recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken DVD-recorder skal man vælge ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilken DVD-recorder skal man vælge ?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
STBE Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 25-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken DVD-recorder skal man vælge ?
    Sendt: 26-November-2004 kl. 13:00
Kære alle

Jeg står overfor at skulle købe min første DVD-recorder. Den skal kobles til et B&O Avant TV, der hænger sammen med et BeoCenter 9000-system. Herudover vil jeg gerne kunne overføre film fra min Sony CamCorder. Jeg kan godt betjene et TV og en DVD-afspiller, men jeg er ikke noget teknisk geni.

Jeg er sådan set ligeglad med maskinen koster (en fødselsdagsgave fra konen !) og jeg påregner heller ikke at anvende maskinen til de store redigeringsopgaver eller at eksperimentere med at lægge alle vores foto-albums ind, men jeg lægger vægt på følgende i nogenlunde prioriteret orden:

1. Den skal kunne kobles til ovenstående TV

2. Maskinen skal teknisk være i topklasse og skal være 99,999% driftsikker/fejlfri (ikke noget med at skulle have 8 upgrades før det virker)

3. Den skal levere et rigtig godt billede og en god lyd

4. Den skal være brugervenlig og logisk i opsætning og (fjern)betjening og gerne have danske menuer. Min kone skal også kunne bruge den.

5. Den må ikke støje vildt meget

6. Det skal være let at finde ud af/vælge imellem de programmer, man har optaget på disken

7. Den skal kunne gengive under optagelse (tidsforskydning)

8. Den skal være fremtidssikret i forhold til et flatscreen TV

9. Den skal kunne brænde på både DVD-R og DVD-RW

10. Den må gerne se tjekket ud (skal stå ved siden af B&O)

11. Den skal kunne købes et sted, hvor jeg kan få leveret en god og solid service, hvis der sker noget

Jeg går og svinger mellem Pioneer 720H, JVC MH30 og Sony HX1000. Hvilken ville I vælge ? Eller skal jeg vælge noget helt andet ? Eller skal jeg vente på en model, som I ved er lige om hjørnet ?

Det kan godt være, at jeg ikke kan få alle ønsker opfyldt - derfor den prioriterede liste ovenfor.

Jeg håber, at I kan hjælpe. Jeg har læst anmeldelser og været inde i brugerforum´et og tjekket producenternes hjemmesider, men jeg synes alligevel, at jeg har på behov for at læne mit hoved mod nogle erfarne DVD-rotter.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9423
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2004 kl. 13:16

Du kunne også overveje Philips 725

Den kan dog ikke skrive på -r / -rw men benytter +r/+rw

Den opfylder dine behov, driftsikker, godt billede/lyd samt støjsvag. Desuden er timeshift godt.

Personligt kan jeg godt lide designet på denne boks men du kan jo bedst selv vurdere om den matcher dit B&O.

/L

Til top
nbu001 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-August-2004
Sted: CPH, DK
Point: 890
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2004 kl. 13:30

Hi STBE,

Jeg har selv HX900 (HX1000).

Min (subjektive) mening er at den til fulde opfylder krav nr.:

01.  (så vidt vides)
02.  (fungerer bare, ingen underlige fejlbeskeder eller lignende)
03.  (suveræn billedkvalitet)
04.  (ja, dansk menu)
05.
06.
07.
08.  (progressive Scan)
09.  (brænder på alt, undtagen DVD-RAM)
10.  (meget stilrent design)
11.  (køb f.eks hos TapeConnection).

/Nils

Til top
Bent M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Februar-2004
Point: 496
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2004 kl. 13:39

Hej STBE.

Af de tre modeller du nævner ville jeg snævre det ind til to, Nemlig Sony eller Pioneer.

Det siges at Sony har et lidt bedre billede , til gængæld har Pioneer lidt bedre redigerings faciliteter, men et par supergode DVD Recordere begge to, hvad du så skal vælge af de to er jo svært  det afhænger jo også en del af hvad man hver især sætter pris på at en Recorder kan.

Jeg har selv en Pioneer 520, og hvorfor så det ? Jo jeg var ved at købe Sony'en men fandt så ud af at den ikke kunne vise JPEG filer, og ikke havde Flexible recording, ting som for mig var vigtige, men måske ikke er det for dig . Men ellers er jeg glad for min Pioneer 520, den fungerer bare godt, men der er vist Reviews af dem her i forummet, prøv at kikke på det..

Anmeldelse af pioneer 520/720

http://www.recordere.dk/artikler/anmviewer.asp?a=11&z=1

Redigeret af Bent M
Mvh
Bent M
Sony RDR HX1010
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Point: 4056
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2004 kl. 14:40

Hej STBE,

Jeg har også en Sony HX900 og er helt enig med Nils. Sony'en opfylder alle de krav du stiller (og er i mine øjne meget pænere og mere stilren end de andre optagere).

Da du har et Sony kamera vil du yderligere få fordel af, at kunne styre overførsles-processen mellem kamera og HDD/DVD fra optageren. Det vil sige styre hele overførslen med fjernbetjeningen fra sofaen (ikke noget med at pille ved kameraet for at overføre).

JVC har haft mange børnesygdomme som måske er fortid nu(?) - du skal under alle omstændigheder checke at optageren har fået seneste firmware installeret (ellers må den en tur på værksted først). Eneste spørgsmål her i fordel til din prioriterede liste er derfor muligvis driftsikkerheden (der er også nogle der har rapporteret om problemer under DV overførsel - jeg har ikke set om den ny firmware retter den type problemer).

Pioneer er ikke fremtidsikker til flad-skærm (LCD/Plasma) - da den ikke har component udgang og progressiv scan kredsløb - den har ej heller dansk menu.

Alt i alt vil jeg mene din liste hælder kraftigt til Sony's fordel (Sony er svag på redigering fra HDD til DVD og antallet af timer-programmeringer - kun 8)

/Lars

Til top
MichaelS Se dropdown menu
--
--
Tidl. redaktør recordere.dk

Oprettet: 11-Marts-2004
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2004 kl. 17:00

Det er jo et klassisk spørgsmål.

Du kan se en sammenligning meller Pioneer og Sony her.

Anmeldelsen af Sony kommer online søndag eller mandag.

Sony, Pioneer og jeg tror også JVC, kan styre kameraet som Lars beskriver.

Hilsen

Michael Sørensen

mvh MichaelS
Til top
STBE Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 25-November-2004
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2004 kl. 17:20

Kære alle

Tak for jeres input. Jeg sætter sagen på standby indtil jeg ser anmeldelsen af Sony.

Når man køber en DVD-recorder over nettet (Danmark/Tyskland) får man så alle de nødvendige kabler med, eller skal det købes ved siden af ?

Go´ weekend

Steen

Til top
Vendel Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-April-2004
Point: 423
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2004 kl. 17:25

Hej STBE

Oprindeligt skrevet af STBE STBE skrev:

Jeg går og svinger mellem Pioneer 720H, JVC MH30 og Sony HX1000. Hvilken ville I vælge ? Eller skal jeg vælge noget helt andet ? Eller skal jeg vente på en model, som I ved er lige om hjørnet ?

Pioneer skulle lige være på trapperne med en DVR-920, med HDMI. Da den ikke er kommet endnu, er der jo selvfølgelig mange spørgsmål der ikke kan besvares, men de forige HDD fra Pioneer har vist generel været meget stabile.

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=1723&K W=hdmi

PV
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Point: 4056
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2004 kl. 18:32

Hej Michael,

Oprindeligt skrevet af MichaelS MichaelS skrev:

Sony, Pioneer og jeg tror også JVC, kan styre kameraet som Lars beskriver.

Ifølge manualen til Pioneer optageren kan den ikke styre et DV kamera over firewire/DV indgangen. Du kan være heldig at Pioneer fjernbetjeningen kan styre dit kamera - så du kan trykke pause, play, ff, rew mv. for at styre afspilleren samtidig med Rec/pause  på optageren - det virker meget besværligt. Det nævnes iøvrigt ikke hvilke kamera mærker der kan styres og så kræver det selvfølgelig at dit kamera har infrarødt øje til styring fra fjernbetjening.

På Sony optageren benyttes en udvidet firewire standard (i.Link) hvor kameraet styres over firewire forbindelsen. Du kan med 'program edit' funktionen på optageren først udvælge hvordan hele forløbet af optagelsen skal være, herefter vælges 'start dubbing' og optageren styrer hele forløbet med at pause optagelse, spole i afspilningen mv. (se evt. manual s. 80)

Om JVC har noget tilsvarende ved jeg ikke...

Retfærdig vis skal det nævnes, at det med Pioneer optageren nok vil være mest hensigtsmæssigt at overføre den uredigerede DV optagelse til HDD og herefter redigere vha. copy list funktionen - for endelig at overføre til DVD.

/Lars

Til top
MichaelS Se dropdown menu
--
--
Tidl. redaktør recordere.dk

Oprettet: 11-Marts-2004
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2004 kl. 19:23

Hej Lars

Du har ganske ret!

Det var dette billede jeg havde fået ind på hornhinden, men i en lidt forkert udgave:

Jeg brugte PC'en som DV kamera og fik en fejl da recorderen ikke kunne styre PC'en (og det er vel rimeligt nok).

Jeg antog at den så ville kunne styre et kamera, men det kan den altså ikke.

Hilsen

Michael Sørensen

mvh MichaelS
Til top
jdahl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-September-2004
Point: 97
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2004 kl. 12:00
Oprindeligt skrevet af Bent M Bent M skrev:

Hej STBE.

Af de tre modeller du nævner ville jeg snævre det ind til to, Nemlig Sony eller Pioneer.

Det siges at Sony har et lidt bedre billede , til gængæld har Pioneer lidt bedre redigerings faciliteter, men et par supergode DVD Recordere begge to, hvad du så skal vælge af de to er jo svært  det afhænger jo også en del af hvad man hver især sætter pris på at en Recorder kan.

Jeg har selv en Pioneer 520, og hvorfor så det ? Jo jeg var ved at købe Sony'en men fandt så ud af at den ikke kunne vise JPEG filer, og ikke havde Flexible recording, ting som for mig var vigtige, men måske ikke er det for dig . Men ellers er jeg glad for min Pioneer 520, den fungerer bare godt, men der er vist Reviews af dem her i forummet, prøv at kikke på det..

Anmeldelse af pioneer 520/720

http://www.recordere.dk/artikler/anmviewer.asp?a=11&z=1

Hvorfor er det du fravælger JVC??? Nogen speciel grund? Og det samme med Philips?

Jeg står selv i samme situation, og er meget i tvivl om hvilken af de 4 maskiner jeg skal vælge

Jeg er ret tændt på den live-buffer, som netop de to maskiner du har fravalgt, har. Desværre kan Philips så ikke vise jpeg billeder, som vi gerne ville se på fjernsynet (fra digi-kamera). Desuden har Philips fjernbetjening jo ikke just fået de største roser! JVC maskinen har jo også fået mange hug, men det skulle jo efter sigende være løst nu. Desuden læste jeg også den test i PC-world hvor JVC fik topkarakter. Så nu er jeg mest stemt for JVC.

Men til min skræk læser jeg så i dette forum (http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=2958& PN=1) at man skal lade være med at købe JVC, hvis man vil handle i tyskland. Da de åbenbart ikke er opdateret med sidste nye version, og forhandlerne ikke er særlig villige til at gøre det! Er der andre der har hørt om, eller oplevet det?

Hvad skal man gøre, det er et meget svært valg!

Til top
Bent M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Februar-2004
Point: 496
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2004 kl. 13:11

[/QUOTE]

Hvorfor er det du fravælger JVC??? Nogen speciel grund? Og det samme med Philips?

Jeg står selv i samme situation, og er meget i tvivl om hvilken af de 4 maskiner jeg skal vælge

Jeg er ret tændt på den live-buffer, som netop de to maskiner du har fravalgt, har. Desværre kan Philips så ikke vise jpeg billeder, som vi gerne ville se på fjernsynet (fra digi-kamera). Desuden har Philips fjernbetjening jo ikke just fået de største roser! JVC maskinen har jo også fået mange hug, men det skulle jo efter sigende være løst nu. Desuden læste jeg også den test i PC-world hvor JVC fik topkarakter. Så nu er jeg mest stemt for JVC.

Men til min skræk læser jeg så i dette forum (http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=2958& PN=1) at man skal lade være med at købe JVC, hvis man vil handle i tyskland. Da de åbenbart ikke er opdateret med sidste nye version, og forhandlerne ikke er særlig villige til at gøre det! Er der andre der har hørt om, eller oplevet det?

Hvad skal man gøre, det er et meget svært valg!

[/QUOTE]

Hej Jdahl.

Steen (Stbe)  Indledte denne tråd med at nævne tre mærker han vaklede lidt imellem, det var JVC, SONY- og Pioneer. Jeg har selv haft en JVC, og det var faktisk problemfyldt, jeg havde mange af de fejl på den som der har været beskrevet i andre sammenhænge her i forummet, så det var lidt ud fra personlige erfaringer at jeg valgte den fra, men jeg ved der arbejdes med det fra JVC's side for at klare problemerne. Steen nævnte ikke Phillips som et muligt emne for ham, så derfor havde jeg ikke den i tankerne, så man kan ikke sige at jeg valgte den fra.

Så nævner du at du gerne vil have live buffer funktionen, det er jo nettop det at vores behov er forskellige, så hvis du gerne vil have det så skal du selvfølgelig også købe en maskine der har det,  JVC har den funktion ved jeg, men hvilke andre maskiner der har det aner jeg ikke. kun at Pioneer ikke har det. Iøvrigt er der mange der har Phillips her og er glade for den, Det med Sync problemerne JVC og de Tyske forhandlere, ja det har jeg læst om her på sitet og jeg forstår din bekymring desangående, men den kan jo da også købes herhjemme, der har man vist nok fået has på de problemer der har været med JVCén

Redigeret af Bent M
Mvh
Bent M
Sony RDR HX1010
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu