|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |||
Mads333 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 135 |
![]() |
||
Tja det var nu ikke det jeg hørte ham sige.
De 2 bokse er næsten identiske. Det der er problemet er at Sagem har sat for kraftig en blæser i og det er den der giver en masse støj. Canal Digital lavede en softwareopdatering der gjorde at boksen brugte mindre strøm og blæseren ikke kørte så hårdt men den støjer stadig alt for meget.
Det er helt klart en god boks som kan alt men der er bare så mange ting der ikke fungere som det skal. Håber bare Boxer har været bedre til at lave opdateringer til den end CD har været.
|
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
||
Jeg mener ikke at han "dømte den ude", men gav den prædikatet: So ein ding muss ich auch haben. Og det betyder vel at han godkendte den
![]() |
|||
![]() |
|||
filmfreak ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1393 |
![]() |
||
Det kan godt være at det ikke er den bedste boks - men til sølle 1 Kr er den vel OK til prisen
![]() Redigeret af filmfreak - 16-Oktober-2010 kl. 13:05 |
|||
![]() |
|||
urup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2009 Sted: Odense, Danmark Status: Offline Point: 670 |
![]() |
||
Jeg har den store version på 500 GB, og den støjer lidt, men det er ikke noget som generer meget. Den kan godt omkode HH-AAC Level 4 lyd til DTS 5.1. Det skal boxer godkendte bokse, der er en coaxial udgang til digitalt lyd signal. Jeg mindes ikke lige at den fryser eller låser, egenligt synes jeg den er meget pålidelig. Det eneste, som er et minus er at den er lidt langsom til at starte op, især hvis man (som jeg) har optaget en masse udsendelser.
|
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
||
Det har vist sig af uvisse årsager at det ikke ligger i Boxer godkendelsen at tuneren skal kunne håndtere det lydformat DRHD anvender: HE-AAC niveau4
Langt fra alle boxe eller TV kan nemlig dette
![]() ![]() Så kig efter NorDig Standarden og
Videoformat: H 264
Audioformat: HE-AAC niveau4 Redigeret af Kampus - 16-Oktober-2010 kl. 17:17 |
|||
![]() |
|||
mm-bob ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Marts-2010 Status: Offline Point: 436 |
![]() |
||
Det er vel fordi Boxer ikke leverer DRHD?
Man kan godt nok se DRHD på boxen. Men der var en klog mand i en anden tråd, der sagde at Boxer ikke er leverandør af DRHD...
|
|||
![]() |
|||
![]() |
|||
urup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2009 Sted: Odense, Danmark Status: Offline Point: 670 |
![]() |
||
Okay :) Men jeg har set at min Sagem kan omkode HE-AAC, da den skriver DTS i feltet, med kanalens navn. Du kan evt. også se brugsvejledningen side 58 omkring lyd: LU 253484458A DTR 94000TA HD danoise Der står " Hvis HE-AAC Niveau 4: sendes DTS 5,1" Så kan der vist ikke være mere tvivl omkring det ![]() |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Boxer TV og Digi-TV er i gennem deres kontrakter med BSD forpligtet til at bruge samme tekniske standarter ![]() Derfor skal man kunne se alle DRs kanaler inkl. DR HD og få lyden omkodet til DTS 5.1. Jeg har læst at alle bokse skal kunne dette, jeg kan dog ikke give en forklaring på hvorfor fladskærme ikke kan, måske fordi norden er for lille et område til at lave specielle modeller med DTS 5.1 omkodning. Boxer bruger også HE-AAC Niveau 4 som lydformat Redigeret af urup - 16-Oktober-2010 kl. 20:51 |
|||
![]() |
|||
filmfreak ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1393 |
![]() |
||
Hvilke Boxer kanaler benytter da dette lydformat ? Canal+ måske ?
Håber så sandelig at de benytter HE-AAC Niveau 2 til f.eks Zulu, kanal 5 osv da boksen ellers vil transcode dette til DTS 5.1 hvor der så kun er lyd i fronthøjtalerne og dermed ingen mulighed for at lave det om til dolby prologic i ens surround-receiver !
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Ja det er nemlig hvad det er! Jeg kan ikke lige huske præcis, men jeg mener, at man kan kode i niveau 4 uden DTS 5.1, hvilket giver niveau 2. Jeg kan godt prøve at undersøge nærmere... Forklaring følger... Men uden alt det tekniske mener jeg at alle kanaler skal være i niveau 4 for at spare plads |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |