recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken box til streaming af hovedsageligt lyd ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken box til streaming af hovedsageligt lyd ?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
sani Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2007
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sani Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2011 kl. 22:11
sonos
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
Til top
19thcenturyman Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 20-December-2011
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 19thcenturyman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2011 kl. 00:37
Hej Shulz.
Jeg har Sonos og er superglad. Jeg har aldrig hørt så meget musik og så nemt.
Vi streamer TDC play og Youtube lyd fra vores Ipads og pods via airplay til Sonos og bruger Sonos controlleren på Ipxx.

Min søn, som er Windows og Androidbruger brokkede sig idag over at han ikke kunne streame sin musik fra sin PC og telefon til Sonos. Lidt surfing senere og behold, Eye-C påstår at de kan streame fra android til airplay.
Jeg hentede app'en som markedsføres som en app til at tag'ge content på nettet dele det der. samt streame via til bl.a. airplay.
Men jeg og sønnen rodede lidt rundt, og sørme om man ikke også kan vælge at streame lokal musik fra telefonen. Men jeg kunne ikke vælge "play to" airplayOuch(som jo var deres store nummer?)
Derimod kunne jeg streame direkte til Sonos, og det havde de ikke reklameret medBig smile.
Det er tilsyneladende dlna klienten i selve S5'erne som kan modtage streamen.
Jeg har kun eksperimenteret et par minutter, så der er sikkert flere overraskelser i vente, og jeg er IKKE feinshmecker på lydsiden og skal derfor ikke gøre mig klog på lydkvaliteten, men det kommer ud af højttalerne.
App'en er lidt upoleret, feks virker volumenkontrollen ikke som forventet men det går.
Sonos controlleren viser at der streames samt information om track osv.

Ser ud til at dine ønsker ang. de tekniske muligheder næsten er klar.

MVH

/LArs
Til top
Schulz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Denmark
Point: 845
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schulz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2011 kl. 09:57
Tak for oplysningen Smile Jeg har efterhånden besluttet mig for at det er Sonos der er vejen. Alt peger på det bare virker, så jeg må lige skrabe lidt mønt sammen og så "ned af Sonos vejen" Wink
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2011 kl. 11:02
Lad os høre, hvordan det går med købet og hvor godt de forskellige features fungerer i praksis i forhold til dine krav. (Interessant for andre med de samme overvejelser)
Til top
Mortenh1 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-August-2011
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mortenh1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2011 kl. 11:53
Oprindeligt skrevet af 19thcenturyman 19thcenturyman skrev:

Hej Shulz.
Jeg har Sonos og er superglad. Jeg har aldrig hørt så meget musik og så nemt.
Vi streamer TDC play og Youtube lyd fra vores Ipads og pods via airplay til Sonos og bruger Sonos controlleren på Ipxx.

Min søn, som er Windows og Androidbruger brokkede sig idag over at han ikke kunne streame sin musik fra sin PC og telefon til Sonos. Lidt surfing senere og behold, Eye-C påstår at de kan streame fra android til airplay.
Jeg hentede app'en som markedsføres som en app til at tag'ge content på nettet dele det der. samt streame via til bl.a. airplay.
Men jeg og sønnen rodede lidt rundt, og sørme om man ikke også kan vælge at streame lokal musik fra telefonen. Men jeg kunne ikke vælge "play to" airplayOuch(som jo var deres store nummer?)
Derimod kunne jeg streame direkte til Sonos, og det havde de ikke reklameret medBig smile.
Det er tilsyneladende dlna klienten i selve S5'erne som kan modtage streamen.
Jeg har kun eksperimenteret et par minutter, så der er sikkert flere overraskelser i vente, og jeg er IKKE feinshmecker på lydsiden og skal derfor ikke gøre mig klog på lydkvaliteten, men det kommer ud af højttalerne.
App'en er lidt upoleret, feks virker volumenkontrollen ikke som forventet men det går.
Sonos controlleren viser at der streames samt information om track osv.

Ser ud til at dine ønsker ang. de tekniske muligheder næsten er klar.

MVH

Kan du godt få det til at virke med at streame fra android til AirPlay ? Fx. Spotify ?
Jeg overvejer nemlig at købe en receiver med AirPlay men har ingen Apple produkter så vil nok blive med android.

Til top
Schulz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Denmark
Point: 845
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schulz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2011 kl. 15:34
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Lad os høre, hvordan det går med købet og hvor godt de forskellige features fungerer i praksis i forhold til dine krav. (Interessant for andre med de samme overvejelser)

Jeg skal nok vende tilbage når jeg får købt en på et tidspunkt.... Det har været en dyr jul, så der kan godt et par måneder endnu Wink Der er også andre ting der gerne vil opgraderes, så det er som altid en prioritering sag Tongue
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu