recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hvilken er bedst ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkethvilken er bedst ?

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2009 kl. 16:32
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Som jeg forstår det er en digital (ICE) forstærker bedre til at kompensere for de fejl som opstår ved spændingsfeedback en normale analoge forstærkere.

Ice power er ikke digital, selvom mange markedsføre det som sådan. Den er heller ikke bedre til at kompensere for feedback af nogen art fra højttaleren. Det den excelerer i er høj effektivitet ved høj effekt (effektiviteten er faldende ved lavere udgangseffekt). Hertil kommer meget markerede start og stoptransienter, hvilket giver en kunstig fornemmelse af stor dynamik og høj detaljegrad.

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Forklaring udbedes!

Det er en meget pæn måde at sige at den håndterer returstrøm lige så ringe som alt andet, og at der ikke er mulighed for at lave om på det medmindre man omdesigner hele udgangstrinnet, hvilket næppe sker da en langt mere optimal måde at gøre det på er patenteret til anden side 

Crown - there is no substitute.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2009 kl. 16:36
Så ikke noget specielt flatterende ved Ice-Power teknologien ud over at "radiator effekten" er minimal.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2008
Point: 3353
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2009 kl. 16:48
Ulempe med ICE Power er støj på frekvenser som når op i switch frekvensen, begrænset slew-rate og så stiger forvrængningen med frekvensen.
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2009 kl. 16:53

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Ulempe med ICE Power er støj på frekvenser som når op i switch frekvensen, begrænset slew-rate og så stiger forvrængningen med frekvensen.

Ja det kunne du lige så godt have skrevet på arabisk - forstår ikke en bjælde.

Til top
mikkelfrost Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-September-2006
Point: 1192
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2009 kl. 16:56
"Ulempe med ICE Power er støj på frekvenser som når op i switch frekvensen, begrænset slew-rate og så stiger forvrængningen med frekvensen."

kunne du lige forklare det lidt langsommer :)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2009 kl. 17:33
når audio frekvensen der skal gengives nærmer sig switchraten bliver det problematisk. populært sagt kan det give stabilitetsproblemer. Det kan løses med sindsygt høj switchrate (hvilket giver fantastisk opløsning i diskanten), men er en ulempe i bassen hvor der ideelt skal bruges en lav switchrate for at opnå et højt energi niveau. løsningen er så igen at lave en forstærker med variabel switchrate der tilpasser sig til indholdet i signalet.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2009 kl. 18:47

Oprindeligt skrevet af kim olsen kim olsen skrev:

når audio frekvensen der skal gengives nærmer sig switchraten bliver det problematisk. populært sagt kan det give stabilitetsproblemer. Det kan løses med sindsygt høj switchrate (hvilket giver fantastisk opløsning i diskanten), men er en ulempe i bassen hvor der ideelt skal bruges en lav switchrate for at opnå et højt energi niveau. løsningen er så igen at lave en forstærker med variabel switchrate der tilpasser sig til indholdet i signalet.

sagt med andre ord, så kan det være forklaringen på hvorfor jeg syntes min Pioneer i stereo (pure direct) lyder meget lys og let.. og bestemt detaljeret, men mangler klart fylde og bund i det samlede lydbillede i forhold til da min Nad effektblok (som lige stod af forleden.. er til rep!!) som godtnok trækker min fronter biampet så syntes jeg alligevel der er en forskel der er til at høre... (så.. i stereo savner jeg min NAD )

Redigeret af rhsin - 24-August-2009 kl. 18:48
Mvh

René
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2009 kl. 19:24
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

sagt med andre ord, så kan det være forklaringen på hvorfor jeg syntes min Pioneer i stereo (pure direct) lyder meget lys og let.. og bestemt detaljeret, men mangler klart fylde og bund i det samlede lydbillede i forhold til da min Nad effektblok (som lige stod af forleden.. er til rep!!) som godtnok trækker min fronter biampet så syntes jeg alligevel der er en forskel der er til at høre... (så.. i stereo savner jeg min NAD )

Det genkender jeg nu ikke. Synes analog stereo lyder mørkt og indelukket i Pure Direct. Men i alm., hvor jeg har reguleret lidt på EQ, lyder det lyst og let, med en overflod af mellemtone, og en god tør og fyldig bas.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2009 kl. 21:14
en fyldig bund kan også skyldes manglende kontrol over enhedens vandring. det kommer fuldstændigt an på sanlæggets sammenhæng og rummets akkustik hvad der er djælve og engle i lydmæssig sammenhæng.
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2009 kl. 21:37
Men Kim, det er da umuligt for alm. mennesker at bestemme?

at forbedre akustikken er en dyr løsning hvis det skal gøres ordentligt, hvilket jeg jo må sande efter at have snakket med en forhandler af akustikmateriale. Men det er bestemt noget jeg gerne vil prøve ad. Det er bare mange penge for alm. mennesker.

Mikkelfrost, nu har jeg set at du har stillet spørgsmål i flere foraer - min bedste anbefaling ville være at tage kontakt til Otto (Av-precision) eller CSN-teknik, for de kan garanteret hjælpe dig med at få et godt system til dit behov. Ellers: Lån kandidaterne med hjem og test test test.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2009 kl. 21:53

en fyldig bund kan også skyldes manglende kontrol over enhedens vandring. det kommer fuldstændigt an på sanlæggets sammenhæng og rummets akkustik hvad der er djælve og engle i lydmæssig sammenhæng.

jomen i så fald har min Nad effektblok bedre kontrol over enhedens vandring en Pioneeren.

Min sammenligning kommer jo med nøjagtigt samme opsætning med udgangspunkt i fronter (Dali Helicon 800) biampet ved en Nad T973 (7x140watt), sammenlignet med alm. wired på en Pioneer SC-LC71 jeg har prøvet at lytte især pure direct på mit refference musik, og her kan jeg godt nikke genkendene til høj kontrol i toppen egentligt ved både lav-mellem-høj afspilningsniveau, men mellem og især bunden bliver tyndere både fra overgangen lav til mellem, og endnu mere tydelig jo højere jeg skruer op.

Selve rummet og højtalernes placering er der jo ikke ændret ved.

Mine højtalere er tunge at drive, og vel sagtens også derfor det virker mere udbredt hos mig end hvad andre oplever, men med mine højtalere er Pioneeren supergod, bare den har en kraftig effektblok til at hjælpe med på eks fronter og centeren... så er der jo nok rigeligt med kraft til at drive surroundhøjtalerne

Men jeg er egentligt lidt overrasket over forskellen.... men vel også lidt tilfreds for det understreger ihvertfald i min situation retfærdigheden af at have ofret ekstra på en effektblok (som jeg så havde inden jeg fik pioneer receiveren) men jeg har aldrig før nu prøvet at lade pioneeren trække det hele selv.

Men nu vil jeg jo være ekstra opmærksom på dette når jeg får min effektblok igen, så skal jeg lytte endnu mere

Mvh

René
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2009 kl. 22:12

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Men Kim, det er da umuligt for alm. mennesker at bestemme?

Nej. Det kræver bare at man indser at god lyd er en læringsproces, og at man aldrig når målet fuldt ud, der er altid nyt at lære.

Kampsportsudøvere får ofte gentaget matraet "søg den perfekte karakter", den kan man ikke opnå, men man skal gå af vejen der fører dertil

Og så skal man i øvrigt vænne sig til at tingene ikke altid kan besvares på to linjer, og at alting kun har en variabel. det tog tid for mig at acceptere, men det gjorde alting lidt nemmere.

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

at forbedre akustikken er en dyr løsning hvis det skal gøres ordentligt, hvilket jeg jo må sande efter at have snakket med en forhandler af akustikmateriale. Men det er bestemt noget jeg gerne vil prøve ad. Det er bare mange penge for alm. mennesker.

Nej. Det er et spørgsmål om prioritering. 
set i et større perspektiv er god akkustik en minimal investering ift at skifte anlægget ud konstant fordi at man ikke er tilfreds. Det er også billigere at købe et par gode bukser der holder ti år, en et nyt par hvert år. 

Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu