|
Hvilken brugt projektor? |
Besvar | Side <123> |
Forfatter | |
TBC1
Guld medlem Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 2000 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis du har et mørkt rum og skærmstørrelsen ikke skal være over 100-120 tommer, så kommer der nok snart en baljefuld 1080p D-ILA (aka "Projektornes OLED") projektorer billigt til salg, når JVC's native 4K modeller lander her i starten af det nye år. Så får du high-end hjemmebiograf 1080p billede for pengene. Disse projektorer egner sig dog IKKE til rum med lysforening, så går deres store dynamik nemlig tabt plus at de ikke er helt så lysstærke som de billige "konference" projektorer som markedet flyder over med. Redigeret af TBC1 - 05-December-2018 kl. 00:04 |
|
jacobe
Guld medlem Oprettet: 14-Februar-2006 Sted: Lund, Sverige Status: Offline Point: 1858 |
Funktioner
Tak(0)
|
Men maskiner som de nævnte kommer vel ikke ned i det prisleje, eller hvad?
|
|
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :) |
|
TBC1
Guld medlem Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 2000 |
Funktioner
Tak(0)
|
Måske ikke lige under 3000 - havde nok forsømt at læse helt tilbage i tråden - my bad
|
|
hunterSEG
Bruger Oprettet: 03-November-2011 Sted: Denmark Status: Offline Point: 193 |
Funktioner
Tak(0)
|
Husk du skal også have lyd. Ekstremt vigtigt, hvis du spørg mig. De indbyggede højtalere i projektorer vil ødelægge biograf oplevelsen. Ikke at du skal have surround og alt muligt, men en god bas og godt lydbillede, skal der til.
Du kan godt købe et billigt rullegardin fra ikea som start. Et billigt rulleprojektor lærred på omkring 100" koster i omegnen af 11-1200 kr. Brugt sikkert endnu billigere. Gå efter 16:9 format, hvis du skal se serier og film og spille. Det bedste og billigste er et fastramme lærred eller en glat hvid væg.
|
|
jbaun
Ny bruger Oprettet: 27-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 17 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har en soundbar så lyd er ok til mit behov. Det bliver en eller anden for billig lærrede til at starte med. Hvad med sådan noget som det her: https://cdon.dk/hjem-have/vidaxl-elektrisk-projektorlaerred-med-fjernbetjening-200-x-113-cm-16-9-p44349270 vil det kunne bruges?
|
|
hunterSEG
Funktioner
Tak(0)
|
Tjaaa, det er svært.
Første bemærkning det er "kun" 90". Nogen vil mene det er det rigtige. Det kommer an på placering af projektor, din siddeafstand til lærredet og ikke mindst din indstilling til størrelse. Jeg har selv 120" på 4 meters afstand. Det virker for vores familie. Kvalitet. Eftersom det ikke er et tab tension lærred, så er der stor chance for der er buler i stoffet. Måske det kan ses når lærredet er i brug. Kanten kan også være bukket ind. Så du skal være opmærksom på returregler, for dem får du måske brug for. Vores er selv et billigt af slagsen, der er buler, men de ses ikke i brug og kanterne buer meget lidt. Motor. Det betjeningspanel ligner det der er på vores. Jeg har selv sat en ande og længere ledning på fra lærred til betjeningsboks. Virker fint. En almindelig to ledet ledning er nok. Den tredie leder i kablet, jord, var ikke monteret i mit, og det virker fint. Så det må være op til dig om du vil tage chancen.
|
|
Supergris
Guld medlem Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1473 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis du har pladsen, så gå efter et fastramme-lærred.
Jeg bruger selv et lærred fra Grandview, som er rigtig god kvalitet til fornuftige penge. Lige nu er der nogle udvalgte modeller til en brøkdel af normalprisen: F.eks: De kan sammenlignes med Lissau med hensyn til kvalitet... Som hunterSEG er inde på, så er 90" ikke særligt stort, når vi snakker projektorer. 120", er fint på 4 meter, som han skriver. Selv bruger jeg et lærred på 112" og sidder lige godt 3,50 meter fra, så gå efter 100 - 120", hvor de fleste projektorer kan følge med, uden at mangle lys...
Redigeret af Supergris - 06-December-2018 kl. 02:51 |
|
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV. |
|
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4113 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nu står der ikke beskrivelse, hvor langt det kan kører ned. Og så kommer det an på, hvordan du vil monterer lærred. Hvis du vil monterer det i loftet og det ikke kan køres længer ned end på billed så har du et problem, for så kan du ikke monterer din projektor i loftet.
Du bliver nødt til at finde ud af hvilken projektor du vil købe og så kan du finde ud af hvor stort et lærred du kan få op, ud fra de mål der er i stuen. |
|
jake51
Guld medlem Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6226 |
Funktioner
Tak(1)
|
Eller start med en hvid væg, så du kan få en fornemmelse af størrelsen
Og det er gratis
|
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
aerik
Guld medlem Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4265 |
Funktioner
Tak(0)
|
ikea rullegardin. Evt de nye med motor.
|
|
jbaun
Ny bruger Oprettet: 27-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 17 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det endte med at jeg købte Optoma HD143X.
Jeg synes ikke rullegardinerne er særlig bredde. Hvad med et lærrede som det her: https://www.pricerunner.dk/pl/178-3481036/Projektor-laerred/Elite-Screens-M120UWH2-Sammenlign-Priser Er der nogen der kender det? / Tror i det er noget klyt?
|
|
hunterSEG
Funktioner
Tak(0)
|
Tillykke med projektoren.
Har ikke kendskab til mærket, ud over at det er det mest udbredte lærred i DK web butikker er min opfattelse. Bemærk det du linker til har sort kasse. Skal det hænge i stuen, eller ved lyst loft, synes jeg du skal overveje hvid kasse.
|
|
Besvar | Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |