recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken blu-ray afspiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilken blu-ray afspiller

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12428
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2008 kl. 13:23
Oprindeligt skrevet af deepmagic deepmagic skrev:

Tror godt du kan få en bedre blu-ray afspiller ind PS3, men så snakker vi andre priser.

Det kommer an på hvad du mener med en bedre Blu-ray-afspiller end PS3'en. PS3'en leverer reference-niveau 1080p-output; indtil andet er bevist er det præcist ligeså godt som andre afspillere, hvis ikke bedre. Criterion bruger sågar en PS3 som deres reference-afspiller til at tjekke deres kommende Blu-ray-udgivelser med! Joe Kane og Otto/AV Precision er efter sigende også kendt for at have brugt PS3'en til forskellige fremvisninger, så den er nu nok ret god Desuden understøtter den profil 2.0 og dekoder samtlige HD-lydformater, hvilket ikke mange standalone afspillere kan prale af.

Du kan godt få Blu-ray-afspillere der afspiller dvd'er bedre end PS3'en, men så skal vi op i de højere luftlag hvad angår priser (på nær Oppo'en). PS3'en har selvfølgelig heller ikke analoge lydudgange til mere end to kanaler, så hvis man skal bruge dét, så er det selvfølgelig nok ikke sådan en man bør gå efter.

Redigeret af Naiera - 28-Oktober-2008 kl. 13:25
Til top
bakkers Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-Februar-2004
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2008 kl. 13:26

Ok, det lyder jo godt nok som om at ps3 giver alt det jeg skal have.. Måske lige på nær prisen, men det kommer jo også :)

Men hvad skal jeg købe udover ps3 hvis jeg ønsker at bruge den som afspiller, her tænker jeg på om der er fjernbetjening med og om der er andre ting som jeg skal købe inden den vil virke som en blu-ray afspiller.

Til top
deepmagic Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 483
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2008 kl. 13:27

Syntes bare at have læst andre sige at f.eks denon og pioneer skulle være bedre ved blu-ray.

Men ikke noget du må hænge mig op på. Men som sagt har jeg selv en PS3 og er super glad for den som afspiller.

Samsung LE40M86BD
Samsung SMT-H3106
Pioneer VSX-LX51
Pioneer S-V50 7.1 Højttalersystem
PS3 40gb
Qnap TS-209 Pro II (2x 750GB)
Logitech Harmony 895
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2008 kl. 13:32
Oprindeligt skrevet af bakkers bakkers skrev:

Ok, det lyder jo godt nok som om at ps3 giver alt det jeg skal have.. Måske lige på nær prisen, men det kommer jo også :)

Men hvad skal jeg købe udover ps3 hvis jeg ønsker at bruge den som afspiller, her tænker jeg på om der er fjernbetjening med og om der er andre ting som jeg skal købe inden den vil virke som en blu-ray afspiller.

HDMI kabel følger ikke med.

Du kan bruge controlleren som remote, men det er federe med den originale BT-remote hvis du spørger mig. Koster ca. 175,- online de fleste steder.

Til top
Ullum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Juli-2006
Point: 1004
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2008 kl. 13:33
Oprindeligt skrevet af bakkers bakkers skrev:

Mener at fjernbetjening til PS3 skal købes ved siden af.

Jeg er ret sikker på at en standalone afspiller også ville kunne tilfredsstille dine behov hvis du vil holde dig indenfor dit oprindelige budget. Ved BD-afspilning tror jeg du skal være lidt af en billedekspert for at kunne se forskel på de forskellige afspillere (hvis der overhovedet er nogen).  

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2008 kl. 14:04

Du kan sagtens anvende en BD30. Det er stadig en forrygende god maskine, som må kunne fåes for under 2800 kr. Den viser et rigtigt flot BD billede og er ik' så langsom så det gør noget.

Opstartstid 30 sek.

Loadtid er forskellig fra film til film, men ens for alle afspillere, og ligger på fra 30 sek. til flere min.

Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2008 kl. 14:08

Sorry men jeg kunne simpelthen ikke leve med de 30 sekunder i opstart (og længere på andre maskiner).

Den skal næsten være klar før jeg trykker på knappen så PS3'en er lige på grænsen

30 sekunder er netop hvad jeg vil kalde "langsom så det netop gør noget". Men det varierer vel fra person til person hvad man kan acceptere.

Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2007
Point: 3730
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2008 kl. 14:12
Oprindeligt skrevet af MartinJohansen MartinJohansen skrev:

Sorry men jeg kunne simpelthen ikke leve med de 30 sekunder i opstart (og længere på andre maskiner).

Den skal næsten være klar før jeg trykker på knappen så PS3'en er lige på grænsen

30 sekunder er netop hvad jeg vil kalde "langsom så det netop gør noget". Men det varierer vel fra person til person hvad man kan acceptere.

hehe ja det kan jeg sq sagtens forstå.

Da jeg fik min bd afspiller (min første bd afspiller), der blev jeg godt nok noget forskrækket over at det tog 23 sek fra man tænder dyret til man kan ejecte skuffen 

7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2008 kl. 14:14

Stakkels unge mennesker

Fra jeg trykker på eject til jeg har fundet en film går der .......30 sek.

Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2007
Point: 3730
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2008 kl. 14:16
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Stakkels unge mennesker

Fra du knapper bukserne op til der er noget der rammer toiletkummen går der 30 sek Sorry kunne ikke lade være

Men forstår ikke helt hvad det er der gør bd afspillere så langsomme.. Men jeg er ved at vende mig til det. Inden jeg tænder alt andet, så tænder jeg lige afspilleren først

Redigeret af furious jt - 28-Oktober-2008 kl. 14:18
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2008 kl. 14:21
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Stakkels unge mennesker

Fra du knapper bukserne op til der er noget der rammer toiletkummen går der 30 sek Sorry kunne ikke lade være

Men forstår ikke helt hvad det er der gør bd afspillere så langsomme.. Men jeg er ved at vende mig til det. Inden jeg tænder alt andet, så tænder jeg lige afspilleren først

Tal for dig selv!! Det klarer jeg betydeligt hurtigere med mit udstyr

Til top
Ullum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Juli-2006
Point: 1004
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2008 kl. 14:21
På sony S350 er der noget som hedder quickstart - som skulle reducere opstart til 6 sek. - dog vist på bekostning af lidt højere forbrug af standby strøm.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu