AV Precision skrev:
Vanderlay skrev:
Nogle meget dyre maskiner fra Denon og Pioneer er nok bedre på cd-lyd, men omvendt mindre gode på dvd og laaaaangsomme i betjeningen.
|
Når jeg engang rent faktisk har nogle SE'ere på lager, så må jeg vist hellere udfordre dén holdning lidt. Det er en udbredt antagelse at de dyrere maskiner lyder bedre, men jeg har endnu ikke talt med nogen der rent faktisk har sat sig ned og lyttet. Jeg har heller ikke lige haft adgang til topmodellerne til en lytte-session på analog-udgangene, men jeg har sammenlignet SE'eren med forskellige andre afspillere, og jeg er slet ikke så sikker på at man bare bør antage at afspillerne i 10-15k klassen er bedre. Når det er sagt, så er de givetvis bedre end en standard BDP-83, men det er vel heller ikke en helt fair sammenligning (når vi taler afspillere i 15k klassen). |
Hvis det skal være helt fair, så skal der en teste på bordet af Pioneer BDP-LX91 mod en DENON DBP-4010UD og igen mod en OPPO BDP-83SE NuForce Edition (som er en forbedret OPPO BDP-83SE på de analoge stereo udgange), for at se hvordan de performer på de analoge-udgangene, tro ikke på at der er den store forskellig på Blu-ray side.
Når det komme til hastighed, så er nok DENON DBP-4010UD og OPPO BDP-83SE (NuForce Edition), noget hurtige end Pioneer BDP-LX91, de er jo en hel genration foran.
Ellers her er en tysk test af DENON DBP-4010UD:
http://www.areadvd.de/hardware/2010/denon_dbp_4010.shtml
Redigeret af Startrek - 06-Marts-2010 kl. 15:24