|
|
Besvar ![]() |
Side <1234 5> |
Forfatter | ||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
|
Når du bevæger dig i prislejet 4.500 - 5000 kommer du ikke uden om Oppo'en. Den kan det hele. Afspiller alle formater. Og specielt dens billedbehandlings chip er af en kvalitet som bruges i langt dyrere afspillere, eks vis Lexicon til 30.000.
Hvis du UDELUKKENDE skal bruge afspilleren til blu-ray, er Oppo'en skudt over målet. Her kan en afspiller til det halve gøre arbejdet lige så godt.
|
||
![]() |
||
sani ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-April-2007 Status: Offline Point: 1023 |
![]() |
|
der er en eller to rigtig lange tråder her på siden om oppo over 100 sider læsning ... så du skal i gang
![]() har du brug for en ren blu ray afspiler så kan du får der for ca 2000 kr om der er panasonic,philips,sony de er lige goder plus minus lidt
|
||
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
|
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6693 |
![]() |
|
Kort fortalt:
Hvis du kun skal se blu-ray film på din blu-ray afspiller, er en Panasonic et godt valg. Den har alle de nye HD lydformater. De små modeller kræver en receiver der kan dekode, de store modeller kan selv dekode, og sender lyden ud analogt i 5.1 og 7.1. Panasonic kan også spille region 1 film i NTSC i 24p (hvis den er gjort kodefri på dvd). Hvis du har mange dvd-film du vil have opskaleret til 1080p bedst muligt er det en Oppo BDP-83 til ca. 5000 kr. du skal have. Den er også gjort kodefri på både dvd og blu-ray. Oppo kan spille divx og avi filer helt nede fra 2000 Mbps så det ser rimeligt ud på et 50" tv, så chip'en der opskalerer er ret god. |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6693 |
![]() |
|
Et par af disse Luc Besson film er et must: http://moviematch.dk/soeg/0/0/besson Nye amerikanske actionfilm ser som regel godt ud på blu-ray. bl.a. http://hddb.net/reviews/transporter-3-343849-blu-ray det er en sk.....flot film, flot action, flotte billeder, næsten ingen handling. Jeg viste den for nogle venner, og det viste sig at den var for Hong-Kong agtig i handlingen for dem. Her er en liste over hvilke film folk på avsforum synes er i bedst kvalitet: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1168342 Redigeret af Brixen - 04-Marts-2010 kl. 20:10 |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
Henrik K Kristensen ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-Februar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 295 |
![]() |
|
Jeg står i samme situation som trådstarter, dog vil jeg have hurtig opstart og kunne se alle mine nuværende DVD-Serier. Hvor stort TV snakker vi om før man kan se forskel på den opskalering af DVD som Oppo 83 laver i forhold til fx Panasonic modellerne eller Oppo 80 ? Jeg får ikke større end 42"... men måske en dag en projektor som supplement, men det vil primært være til HD/Blu-ray |
||
![]() |
||
![]() |
|
På et 50" Panasonic kan jeg se så stor forskel, at jeg solgte min Panasonic BD60 kodefri bluray og tabte 2500 kr. på den ![]() Jeg har også mange dvd-film og serier, så nu har jeg en Oppo BDP-83, og er glad for skiftet. Oppo kan ikke få en dvd til at se ud som en blu-ray, men den opskalerer bedre end tv'et gør. Jeg sidder 2,5 m væk fra skærmen, når jeg ser blu-ray, og 3 m ved dvd. |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
Henrik K Kristensen ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-Februar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 295 |
![]() |
|
Tak for svaret... så må det jo blive en Oppo 83
![]() |
||
![]() |
||
veyron ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 682 |
![]() |
|
Hej. Angående loadtider, er Oppo drønhurtig i forhold til næsten alle afspillere, specielt på BD, dog vist en kende efter PS3.
Har lige selv bestilt 12 dvd på amazon.com, køber dem stadig fordi den scaler så godt. Køber altså stadig flere DVD end BD, og det skyldes maskinen.. |
||
Pioneer KRP-600A(ISF-by Otto)
Oppo BDP-83 (reg.free.) Supra HDMI |
||
![]() |
||
Guests ![]() Gæst ![]() |
![]() |
|
Jeg syntes nu jeg har høje krav, men det jo bare en blu ray afspiller. Hvad skulle der ellers være på den som så ville gøre mig en kræsen kunde? (Det er ikke ment sur, hvis folk skulle tror det :D )
Men det med opskalleringen har jeg åbentbart misforstået :D Men det er jo kun 1 god ting at næsten alle maskiner har det :D
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Hvad med nogle af Hifi klubbens Denon's Blu Ray afspillere? Er der ingen som har noget de vil anbefale der?
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
|
Som sagt så er opskallering mere end fra 570 interlaced til 720/1080 progressiv. Det er den proces fra interlaced til progressiv, der skiller fårene fra bukkene. DVD kan de alle afspille, men det kræver en dyr chip at gøre det korrekt
Redigeret af Kampus - 04-Marts-2010 kl. 21:32 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Og det har OPPO'en kan jeg forstå. Ved du hvilke andre maskiner det har denne chip?
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |