recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken er bedst og hvad er forskellen?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilken er bedst og hvad er forskellen?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Marts-2008
Status: Offline
Point: 3199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2010 kl. 20:30
Ja, der roser de 3000, men ingen nævner 2500 ;-)
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2010 kl. 21:16
Jeg har selv en Philips bdp-3000 og er et meget positivt bekendtskab, den bruges som min primære bd-afspiller.

Den kan mange sjove ting.

De kvajpander Wink som siger "ikke en phiips" og lignende er nok de samme som ikke ville se på en Skoda ved bilkøb, fordi deres forældre havde en Skoda Rapid, det kaldes fordomme LOL.

Jeg har ikke prøvet eller set 2500, men kan kun sige positive ting om 3000.
Til top
Ken H Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 17-Maj-2009
Sted: Denmark
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2010 kl. 22:13
Hej Stranger

Jeg skal lige siger til at starte med at Jeg arbejde i Elgiganten i radio og tv, bare så du ved det, jeg har ingen anden dags orden end at vil komme med mit forslag.

Jeg kan forstå at det skal være en af de 2 Philips du overvejer at købe.

Vis vi starter med BDP-2500 så er det den nyest af de to du nævner, men det er også den som er mest skrabet, - den har ikke BD-Live, men det kunne jeg også forstå var ligemeget. den er den afspiller som er mindst er de to, den fylder ikke ret meget, en fornuftige afspiller til soveværelset.

BDP-3000 har BD-Live muligheden (igen ligemeget jeg ved det) - Det udmærket afspiller som rent teknisk og elektronikmæssige har samme video kredsløb som findes i afspiller til 1300-2000.-kr. pris klassen, altså en god valuta for pengne, når den er på tilbud. Har selv købt den til venner og mine egen forældre.

Jeg har dog selv tænkt mig at skifte min egen BDP-3600 fra Samsung ud med en BDP-9500 fra Philips men det er også mig som går for meget op i teknikken Smile og vil gerne kunne se mine region 1 film.

NB. Philips Blu-ray afspiller er som nogen af de få på market rimelige nemme at gør kode fri så du kan afspille alle region, uanset hvor du måtte have købt dine dvder i sin tid. 
Det er da også en ting at tag med i betragtning, - vis mand er den, der er og til køber film fra USA eller andre steder fra.
Men kode fri er de altså kun på DVD delen, IKKE Blu-Ray, - Detsvære !.

Håber dette hjælper på din beslutning 
- jeg har fri fra arbejde i skrivene stund, så det var bare mit forslag.
Smile
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2004
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2010 kl. 22:24
Seriøst - hvor mange tråde har du tænkt dig at starte om dit soveværelsesprojekt?

1) http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=82449&KW=&title=bluray-p-crt-tv
2) http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=82450&KW=&title=billig-blu-ray-afspiller
3 ) http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=82876&KW=&title=hvilken-er-bedst-og-hvad-er-forskellen

Kan du ikke bare nosse dig sammen og købe det billigst mulige crap? Det ender det jo alligevel vel og i den sidste ende skal du jo bare se film på et crt-tv og så er alt andet en bd kan f*cking ligemeget

Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2010 kl. 14:25
En Philips BDP-3000 til stuen en Philips BDP-2500 til soveværelse, det må vel være feje frem (den billige skrabet model i soveværelse og den dyre model i stuen).

Spørgsmålet er vel hvor mange der bruge BD-Live når det komme til stykke og det ikke er en funktioner man let kan springe over.

Redigeret af Startrek - 03-Juli-2010 kl. 14:25
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2010 kl. 14:54
Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Seriøst - hvor mange tråde har du tænkt dig at starte om dit soveværelsesprojekt?

1) http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=82449&KW=&title=bluray-p-crt-tv
2) http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=82450&KW=&title=billig-blu-ray-afspiller
3 ) http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=82876&KW=&title=hvilken-er-bedst-og-hvad-er-forskellen

Kan du ikke bare nosse dig sammen og købe det billigst mulige crap? Det ender det jo alligevel vel og i den sidste ende skal du jo bare se film på et crt-tv og så er alt andet en bd kan f*cking ligemeget

Clap
Til top
Aspagilus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2004
Point: 543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2010 kl. 14:55
Oprindeligt skrevet af Strange Strange skrev:

Ja, når prisforskellen er så lille vil man jo gerne have den bedste/nyeste... Men hvilken en er det? Og hvorfor? I må meget gerne svare hurtigt da jeg påtænker et køb inden for de næste par dage :)

http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/dvd-blu-ray/blu-ray-afspiller/BDP2500/philips-blu-ray-afspiller 

http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/dvd-blu-ray/blu-ray-afspiller/BDP3000/philips-blu-ray-afspiller

Ingen af dem og det er baseret ud efter at du hverken har et LCD eller Plasma TV at afspilleren skal tilkoples men derimod kun et gammeldags billedrørs TV, så kan du lige så godt gå ud at købe en af de utallige DVD afspillere man idag kan få helt ned i 200kr klassen og så holde dig til film på DVD.
Eks har selv samme forhandler nævnt for oven en LG DVX550 til 299kr
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2010 kl. 15:09
Oprindeligt skrevet af Aspagilus Aspagilus skrev:

Oprindeligt skrevet af Strange Strange skrev:

Ja, når prisforskellen er så lille vil man jo gerne have den bedste/nyeste... Men hvilken en er det? Og hvorfor? I må meget gerne svare hurtigt da jeg påtænker et køb inden for de næste par dage :)

http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/dvd-blu-ray/blu-ray-afspiller/BDP2500/philips-blu-ray-afspiller 

http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/dvd-blu-ray/blu-ray-afspiller/BDP3000/philips-blu-ray-afspiller

Ingen af dem og det er baseret ud efter at du hverken har et LCD eller Plasma TV at afspilleren skal tilkoples men derimod kun et gammeldags billedrørs TV, så kan du lige så godt gå ud at købe en af de utallige DVD afspillere man idag kan få helt ned i 200kr klassen og så holde dig til film på DVD.
Eks har selv samme forhandler nævnt for oven en LG DVX550 til 299kr

Man kan jo også få nogle billige Blu-ray afspiller til omkring 500 kr., når man jo har sin film samling på Blu-ray for at bruge den på sin fladskærme i stuen, så er det jo ingen logik i at købe de samme film på DVD bare for at kunne se dem i soveværelset på et CRT TV.
Til top
Aspagilus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2004
Point: 543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2010 kl. 15:13
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Man kan jo også få nogle billige Blu-ray afspiller til omkring 500 kr., når man jo har sin film samling på Blu-ray for at bruge den på sin fladskærme i stuen, så er det jo ingen logik i at købe de samme film på DVD bare for at kunne se dem i soveværelset på et CRT TV.

Iflg. en af de andre tråde han har oprettet, der reelt omhandler det samme emne, så har han slet ikke et LCD eller Plasma, kun et gammeldags billedrørs TV.

Redigeret af Aspagilus - 03-Juli-2010 kl. 15:14
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2010 kl. 15:23
Oprindeligt skrevet af Aspagilus Aspagilus skrev:

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Iflg. en af de andre tråde han har oprettet, der reelt omhandler det samme emne, så har han slet ikke et LCD eller Plasma, kun et gammeldags billedrørs TV.

Ja men så er det jo slet ikke hverken Blu-ray eller DVD afspiller han skal havde, men en gamle VHS maskine der ville gøre tricket LOL
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Marts-2008
Point: 3199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2010 kl. 20:53
Hvor er der dog mange kloge åger i dette forum der INTET andet har at lave end at lege forumpoliti. LUK nu arret og hold jer fra trådene hvis I kun er der for at komme med negative ting. Til jer andre. MANGE tak for rådene.

Det er nemlig helt rigtigt at det ville være dumt at købe en dvd når formålet netop er at se BD i soveværelset og det er meningen at der med tiden også skal en flad herind.

Nå, de havde ikke 3000 hjemme så det blev en 2500 og jeg er meget positivt overrasket. Jeg har dog et spørgsmål som jegf vil starte med at stille i denne tråd og se om nogen kan svare på.

Jeg har sat den til via rød, hvid gul stikkene i fronten af tv'et. Det der er mærkeligt er at når jeg ser film på den så er der en meget tynd lille, rød, grøn og blå streg i toppen af billedet... Hvad er det og hvordan får man det til at gå væk?

Edit: den gør det IKKE på fladskærmen i køkkenet, men kun på CRT tv'et i soveværelset?

Redigeret af Strange - 03-Juli-2010 kl. 22:50
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu