Hvis du køber en kvalitets DVD brænder og kvalitetsmedier (f.eks. Verbatim) så bør de brændte skiver fungere på alt, inklusive på en Sony 710.
Kvalitetsmedier kan med fordel købes over nettet fra tyske eller svenske netbutikker, så sparer du op til 90% af prisen!!!!!!!!!!!
Hvis du synes medierne bliver for billige på den måde, så kan du jo altid brænde hundredekronesedler i et askebæger. 
Hvis du gerne vil købe en rimelig fornuftig DVD brænder i en dansk butik, så kan du f.eks. købe en Lite-On SHW-1635S til 369,- i Elgiganten, hvilket jeg lige har gjort i lørdags.
Hvis du gerne vil købe over nettet, så kan jeg anbefale en af de nye NEC modeller 3550, 3551, 4550, 4551 hvor forskellen kun er om de kan DVD-RAM og LabelFlash (+1 = LabelFlash, +1000 = DVD-RAM). Jeg har selv en NEC ND-4551A.
Andre virkeligt gode brændere, som bare kan være vanskelige at finde i Danmark, er BenQ DW1640 eller den nyere DW1655 / DW1650 (med / uden LightScribe).
Plextors nye PX-755 er også god, men omtrent dobbelt så dyr som en NEC eller Lite-On. BenQ ligger prismæssigt imellem disse yderligheder.
Hvis du køber en "detail" (retail) udgave, så følger der brænder programmer og måske også andet med. Hvis du derimod køber en "en gros" (bulk) udgave, så er det som regel kun selve drevet uden software.
Med f.eks. Lite-On detail drev følger der Nero Express brænder software og PowerDVD Video afspiller software. Jeg ved ikke hvad der følkger med i NECs og BenQs detail pakning.
Redigeret af DrageMester