|
Hvilken DAB-radio? |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | |
chrizholm
Junior bruger Oprettet: 04-December-2017 Status: Offline Point: 20 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 02-Januar-2018 kl. 09:17 |
Min far skal have ny køkkenradio, da den gamle DAB-radio mangler et +. Jeg har lovet at hjælpe ham med at finde en, men jeg er rystet over, hvor dyre de radioer hurtigt bliver.
Der er lidt krav, der især skyldes, at min far ikke er helt ung længere og absolut ikke er teknikkyndig: God kvalitet - den kører hele dagen Tydeligt display hvor han kan se, hvilken kanal han lytter til. Mindst 6 preset-knapper, så jeg en gang for alle kan indstille de relevante kanaler og han let kan vælge dem God lyd, så han kan høre noget, uden at naboen klager Radioen skal stå samme sted i køkkenet, så batteribrug er ikke relevant Drejeknap til volumen, ikke noget touchscreen-hejs Budget: højst 1000 kr., men meget gerne mindre. Han er ikke en hifi-freak eller mærkefetichist og er i øvrigt på folkepension. Gode forslag modtages gerne.
Redigeret af chrizholm - 02-Januar-2018 kl. 09:18 |
|
It's Not the Bullet that Kills You (It's the Hole)
|
|
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
Han skal ha en god og billig retroradio. En Nordklang model DAB400 fra Bilka til 399kr
https://www.bilka.dk/elektronik/anlaeg-og-hoejtalere/radioer/nordklang-dab400-dabfm---ahorn/p/100295148 Redigeret af Kampus - 02-Januar-2018 kl. 10:13 |
|
chrizholm
Funktioner
Tak(0)
|
Ser godt ud. Er lyden god? (skal nok selv tage med ud og lytte, men vil gerne undgå at skulle for mange steder hen forgæves)
|
|
|
|
Bruger udmeldt 43
Funktioner
Tak(0)
|
Lyden er klar og tydelig. Der er naturligvis ikke meget bas, så skal du over i væsentlig dyrere radioer, som Pure og Radionette. Den har intern strømforsyning, hvilket efterhånden er en sjældenhed. Og mulighed for batteridrift
|
|
chrizholm
Funktioner
Tak(0)
|
Det ser ikke ud til at den har knapper for direkte kanalvalg. Skal man op i en DAB1100 for at få det? Kender du den?
|
|
|
|
Bruger udmeldt 43
Funktioner
Tak(0)
|
I Beskrivelsen står der 20 stationer. Men der skulle være direkte knapper til 3-4 stykker på fronten. De resterende skal man ind i menuen efter. Det er det samme på alle radioer
|
|
Bruger udmeldt 43
Funktioner
Tak(0)
|
Lydmæssigt er DAB 400 bedre end DAB 1100, da den har to 3” højttalere, hvor den anden kun har en
|
|
chrizholm
Funktioner
Tak(0)
|
Kender du noget til Pure Evoke D1? Jeg har tidligere haft en større model fra Pure, som var rigtig god. Men også meget dyrere end denne, som fås for 800 kr. i Føtex.
|
|
|
|
Bruger udmeldt 43
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har også haft Pure Evoke xt2 i 10 år. Der fåes ikke bedre DAB radio til prisen. Ser ud til at D1 er ved at udgå til fordel for D2 med det nye større display. Så hvis man kan undvære det og stereo gengivelse, er det en god radio. Edit: der er 4 preset knapper
http://m.pricerunner.dk/pl/317-3136417/Radio/Pure-Evoke-D1-Sammenlign-Priser Redigeret af Kampus - 02-Januar-2018 kl. 11:15 |
|
rktdi
Guld medlem Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Horsens, DK Status: Offline Point: 624 |
Funktioner
Tak(0)
|
smut i hifi klubben og lyt på Argon DAB2 - rigtig fin lille radio, med overraskende god lyd - og 6 presets :)
|
|
Sony KD-65XE8505/Sony STR-DN1060/Panasonic PMB-BD60/Nvidia Shield
M&K K7+K5 / Velodyne SPL800i |
|
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5267 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har selv i december været på jagt, og blev skuffet over hvor få radioer med ekstern antenne tilslutning der var at finde. Og når indendørs dækning ikke er noget at råbe hurra for, er det et problem. Så er igang med at stable retningsbestemt DAB antenne anlæg igang, hvor der så skal gør-det-selv løsning til på radioer. Og den ene billige (249,-) fra Netto er blevet adskilt/modificeret med F-connector i stedet for antenne. Dvs. - nul garanti tilbage nu.
|
|
Mvh. JørgenT
|
|
chrizholm
Funktioner
Tak(0)
|
Kiggede først i Hi-Fi Klubben, da jeg i sin tid købte min Pure der. Argon ser fin ud, men den presser budgettet. Nu har jeg bedt min far kigge på nogle af de foreslåede til en lavere pris. Ellers er jeg helt enig, man får i reglen noget ok udstyr i klubben.
|
|
|
|
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |