recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken DVB-T decoder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilken DVB-T decoder

Besvar Besvar Side  <12345 16>
Forfatter
Besked
smededos Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 27-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2006 kl. 14:27
Jeg har lige snakket med El-giganten og de må jo igen igen desværre sige at det ikke er en dtr2000 de har på tilbud men derimod en dtr200, så de har både en forkert tekst og billede i reklame avisen
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2006 kl. 14:46

Oprindeligt skrevet af Bulgarien Bulgarien skrev:

Det er rigtigt at der er en digital lydudgang, men jeg tvivler på at den kan håndtere 5.1 lyd, så lars har nok fat i noget af det rigtige.

Prøv at tilslutte den digitale udgang til en surround-forstærker, og stil ind på TV2 på DVB-T modtageren.

Hvis der kommer Dolby Digital over til forstærkeren, så virker det. Tag dig ikke af at forstærkeren vil sige Dolby Digital 2.0 /Stereo, for der udsendes ikke 5.1 lyd endnu. Men hvis den kan fange AC3 stream, så har den fat i det rigtige.

Det er muligt at man skal angive i kanal-opsætningen for TV2, at modtageren skal bruge PID 2123 istedet for default PID 2121. Men de fleste modtagere vil vist vælge Dolby Digital stream automatisk - hvis den er der.

Der kan også være et setup andet sted i boksen, som bestemmer foretrukkent lyd-format (PCM eller AC3).

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Bulgarien Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 09-Marts-2006
Point: 186
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2006 kl. 14:48

Hvor mange gange har vi ikke hørt om El-gigantens supertilbud, de ikke har når man står i forretningen!

Omvendt kan man sige at deres bytte og returordning er et eksempel til efterfølgelse!

Det er særligt velegnet, når man af sælgeren bliver påduttet en anden vare som erstatning for deres supertilbud, der lige er udsolgt eller hvad de ellers finder på at sige

Thomson 1001 er sat til og den virker fint, fjernbetjeningen ligger godt i hånden, knapperne er enkle og ligetil, og er sender/modtager er ikke særlig retningsbestemt.

Menuerne er IKKE danske, men findes i engelsk og nogle af de andre mindre kendte sprog.( finsk, arabisk, polsk o.l.)

Selv hvis man har svært ved engelsk  er den alligevel rimeligt logisk og   nem at navigere i,- den minder meget om Nokia mobiltelefon menuen, og der findes hjælpetekster til at guide dig.

Simple spil i farver til børnene er også installeret, der minder lidt om det kendte Snake spil.

Antennen jeg brugte er den almindelige UHF (TV2) antenne , og signalet går fint igennem.

MEN billedet på Thomson 1001  mangler lidt skarphed og farverne er en anelse falmede og, hvilket betyder at billedet kan virke  livløst uden dybde og perspektiv i billedet  og der er desværre ikke mulighed for at justere sig ud af det.

Omvendt kan det i nogle tilfælde dog være en fordel, da Thomson 1001 ikke er så afslørende i sin gengivelse af billedmaterialet. Populært kan man sige at bumser og næsehår nedtones, så det ikke er det, men udsendelsen indhold  man har fokus på... 

Lyden virker umiddelbart lidt tynd og uden nævneværdig fylde. 

Til prisen leverer den således generelt et udemærket billede og lyd, men at  Thomson 1001 "glemmer"  at den skal vise undertekster, når der er skiftet kanal,  betyder at man skal ind i "info" menuen hver gang for at vælge underteksterne til!

Det er efter min opfattelse en helt utilgivelig fejl på en digital modtager, der på den baggrund tydeligvis, ikke oprindeligt, er henvendt til det danske marked!

Den kan være egnet som en god basismodtagere, hvor kravene til lyd og billede og undertekster ikke er store, f.eks campingvogn, børneværelse e.l men både til almindeligt eller seriøs og krævende brug, synes jeg man skal kigge efter en anden modtager.

Sjovt nok anbefaler El-giganten specielt denne modtager til fladskærme (!) men det må vist være endnu en af deres skrivefejl.. (læs markedsføringstricks)

Den er sammenlignet med Digiality 302, som jeg havde hjemme i sidste uge, hvor både lyd og billede bestemt var i den gode ende, mens dens daglige betjening var lidt  besværlig, også selvom menuen var på dansk.

Thomsom 1001 bliver returnet med tak for lån og kan altså ikke umiddelbart anbefales af mig, primært pga underteksten der glemmes ved kanalskift, men også fordi jeg synes at der mistes/udglattes (alt) for mange detaljer i billedmaterialet.

Jagten på den den "perfekte"Digital reciver går videre..

Redigeret af Bulgarien - 27-Marts-2006 kl. 19:42
        ICEpower
alt andet er spild af energi!

http://www.beoworld.org

Til top
JTHL Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 25-Marts-2006
Point: 25
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2006 kl. 17:45
Dejligt med lidt info omkring den Thomsen, selvom det ikke blev DR2000'eren....
Til top
jens0804 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-Januar-2006
Point: 393
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2006 kl. 22:00

Jeg har også en Tomson 1001 og jeg er ikke enig omkring det med billedekvaliteten. Du kan inde i menuen stille på RGB signalet fra 1-7 prøv det, det hjælper sikkert på din billedkvalitet. Jeg har prøvet en Digiality T-2001 CX og en Topfield TF4000T. Den første havde ikke for godt billede, nærmest lidt for lilla i farven, og så frøs den fast. Topfield kunne ikke vise tekster, men havde et rigtigt godt billede. 

Jeg har heller ikke oplevet de problemer du nævner omkring tekster. Du har nok glemt at gå ind i menuen sprog og vælge dansk under subtitle, de står nemlig default til off.

28-03-2006 Nu er der kommet tekster på DR på min Topfield, så de må have rettet noget i signalet.

Redigeret af jens0804 - 29-Marts-2006 kl. 15:51
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2006 kl. 23:12

Uden at komme for meget ind på det tekniske, har jeg skam forsøgt at justeret på RGB signalet, uden at det ændrede  billedkvaliten væsentligt på Thomson 1001. Menuen er nem at komme til og justeringen er lynhurtig

Min kone og jeg  har set fjernsyn på den hele aften og vi er enige om, at i forhold i Digiality 302 er den væsentligt ringere, der er ingen dybde, detaljerigdom eller WOW effekt på det billedemæssige som vi straks og vedvarende oplevede med Digiality 302, hvor begejstringen var til at føle på.

Det betyder ikke at den er dårlig, for billedet er selvfølgeligt klart og flot, det er bare  tydeligt at den ikke er lige så god som den forløbige reference, der kun koster 200 kr mere. (at den havde/har problemerne som beskrevet her på siden, gjorde dog at der måtte findes et andet alternativ)

Iøvrigt tak for dit indtrykket af  Digiality T-2001 CX og Topfield TF4000T.

Dem venter jeg lidt med at afprøve.. Jeg kunne godt tænke mig at bevæge mig lidt op i prisklasse, for at se om de ekstra penge ikke er givet godt ud, jeg tror at Triax bliver mit næste forsøg..

Redigeret af Bulgarien - 27-Marts-2006 kl. 23:26
        ICEpower

Til top
Spacecow Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 15-December-2005
Point: 48
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2006 kl. 10:16

Jeg foreslår BrainWave DVB-T DIGI2000T.

Har selv lige købt den og den er helt kanon. Koster kun ca 700 kroner her.

Den understøtter DVB undertekster, har 2 x Scart udgang samt digital lydudgang. RF udgangen har også loopfunktion og der er indbygget RF modulator. Den erstatter min gamle Grundig DTR-1560, og gør det med maner !

Til top
NecoDK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 23-Marts-2006
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2006 kl. 13:49

RF udgang med loopfunktion, betyder det så at man kan sende det "digitale" signal videre via RF. Jeg mener at man så kan tilslutte sin analoge DVD/HDD recorder og få et fint rent signal til denne ???

Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Februar-2006
Point: 1333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2006 kl. 15:29

RF udgang med loopfunktion betyder, at modtageren videresender det antennesignal, som den får ind, sammen med det signal, som den selv producerer for den kanal, som den pt. modtager digitalt.

Meningen med dette er, at man kan tilslutte flere tv-apparater, som dels kan se de gamle analoge kanaler, dels kan se den kanal, som modtages digitalt.

Man vil normalt også tilslutte en eventuel DVD-recorder på denne måde, så denne kan optage eventuelle analoge kanaler. De digitale kanaler bør DVD-recorderen have via scart fra digitalmodtageren, da dette dels giver bedre kvalitet dels stereolyd. Det signal, som RF-modulatoren i digitalmodtageren producer, er normalt i mono.

Til top
NecoDK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 23-Marts-2006
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2006 kl. 15:35

Mange tak for det hurtige og uddybende svar.

Mono signal i 2006, hvem kan forstå at sådan noget laves i dag !!!!

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2006 kl. 16:00

Jeg takker også for svaret, der er aktuelt for de fleste af os, der har mere end et fjernsyn.

Jeg er også lidt skuffet over monolyden, så hvem fremstiller modtagere med stereolyd på RF loop udgangen?

Redigeret af Bulgarien - 28-Marts-2006 kl. 16:00
        ICEpower

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2006 kl. 16:06

Hej Bulgarien

Det koster vist penge i licens, at lave produkter med NICAM lyd. Af samme grund er de få produkter der findes ganske dyre.

Eksempel:  A2B multibox  (Triax Multibox) der kan modtage 3 stk. DVB-T kanaler, og udsende dem på RF med NICAM lyd.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 16>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu