recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken box til streaming af hovedsageligt lyd ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken box til streaming af hovedsageligt lyd ?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Schulz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 845
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schulz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken box til streaming af hovedsageligt lyd ?
    Sendt: 11-December-2011 kl. 10:27
Hejsa Smile

Jeg er på udkig efter en boks eller modtager af en art til afspilning af hovedsageligt lyd. Den skal virke fra pc (Spotify), tlf. (andriod, wp7 og iphone) og tablet og så selvfølgelig spille på anlægget. Det ville være meget fint hvis også streaming af billede var muligt, men ikke nødvendigvis et krav.

Jeg kiggede i første omgang på noget bluetooth reciever, men det er ikke godt nok, har læst flere steder der kommer udfald og man skal være forholdsvis tæt på recieveren. Jeg ønsker f.eks at kunne gå rundt i hele huset og afspille Spotify fra en tlf. (uanset hvilken af de nævnte systemer) og så høre det på anlægget.

Jeg har så kigget på apple airport express, men den kan man ikke streame til fra en andriod tlf. (der findes endnu ikke en app der gør det muligt) og jeg ved slet ikke med wp7, men den mulighed er så lukket. Det er dog muligt med apple tv (2) via airfoil at streame lyd fra pc til anlægget og der er lavet en app til android der gør det muligt at streame fra android til apple tv (2), denne løsning gør det også muligt at bruge iphone, men mon det virker med wp7? Det er en løsning der evt kunne bruges.

Men nu vil jeg så høre jer herinde om der måske var en endnu bedre løsning i prisklassen max 1000-1500 kr. Der er jo wd bokse? boxee box? mm?

Det ville være lækkert hvis det hang sådan sammen at ligemeget hvem der kom på besøg (altså hvilken tlf. de har) Så kunne de spille deres musik på anlægget trådløst (altså med den rigtige app) via den eftersøgte box? Apple tv (2) ligner meget det rigtige valg, men måske andre kan bidrage med noget bedre??

Tongue
Til top
Niller55 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Oktober-2009
Point: 631
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niller55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2011 kl. 11:39
Ser selv efter lidt af det samme - er du sikker på airport express og android ikke virker sammen ? Jeg tror nu nok at airport express og PC virker   http://www.apple.com/dk/airportexpress/features/compatibility.html

men her er et par bud

http://www.simpleeditions.com/8001/how-to-stream-spotify-wirelessly-to-your-stereo
Til top
Schulz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schulz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2011 kl. 13:26
Med programmet airfoil kan man man streame alt lyd fra sin pc til airport express, så ja, pc virker til airport express. Det bliver straks værre når det gælder andriod tlf og tabletter. Der er endnu ikke udviklet en app der gør det muligt at streame fra andriod til airport express (der er vist nok en enkelt app, men den er så vidt jeg kan læse noget sløj?) Der findes til gengæld en app der hedder doubletwist til android der gør det muligt at streame til apple tv (2) (også med billede) og airfoil vil gøre det muligt at streame fra pc til apple tv, så derfor er det en mulig løsning.

Begge disse løsninger har jeg som sagt tjekket rimeligt godt igennem, og apple tv er et fint bud. Spørgsmålet var så bare om måske wd boksen ville være lige så god? Fungerer den med iphone, ipad osv? og hvad med wp7? Boksen er jo billigere end apple tv... Der er som sagt også boxee box'en, hvad med den, er der nogen der ved noget? Og der er også la cinema, popcorn hour, osv? hmm???

Men tak for info, hvis du har mere så bare lad mig høre Wink
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2011 kl. 23:10
Har du nogle kriterier, hvad angår kvaliteten af det streamede eller er det knap så væsentligt som funktionaliteten?
Til top
Schulz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schulz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2011 kl. 11:05

Altså jeg vil gerne streame lyden så den er i den kvalitet som den bliver afspillet. Hvis det er 320kb mp3 så skal det også være den lyd der kommer igennem. Man kan jo sige at hvis du streamer spotify så kører det med 160 kb på tlf., så bliver det jo ikke bedre af at blive streamet, med det skal helst heller ikke bliver dårligere.

Mht billede, så står jeg ikke akut og har brug fra hd film streaming, så det gåt jeg ikke så højt op i pt. Men som sagt er det da fint hvis løsningen tillader det Smile

Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2011 kl. 12:40
- men CD-kvalitet (eller bedre), god DAC osv er ikke så relevant?
Til top
Schulz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schulz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2011 kl. 13:09

Jeg har lidt musik liggende i flac format, men går mere og mere over i 320kb mp3'er, så nej jeg er ikke umiddelbart ude i seperat dac. Jeg forstiller mig at modageren kan sende via HDMI eller optisk til min Integra så klarer den resten Smile

Til top
DJCarten Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 29-August-2011
Sted: Danmark
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DJCarten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2011 kl. 13:33
Et ord... SONOS :) Overholder ikke dit budget men så spar op :P for det er det hele værd!!!
Til top
Schulz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schulz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2011 kl. 19:02
Jeg har godt luret på Sonos, det er noget over budget og så vidt jeg ved kan det afspille musik der ligger computer eller NAS og det kan streame fra f.eks. Spotify, men det er ikke muligt at streame til sonos fra hverken Iphone/Ipad eller Android tlf/tablet (Det er muligt jeg tager fejl, men det mener jeg ikke det kan??). Det er dermed både kostbart og kan ikke helt det jeg søger syntes jeg. Men ingen tvivl om det er et lækkert system...
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2006
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2011 kl. 21:06
Schulz, sådan af ren nysgerrighed. Hvorfor ønsker du at streame fra iPhone og Android? Nu har jeg ikke meget musik gemt, men jeg ville gemme det på et NAS eller lign og streame derfra. 

Der er iøvrigt noget her omkring at streame fra iPad, Ipod og iPhone via Apple Airplay til Sonos.  

http://www.digitaltrends.com/mobile/sonos-launches-android-controller-app-and-airplay-support-for-wireless-speakers/

Redigeret af hedberg - 12-December-2011 kl. 21:10
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
Niller55 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Oktober-2009
Point: 631
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niller55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2011 kl. 21:41
Hvorfor ønsker du at streame fra iPhone og Android?

Det er bare genialt at streame sportify fra sin telefon, alle de playlister man har lavet på sin computer fra spotify ligger bare i telefonen ...

Nils
Til top
Schulz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schulz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2011 kl. 21:58
Bum, det var god læsning...så er det nok alligevel Sonos jeg skal have fat i, det ser jo ud til at streaming direkte fra Iphone/Ipad er muligt og muligheden kommer til Android lige om snart Tongue.

Tjaa hvorfor vil jeg streame fra Iphone og Android? Der er flere årsager. Jeg har selv Iphone, men skifter den snart til en Android. Min kæreste har Android, mange af mine venner har Iphone, og det ville derfor være fedt når nogen kommer forbi (eller til en lille fest) som lige har et fedt nummer der skal høres, så kunne de bare streame det til anlægget, uanset hvilken telefon de har. I praksis er det muligvis begrænset hvor meget det vil blive brugt, da man til dagligt formentlig vil streame fra computer/NAS (har dog ingen NAS endnu) eller streame direkte på Sonos hvis det er Sonos valget falder på. Men det er bare rart at muligheden er der tænker jeg Smile.

Tak for linket, det satte tingene i et andet perspektiv hmm, tænke tænke.. Smile
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu