recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken bluray, i stedet for min BD35?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken bluray, i stedet for min BD35?

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2011 kl. 20:55
Hvorfor er det fedt med en browser? Har du ingen pc?
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24817
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2011 kl. 21:00
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Hvorfor er det fedt med en browser? Har du ingen pc?
Jo, jeg har i stuen og kælderen, men ikke i soveværelset. Og tænk nu hvis jeg ligger i sengen, så i stedet for at starte en pc, jamen så bruger jeg bare min BD.Wink
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2011 kl. 21:02
Oprindeligt skrevet af Susperia Susperia skrev:

Det skal jeg nok, og jeg takker igen for at du gad tage dig tid til det.
Jeg fik lige prøvet min egen, og den er jo alene 30 sec om at åbne skuffen fra når du trykker den ud i slukket tilstand.
Jeg er altid villig til at hjælpe. Hvor jeg kan.Smile
30 Sec for at lukke op, det er lidt deja vu, fra nogle af mine gamle. Dem jeg har nu, de lukker op med det samme, så det sparer en del.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Allan m Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Oktober-2011
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan m Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2011 kl. 21:54
Til top
kerovan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 170
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kerovan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2011 kl. 01:06
Har købt en Panasonic 210 for et par måneder sigen og den gør det altså ganske udmærket, hurtig opstart og ingen lydgener, Og så koster den heller ikke så meget. Wink
Så det har jeg absolut ikke fortrudt, var ellers også meget i tvivl om hvilken en jeg skulle købe

Redigeret af kerovan - 30-December-2011 kl. 01:07
Højrup Polering
Vinduespolering i særklasse
Til top
bluebucket Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-April-2007
Sted: Danmark
Point: 212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bluebucket Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2011 kl. 09:31
Her er en forholdsvis ny norsk sammenligning af forskellige BD afspillere, deriblandt flere af de her nævnte: http://www.lydogbilde.no/test/blu-ray-til-sinnsyke-priser
I reject your reality and substitute my own!
Panasonic 42PX80
HTPC (Zotac GF9300-A-E, TerraTec H7)
WDTV Live
Til top
slate Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-August-2007
Sted: Struer, Denmark
Point: 589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slate Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2011 kl. 12:54
Min gamle BD35 er flyttet op i stuen og i kælderbiffen er der kommet en OPPO 93.

Har ikke First class i min samling; Fra hukommelsen brugte BD35 80 sek på at loade Startrek; OPPO 35 sek.
Hmm kunne være at man skulle slå BD-Live fra ; bruger sjældent de ekstra ting alligevel

Lavede lige "lukke op" testen
BD35 : 25 sek
OPPO93 : 4 sek
Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500

Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo

DVD:124, RØD:141, BLÅ:107
Til top
Susperia Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Marts-2007
Sted: Odense
Point: 708
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Susperia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2011 kl. 13:05
Bluebucket: Tak for dit link, det var da godt lige at kunne sammenligne dem.
Slate: Ja se 4 sek er også fint, så kan godt se alle jeres de nye er en del bedre der. Så nu skal jeg bare have en ny. 25-30 sek for at åbne, det er sgu alt for lang tid at sidde og vente på at kunne sætte disken i.

Jeg ville faktisk have prøvet den Sony 480, men i bilka skulle jeg tage en seddel på den, og så hente i vare udleveringen, det havde jeg så bare ikke tid til.
Jeg kunne bare ikke så godt lide de små mærkelige knapper på den, men det kan man vel leve med.  

Men i skal have tak for hjælpen, nu har i sikret mig at de nye er noget hurtigere.
Til top
kerovan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Februar-2007
Point: 170
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kerovan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2011 kl. 15:37
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

"Min gamle BD35 er flyttet op i stuen og i kælderbiffen er der kommet en OPPO 93.
Har ikke First class i min samling; Fra hukommelsen brugte BD35 80 sek på at loade Startrek; OPPO 35 sek.
Hmm kunne være at man skulle slå BD-Live fra ; bruger sjældent de ekstra ting alligevel
Lavede lige "lukke op" testen
BD35 : 25 sek
OPPO93 : 4 sek"

I secont that. Oppo er en fed afspiller og du får næppe bedere support end hos Oppo.

Men man for også lov til at betale for det Wink

Spørgsmålet er om trådstarter har brug for alle de features som Oppo kan, eller han kan "nøjes" med det som en til 1-1500,- kan tilbyde.
Jeg gav 1200,- for min Pana 210 og den er alt alt rigeligt til mig.
Højrup Polering
Vinduespolering i særklasse
Til top
siccio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-Februar-2009
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér siccio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2011 kl. 16:59
Ingen tvivl om de Oppo maskiner altid bliver nævnt positivt, men de koster jo også pænt meget, og for mange mere iforhold til hvad folk køber receiver eller højttalere for, også nytter det næppe. Iøvrigt er det vel også kun dvd den opskalere godt selve bluray billedet er ret ens med alle andre eller hvad? Og Philips,Sony pioneer eller andet er efterhånden ret godt med i hastighed. Så gå ind og test i en Fona eller Elgiganten. Få dem til at smide den xman ting i og tag tid. Det må være det simpleste god fornøjelse
Til top
jackson stuart Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-August-2008
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jackson stuart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2011 kl. 19:05
Har idag selv lige været ude og købe sony BDP-s480 i bilka til latterlige 899,- og må sig jeg er positivt overrasket,-  lillebror S380 har jo fået god ros i test og storebroren S580 som er med i ovenstående lydogbilde test, er identisk med S480 på nær netforb. der er trådløs.
Iøvrigt er der en funktion i Sonys BD afspillere så de kan starte lidt hurtigere op, det skal slås til i menuen og bruger lidt ekstra strøm.
Generelt ligner menuen den i ps3 og andre sony produkter, men selvf. med forskellige funktioner,  og jeg synes umiddelbart den er er rimeligt kvik og billedet rigtigt flot på mit LCD.
Så køb den eller betal det dobbelte Wink

J.
Sony W5500 - PS1/PS3 - NAD visofive - Sherwood - Dali concept - mission - eltax. (samt suzuki)
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2011 kl. 19:13
Oprindeligt skrevet af jackson stuart jackson stuart skrev:

Har idag selv lige været ude og købe sony BDP-s480 i bilka til latterlige 899,- og må sig jeg er positivt overrasket,-  lillebror S380 har jo fået god ros i test og storebroren S580 som er med i ovenstående lydogbilde test, er identisk med S480 på nær netforb. der er trådløs.
Iøvrigt er der en funktion i Sonys BD afspillere så de kan starte lidt hurtigere op, det skal slås til i menuen og bruger lidt ekstra strøm.
Generelt ligner menuen den i ps3 og andre sony produkter, men selvf. med forskellige funktioner,  og jeg synes umiddelbart den er er rimeligt kvik og billedet rigtigt flot på mit LCD.
Så køb den eller betal det dobbelte Wink

J.
Jeg har også fået brugt min godt i går, og ja den er rigtig god. Det med at sætte den til, at kunne starte hurtigere op, det har jeg ikke på, for så kan man ind imellem, høre noget køre inde i den, og det gider jeg ikke at høre på. Jeg havde en usb-dongle liggende i forvejen, derfor kunne jeg godt nøjes med 480. Hvis man har en ethernet forbindelse i nærheden, så er det jo også unødvendigt med indbygget trådløst netværk.
Mvh
Flemming Larsen
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu