recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken farve på vægge?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilken farve på vægge?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
betho Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 318
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2009 kl. 22:57
Hvad er det for noget pjat at sige. Selvfølgelig kan man dekorere sin hjemmebiograf - hvis man har lyst. Om det er med film plakater, statuer, popkornmaskiner eller wall stickers... Det er da op til én selv. Om det så skal være en stregkode... Det kan vi sagtens blive enige om at det er på grænsen, men havde det været en "Bogart skygge"... Så var det SPOT ON.

Personligt synes jeg at en hjemmebiograf skal ose af hygge og kvalitet, og i den prioriterede rækkefølge. Og sort er sq ikke den hyggeligste farve jeg kender... Men kaster man lidt mørkt gråt (i hvilke nuancer man nu synes om) og noget dæmpet belysning, der falder på vægge, lærrede og biostole, så har man skabt en lækker stemning, inden filmen går igang. Det er vel ikke bare et mørkt rum, men en helhedsoplevelsen man ønsker at skabe i en dedikeret hjemmebio? 
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2009 kl. 23:49

Det er da lige så meget pjat at sige at man ikke kan dekorere den bare fordi at den er malet sort.

Bedste lyd og helhedsoplevelse jeg har haft var et sted hvor alt fra gulv til loft var dækket med dæmpeplader, se det var ægte hjemmebiograf, kun fokuseret på filmen, og ikke en show-off ting hvor der var brugt penge på alt muligt andet.

Crown - there is no substitute.
Til top
betho Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Juli-2008
Point: 318
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2009 kl. 13:31
Godt ord igen. Og jeg har vist aldrig sagt at man ikke kan dekorere sort. Kun at jeg ikke foretrækker helt sort i en biograf. 
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2009 kl. 13:33
Nu er det jo din biograf, så du kan vel male den lyserød hvis du vil
mvh Christian
Til top