recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken boks og filtype
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken boks og filtype

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4283
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken boks og filtype
    Sendt: 08-August-2015 kl. 07:31
Jeg skal bruge en økonomisk boks til streaming af film fra nas. Er det bare raspberry pi jeg skal se på? Der må gerne være mulighed for moviewall og evt en app løsning.

Filtypen, iso eller mkv? Hvad er fordelen ved de forskellige, eller skal jeg vælge en helt tredje?
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2015 kl. 08:03
Raspberry Pi 2 kan i hvert det du ønsker.

I min erfaring, så klarer Kodi sig bedst med 1:1 rips i MKV. Jeg har en del af mine rips i både ISO og BDMV, og den afspiller dem alle fint, men det er nemmere at få dem indekseret i MKV og betjenignen af film i MKV virker også bedre (der er lidt bøvl med udertekster i BDMV).
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Point: 1247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2015 kl. 10:20
Hvilken NAS? Jeg kører med en synology, deres DS Video app sammen med en Chromecast, og det fungerer rigtigt nemt.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2015 kl. 10:45
Tak for svar om pi2.

Nas er en wd my cloud mirror
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2015 kl. 12:30
med den nas skal du ikke på nogen som helst måde have noget hvor der skal transcodes video. så kør med rpi2 udgaven.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2015 kl. 13:54
Claus, den er jeg helt med på.

Er der alternativer til rpi eller er det vejen frem i dag?
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2015 kl. 14:21
En aflagt pc med noget hdmi og kodi software klarer opgaven.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2015 kl. 14:27
Har desværre ikke sådan liggende.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2015 kl. 22:13
Inden jeg bestiller en pi, bliver jeg nødt til at høre, om man via android, Ipad, Apple tv3 eller cc kan gøre noget. Det er det udstyr jeg har til rådighed. Vil gerne købe en app hvis det er nødvendigt.
Til top
DanishBacon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Februar-2007
Point: 457
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanishBacon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2015 kl. 22:42
Prøv evt at kigge på Infuse til IOS. Den spiser alt fra min NAS.
LG OLED C8 65” | Marantz SR7010 | XTZ 99.36 | Nvidia Shield TV | Squeezebox
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2015 kl. 19:54
jeg kigged elige kort på infuse. ser umiddelbart ud til at virke, men fandt i kælderen i dag, en gammel lg medieafspille, som lige først får lov at vise, om den dur til formålet.

infuse sørger for transcoding eller?
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2015 kl. 20:20
Oprindeligt skrevet af jacobask jacobask skrev:

Hvilken NAS? Jeg kører med en synology, deres DS Video app sammen med en Chromecast, og det fungerer rigtigt nemt.
Men Chromecasten kører jo kun 60Hz, så alle dine film må jo være gamle NTSC DVD'er, da alt andet materiale fra NAS vil hakke medmindre DS video app kan lave noget 2:2:3 pulldown on the fly.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu