recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken brænder til SONY
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilken brænder til SONY

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MortenBby Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 797
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken brænder til SONY
    Sendt: 16-Januar-2006 kl. 12:16

Jeg skal have en DVD brænder i min PC, og da jeg for nylig har købt en Sony hx710 HDD optager vil jeg gerne have de korresponderer bedst muligt. Skal jeg købe Sonys  DWU18A10 eller er der andre der bedre? Hvilken software er bedst?

Jeg har sat lidt af hvert i min PC, men ikke en DVD brænder; findes der en "brugsanvisning" noget steds?

Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
Til top
Moef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Januar-2005
Point: 909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2006 kl. 13:46
Nej, det er ikke nødvendigt med samme mærke. Faktisk ville jeg nok også kikke efter disse mærker -> Liteon og BenQ. Det er udemærket mærker, som fint vil kunne brænde DVD'er som kan afspilles i din Sony recorder.

Faktisk vil alle DVD brænder-mærker, sikkert kunne lave fine Video DVD'er som din Sony recorder kan afspille.

Software, jeg tror mange bruger Ahead's - Nero Burning Rom software, som næsten lige er kommet i en version 7. Hvis du køber en DVD brænder i "retail" indpakning, så får du sikkert noget brænder software med gratis, muligvis Nero

Mvh. Moef
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit

Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2004
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2006 kl. 14:57

Hvis du køber en kvalitets DVD brænder og kvalitetsmedier (f.eks. Verbatim) så bør de brændte skiver fungere på alt, inklusive på en Sony 710.

Kvalitetsmedier kan med fordel købes over nettet fra tyske eller svenske netbutikker, så sparer du op til 90% af prisen!!!!!!!!!!!

Hvis du synes medierne bliver for billige på den måde, så kan du jo altid brænde hundredekronesedler i et askebæger.

Hvis du gerne vil købe en rimelig fornuftig DVD brænder i en dansk butik, så kan du f.eks. købe en Lite-On SHW-1635S til 369,- i Elgiganten, hvilket jeg lige har gjort i lørdags.

Hvis du gerne vil købe over nettet, så kan jeg anbefale en af de nye NEC modeller 3550, 3551, 4550, 4551 hvor forskellen kun er om de kan DVD-RAM og LabelFlash (+1 = LabelFlash, +1000 = DVD-RAM). Jeg har selv en NEC ND-4551A.

Andre virkeligt gode brændere, som bare kan være vanskelige at finde i Danmark, er BenQ DW1640 eller den nyere DW1655 / DW1650 (med / uden LightScribe).

Plextors nye PX-755 er også god, men omtrent dobbelt så dyr som en NEC eller Lite-On. BenQ ligger prismæssigt imellem disse yderligheder.

Hvis du køber en "detail" (retail) udgave, så følger der brænder programmer og måske også andet med. Hvis du derimod køber en "en gros" (bulk) udgave, så er det som regel kun selve drevet uden software.

Med f.eks. Lite-On detail drev følger der Nero Express brænder software og PowerDVD Video afspiller software. Jeg ved ikke hvad der følkger med i NECs og BenQs detail pakning.

Redigeret af DrageMester
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2006 kl. 15:27
Tak for disse gode råd; Jeg vil kigge videre på LiteOn, NEC og BenQ. Vides det om der følger monteringsvejledning med, da jeg som sagt ikke har prøvet at sætte DVD i PC før.

Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2006 kl. 09:02
Tak Claes, det var god info. Jeg bytter min gamle CD-brænder ud med en DVD. Hvorfor have 2 drev der kan skrive CD. Jeg troede en stund en DVD-brænder ikke kunne skrive CD - det kan den i en HX710 af en eller anden grund jo ikke.

Morten

Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Point: 4056
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2006 kl. 09:48

Hej Morten,

Oprindeligt skrevet af MortenBby MortenBby skrev:

Tak Claes, det var god info. Jeg bytter min gamle CD-brænder ud med en DVD. Hvorfor have 2 drev der kan skrive CD. Jeg troede en stund en DVD-brænder ikke kunne skrive CD - det kan den i en HX710 af en eller anden grund jo ikke.

Det kan den nu godt, da der i de fleste optagere sidder brændere vi kender fra PC verdenen (kan ikke lige huske den præcise modelbetegnelse i Sony optageren). Fabrikanterne tager blot en beslutning om hvilke faciliteter de vil gøre brug af - på Sony er det 'kun' DVD+/-R/RW/DL hvor Pioneer gør brug af DVD-R/RW/DL i den indbyggede DVR-109 brænder, mens f.eks. LiteOn bruger det hele - CD/DVD.

/Lars

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu