|
Hvilken Centerhøjttaler? |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||||
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Du skal jo ikke have bas med i center. Se om du kan finde en center med samme enheder, den kan måske ligge tæt lydmæssigt. Men ellers må du se om du kan lytte dig frem og evt. Låne med hjem.
Jeg har tit kørt med vidt forskellige enheder og så slemt synes jeg heller ikke det er, men en del herinde kan høre en flue som fløj forbi under optagelserne, hvilket jeg så ikke kan. Jeg er nok lidt for afslappet med tilgangen til udstyr, da jeg som regel går mere op i filmen end i perfekt billede/lyd. PS: Synes det er nogle fede højttalere du har. |
||||
![]() |
||||
Keyvan ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Marts-2011 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 225 |
|||
mylle:
Hvad for en surround forstærker har du? Forstår du hvad kampus mener med panorering?
|
||||
![]() |
||||
mylle ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2004 Sted: Hjallerup, DK Status: Offline Point: 1299 |
|||
Tak. Er også glad for dem. Synes de spiller helt kanon :)
|
||||
![]() |
||||
mylle ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2004 Sted: Hjallerup, DK Status: Offline Point: 1299 |
|||
Har en onkyo 818 med en NAD 216THX til at drive fronterne. Har også lige fået fat i en NAD 902 som skal drive min front wides. Jeg skal vel retfærdigvis sige at stort set alle højttalere i det jeg setup jeg planlægger 9.1 er forskellige. der er lige fra jbl til beyma til b & w og bose og så en XTZ 12.16 sub. Jeg ved godt at alle højttalerne i den perfekte verden ville være i samme serie, men det rækker mit budget ikke til. Vil bare gerne have en rigtig god center fordi jeg er klar over at den er super vigtig. Panorering betyder vel når den samme effekt/lyd går fra den ene højttaler til den anden. Feks en bil der køre fra højre kanal til venstre kanal og passere centeren. /Jacob
|
||||
![]() |
||||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|||
Har i årevis selv haft en for lille center og syntes egentlig det lød ok. Men NU hvor jeg har fået en der kan gengive mellemtone og bas, så har filmene fået en ny dimension.
|
||||
![]() |
||||
|||
Hvilken center har du? Kigger lidt på en JBL ES25C men det kan godt være at den er for lille?
|
||||
![]() |
||||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|||
|
||||
![]() |
||||
Keyvan ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Marts-2011 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 225 |
|||
Jeg kender ikke din onkyo Kan den selv lave lyd kalibrering? Vedrørende panoreing: F.eks. Har du nogen sinde stået på langsiden af en racerbane? Lyden fra køretøjet som passere er aldrig ens før dan passere, når den passere og når den har passeret dig. Hvorfor så går så meget op idet at højttalere panorere osv.? Når lyden skifter fra højrer højttalere til center og derefter til venstre højttalere så er det jo fordi genstanden fra filmen ændrer afastand og lyden ændrer sig altså også når den genstand/ køretøj / flymaskine osv ændrer afstand og hastighed. Jeg vil ikke hæfte mig så meget med panorering men når det sagt så vil selvfølgelig ikke stille en center højttalere med 2" enheder op i min setup hvis jeg havde dine fronter. Redigeret af Keyvan - 11-Februar-2013 kl. 21:52 |
||||
![]() |
||||
|||
Klart men stort set alle centerhøjttalere er med 5" basser. Jeg er jo nødt til at gå på kompromis :)
|
||||
![]() |
||||
|||
Den har noget af det bedste du kan få pt. Audyssey’s MultEQ XT32 http://www.whathifi.com/review/onkyo-tx-nr818 |
||||
![]() |
||||
|||
Redigeret af Kampus - 11-Februar-2013 kl. 22:01 |
||||
![]() |
||||
|||
Ok. Den er også rigtig fed men over mit budget så må holde øje med noget brugt.
|
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |