recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken effektforstærker til DALI IKON 8 ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken effektforstærker til DALI IKON 8 ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Chaospling Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chaospling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken effektforstærker til DALI IKON 8 ?
    Sendt: 16-Februar-2020 kl. 14:33
Hej I venlige og hjælpsomme sjæle.

Jeg er i den skod-situation at min Wyred4Sound hybrid-forstærker STI500 sikkert er stået af. Jeg ved ikke, hvordan det er sket, da det skete fra den ene dag til anden og mærkeligt nok begge kanaler (som vist er separate og uafhængige). Nå men... Det betyder jo så, at jeg ikke kan foreslå denne ellers halvdyre type D forstærker til nogen, da jeg ikke engang har overbelastet den.

Jeg leder derfor efter en effektforstærker, der skal tilsluttes min Denon X5200 og mine DALI IKON 8 højttalere, men jeg har faktisk ikke helt styr på, hvad jeg skal op i for at få fuldt udbytte af mine fronter. Jeg søger udelukkende brugt og billigt og smider også et købs-opslag ind i "Køb, salg og bytte" men jeg har brug for råd til det rigtige valg.

Tak for jeres hjælp og tid.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2020 kl. 17:27
Oprindeligt skrevet af Chaospling Chaospling skrev:

Jeg er i den skod-situation at min Wyred4Sound hybrid-forstærker STI500 sikkert er stået af. Jeg ved ikke, hvordan det er sket, da det skete fra den ene dag til anden og mærkeligt nok begge kanaler (som vist er separate og uafhængige). 
Hvis begge kanaler (og de ser ud til at have separate strømforsyninger) kunne det skyldes netspændings transienter (lynnedslag)?
Mvh. JørgenT
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2020 kl. 19:55
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2020 kl. 21:27

Har selv sådan en Lyngdorf og kan varmt anbefale den. Men de plejer at blive solgt imellem 3500-4000 kr. 😉

Frank
Til top
Chaospling Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chaospling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2020 kl. 21:41
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af Chaospling Chaospling skrev:

Jeg er i den skod-situation at min Wyred4Sound hybrid-forstærker STI500 sikkert er stået af. Jeg ved ikke, hvordan det er sket, da det skete fra den ene dag til anden og mærkeligt nok begge kanaler (som vist er separate og uafhængige). 
Hvis begge kanaler (og de ser ud til at have separate strømforsyninger) kunne det skyldes netspændings transienter (lynnedslag)?


Nope... Og det er pænt mærkeligt, for det skete ikke mens de blev brugt - den var bare stået af en dag, jeg tændte den. Når den er slukket, er der ingen strøm til den overhovedet.
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2020 kl. 22:39
Inden jeg gik ud og købte noget ny, ville jeg da lige tjekke, om der evt. var røget en sikring?
Prøv at finde en manual på nettet, hvis du ikke har en liggende; hvis ikke du selv har mod på det, så find en lokal radiomand, der kan give dig et bud på, hvad der kan være galt...
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu