recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken "Boks" er bedst ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken "Boks" er bedst ?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2012 kl. 13:15
Er der noget sparet, ved selv at samle et sæt med Amd E-350, kabinet, netværk og hvad der ellers skal til. Hvis man ser det i forhold til en Zotac eller shuttle barebone.
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
Psymon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-September-2011
Point: 304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Psymon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2012 kl. 13:26
Kommer vel an på den endelige konfiguration. Har ikke kigget så meget på de færdig samlede enheder, da min erfaring er at de billige larmer, og de stille er for dyre.
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2012 kl. 23:11
Der vidst ikke så meget at spare ved at samle selv. Shuttle modellen er med passiv køl. Zotac Zbox AD2 har en blæser, men den skulle være rimelig støj svag. 
Til top
nfspower Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-April-2006
Sted: Denmark
Point: 283
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nfspower Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2012 kl. 23:16
Shuttlen får bare en del klø for sit grafikkort, for at være for svag.
AMD tiltaler mig også, men mange af de færdige bokse er noget kedelige og bliver noget varme.

Men 450 ser helt fornuftigt ud, hvis den altså kan holde trit med 1080p og lidt DTS-HD.
Problemet er mest at jeg ikke kan styre min brandert i om jeg skal have en i3'er med det hele i, eller bare en mindre boks der kan det meste. Eller simpelthen snuppe en ATV3 og så smide XBMC på den. Men så må jeg så vinke farvel til min Windows 7 MC, og det vil være lidt øv når jeg nu har invisteret i en Windows Home Server 2011 som jeg håber jeg kommer i gang med snart på en lille fin server.
Jeg er ikke kommet længere end ideen til et HTPC !
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2012 kl. 06:36
Jeg havde eller forstået det sådan, at ATV boksene ikke er så stærke som de andre. Grunden til den er så populær, er prisen og størelsen (til xbmc). Amd E-350 burde ikke have problemer med 1080p. Og ion2 er enda lidt bedre til det (Da gpu'en er en anelse hurtigere).
Til top
Psymon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-September-2011
Point: 304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Psymon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2012 kl. 10:38
amd e450 har ingen problemer med 1080p, har heller ikke problemer med at afspille TV fra mit TVHeadend TV server.

AMD'en bliver varm, men ikke noget der skaber problemer, ihvertfald ikke for mig. I3 er også en lækker satan, men det koster noget mere, og den ekstra kraft er lækker hvis man skal køre all in one, men hvis du allerede nu overvejer server/client setup, mener jeg personligt ikke man har brug for de krafter en i3 tilbyder i klienten.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu