldespanden.
Hvis man så kunne få en hdmi switch med on screen display, ja så kunne det måske være en løsning, men tvivler på at man kan få sådan en for menneskepenge.
Mvh Jesper
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2015 kl. 15:23
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Problemet med en automatisk HDMI switch er jo at den ikke på magisk vis kan gætte hvilken indgang du ønsker at benytte.
Så hvis du slukker for dine HDMI enheder og kun tænder for den du skal bruge, så skal den nok virke. 

Den bedste løsning vil nok være at have en HDMI switch med fjernbetjening og så benytte en multifjernbetjening med macro funktion til at skifte til den korrekte indgang, når du skal benytte en enhed.
Jeg kan ikke se at der skal være et problem med at lave en switch der automatisk vælger det input hvor der er et video signal, og hvis der er flere aktive signaler, vælger den blot den med højst prioritet.
Eks.
Input 1: Yousee box
Input 2: WDTV
Input 3: Chromecast.

Hvis input 1 er aktivt, så skiftes der over til det.
Hvis input 1 er inaktivt, så skiftes over til næste aktivt signal, input 2.
Hvis input 1 og 2 er inaktive, så skiftes der over til input 3.

Det kan da næsten ikke være mere simpelt.

HDMI switch med en Harmony fjernbetjening er forsøgt, med det resultat at hver gang konen eller ungerne skulle bruge fjernsynet, så var der problemer.

Der findes skam HDMI switche med port prioritering.

Et eksempel er denne:
http://www.startech.com/AV/Switchers/3-Port-HDMI-Auto-Switch-with-IR-Remote-Control~VS123HD

Det ligner MEGET den som Av-cables har til salg, så måske kan den det samme.
Prøv at spørge dem:
https://www.av-cables.dk/hdmi-switch/high-speed-auto-hdmi-switch-3-vejs.html
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2015 kl. 15:44
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

 
Der findes skam HDMI switche med port prioritering.

Et eksempel er denne:

Det ligner MEGET den som Av-cables har til salg, så måske kan den det samme.
Prøv at spørge dem:
De ligner meget den ene switch jeg allerede har.
Er desvære overbevist om at de fungerer ved at benytte +5VDC power i HDMI stikket, hvilket gør at den lige som de to andre automatiske switche jeg allerede har, ikke vil fungere sammen med Yousee og WDTV samt Chromecast.Confused
Mvh Jesper
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2015 kl. 23:45
Jeg har købt en bandridge hdmi switch, hvor jeg har koblet min blu-ray afspiller og en en Apple tv, og det virker hver gang, trods at jeg har læst andre steder at det netop kunne være svært at få en Apple Tv til at "slippe" forbindelsen.

Jeg havde dog problemer med at få en af enhederne til at fungere til at starte med, men det skyldtes åbenbart at det HDMI kabel jeg brugte til netop den enhed, vist var af en ældre standard. Da jeg skiftede det til et hdmi 1.4 kabel, virkede det perfekt. Har du prøvet at bytte rund på kablerne for at teste det?

Sidste forslag kunne være at eksperimentere med rækkefølgen dine enheder sidder i. De fleste switche med automatisk omskiftning har en "default" indgang den går på, når der ikke er noget signal på de andre indgange. Hvis den enhed der sidder på her, ikke vil "give slip" på signalet, så kan der opstå problemer.

Håber det kan hjælpe.
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2015 kl. 23:50
Det er denne jeg har købt:

http://www.bandridge.com/en-us/video/video-switch-boxes/55905339

Den findes med 4 indgange også.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2015 kl. 00:04
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Har forsøgt med en Harmony remote og en HDMI switch med remote.
Det der som regel skete når familien skulle bruge det, var at de aktiverede en event på remoten, f.eks. se dvd. Remoten begynder så at sende hele den macro afsted, men inden den er færdig, så har de fjernet remoten, og smidt den i sofaen, med det resultat at tv og dvd nu er tændt, men den nåede ikke at skifte over til dvd. Så trykker de igen på fjernbetjenningen, med det resultat at nu er tv input blevet skiftet over på dvd, men nu er dvd'en slukket, fordi den kun har en power on/off funktion.
Ja så var meningen at man kunne trykke på hjælp på remoten, men 9 ud af 10 gange blev der råbt JESPER, nu virker det ikke igen.
Da remoten efter et år også havde slidt dens kul kontakter itu, ja så røg den og hdmi switchen i skraldespanden


Mand, du ville være glad for en Lintronic løsning........


Klaus

Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2015 kl. 14:00
Oprindeligt skrevet af moremusic moremusic skrev:

Jeg har købt en bandridge hdmi switch, hvor jeg har koblet min blu-ray afspiller og en en Apple tv, og det virker hver gang, trods at jeg har læst andre steder at det netop kunne være svært at få en Apple Tv til at "slippe" forbindelsen.

Jeg havde dog problemer med at få en af enhederne til at fungere til at starte med, men det skyldtes åbenbart at det HDMI kabel jeg brugte til netop den enhed, vist var af en ældre standard. Da jeg skiftede det til et hdmi 1.4 kabel, virkede det perfekt. Har du prøvet at bytte rund på kablerne for at teste det?

Sidste forslag kunne være at eksperimentere med rækkefølgen dine enheder sidder i. De fleste switche med automatisk omskiftning har en "default" indgang den går på, når der ikke er noget signal på de andre indgange. Hvis den enhed der sidder på her, ikke vil "give slip" på signalet, så kan der opstå problemer.

Håber det kan hjælpe.
Problemet opstår når man så har to enheder som ikke slukker for +5VDC power signalet, eller endnu være at man som jeg har tre enheder som ikke slukker.
Din blueray afspiller slukker med stor sandsynlighed for +5VDC signalet, og switchen hopper så tilbage til din A-tv. Når du tænder for din blue-ray afspiller, så skifter switchen som den skal, men som sagt så har jeg flere enheder som ikke slukker.
Du vil sikkert opdage at du ikke vil kunne få din switch til at fungere med en A-tv og en chromcast.

Tror løsningen bliver en remote styret switch, og så en HDMI konverter til wii'en, så alle mine enheder bliver koblet på HDMI switchen.
Så må jeg lave en pæn LED indicator, så man kan se hvilket input der er valgt.
Mvh Jesper
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2015 kl. 14:27
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Har forsøgt med en Harmony remote og en HDMI switch med remote.
Det der som regel skete når familien skulle bruge det, var at de aktiverede en event på remoten, f.eks. se dvd. Remoten begynder så at sende hele den macro afsted, men inden den er færdig, så har de fjernet remoten, og smidt den i sofaen, med det resultat at tv og dvd nu er tændt, men den nåede ikke at skifte over til dvd. Så trykker de igen på fjernbetjenningen, med det resultat at nu er tv input blevet skiftet over på dvd, men nu er dvd'en slukket, fordi den kun har en power on/off funktion.
Ja så var meningen at man kunne trykke på hjælp på remoten, men 9 ud af 10 gange blev der råbt JESPER, nu virker det ikke igen.
Da remoten efter et år også havde slidt dens kul kontakter itu, ja så røg den og hdmi switchen i skraldespanden.
Hvis man så kunne få en hdmi switch med on screen display, ja så kunne det måske være en løsning, men tvivler på at man kan få sådan en for menneskepenge.

En Harmony Smart Control kører både via IR og RF og derfor er det ligegyldigt om remoten peger hen mod dine enheder indtil de er tændt og har skiftet til de rigtige indput, måske værd at overveje

Et link til test på flatpanels.dk



Redigeret af jespermart - 21-Juli-2015 kl. 14:30
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu