Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Naiera
Platin medlem
Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12456
|
Sendt: 22-April-2007 kl. 23:11 |
klander skrev:
Og ang Plasma og Burn-in så kan du være 100% sikker på at det sker med evt over 5 timers spil og han spiller jo ofte hele dagen da det er hans arbejde. |
Nej, det kan man da godt nok ikke. Der er alt for mange variabler involveret til at du kan give et X antal timer for hvornår man får indbrænding.
Redigeret af Naiera - 23-April-2007 kl. 02:45
|
 |
Del Pede
Ny bruger
Oprettet: 27-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 15
|
Sendt: 22-April-2007 kl. 23:13 |
|
 |
klander
Guld medlem
Oprettet: 15-Juni-2004
Point: 813
|
Sendt: 22-April-2007 kl. 23:36 |
Naiera skrev:
klander skrev:
Hej kan i ikke svare med sitat? så er det nemmere at finde ud af hvad i svarer på . Og ang Plasma og Burn-in så kan du være 100% sikker på at det sker med evt over 5 timers spil og han spiller jo ofte hele dagen da det er hans arbejde. |
Nej, det kan man da godt nok ikke. Der er alt for mange variabler involveret til at du kan give et X antal timer for hvornår man får indbrænding. |
Nej det kan du måske have ret i, men min erfaring af venner og bekendte der har og har haft plasma og hvor deres børn har spillet omkring mellem 3-5 timer om dagen og hver dag har alle haft burn in problemer. Og det gælder både Philips-Pioneer-Sony-Samsung og Panasonic.
|
Med Venlig Hilsen
Kurt
|
 |
nextgeneration
Pause fra forummet
Oprettet: 16-September-2006
Point: 1052
|
Sendt: 22-April-2007 kl. 23:45 |
Hvis det endlig skulle være plasma, bruger Panasonic en ny gasteknologi som skulle give bedre egenskaber mht indbrænding, ifølge Panasonic på niveau med CRT hvis man sætter lys og kontrast fornuftigt.
Vi sætter selv lys og kontrast på ca 25% når vi tilslutter PS2, og har aldrig haft problemer - selv med spil i mange timer ...
Til daglig tænder ungerne for panaen kl 07:00 og konen slukker ved midnat, så det kører stort set i døgndrift - siden juni 2006 - uden nogen form for problemer eller hensyntagen til logoer, bjælker etc ...
Så bare spring ud i det - en 42" pana koster ca. 11.000
Redigeret af nextgeneration - 22-April-2007 kl. 23:49
|
Panasonic 50PX600E Plasma TV
|
 |
Naiera
Platin medlem
|
Sendt: 23-April-2007 kl. 02:45 |
Del Pede skrev:
Jeg er nu ret overbevist om, at han spørger om i ikke vil citere det indlæg i besvare - altså bruge forum'et quote funktion. Tror ikke han vil have dig til at sige, hvor mange timer et plasma tv kan klare konsol spil  |
Jeg forholdte mig selvfølgelig kun til den del af hans indlæg, der påstår at man med 100% sikkerhed får indbrænding hvis man spiller mere end 5 timer. Hvilket er noget sludder.
|
 |
Naiera
Platin medlem
|
Sendt: 23-April-2007 kl. 02:47 |
klander skrev:
Nej det kan du måske have ret i, men min erfaring af venner og bekendte der har og har haft plasma og hvor deres børn har spillet omkring mellem 3-5 timer om dagen og hver dag har alle haft burn in problemer. Og det gælder både Philips-Pioneer-Sony-Samsung og Panasonic. |
Det lyder som om du blander retention og burn-in sammen. Det er temmelig sikkert, at man efter 5-10 timers konsolspilleri vil opleve noget retention, men det forsvinder, per definition, igen. Burn-in er meget slemmere, og går ikke umiddelbart væk, med mindre man f.eks. looper en DVD i længere tid på skærmen.
|
 |
Bechman
Redaktionen
Recordere.dk Teamet
Oprettet: 17-Januar-2007
Point: 216
|
Sendt: 23-April-2007 kl. 09:51 |
pris og størrelse ved plasma er tiltalende... problemer trækker dog fra og er vel også grunden til at plasma er billigere end lcd.
Det lader til at meningerne omkring problemer med plasma-tv er mange og forskellige.

|
 |
Kristian-h
Bruger
Oprettet: 05-December-2006
Point: 121
|
Sendt: 23-April-2007 kl. 09:54 |
Hej Bechman.
Jeg har haft LCD - Sony KDL-40V2500 - som første TV, men der var simpelthen for meget kompromis på billedsiden og jeg returnerede det derfor til fordel for et 42" PX70. Jeg troede ligeledes at LCD var det bedste, da det var det jeg fik tudet ørerne fulde af inde i butikkerne, men må nu sande at det ikke er korrekt.
Alle mine fordomme mod plasma er nu manet til jorden, og jeg kan hver aften sætte mig ned i fifaen og nyde det gode billede et TV i den prisklasse kan give .
Jeg spiller en del på min XboX og børnene ser meget Disney Channel, men jeg har ikke en eneste gang set noget der minder om indbrænding - ikke engang retention, så umiddelbart ville jeg ikke tøve med at købe sådan et.
Som et plus med små børn, er plasma'et også nemmere at gøre rent, da det er en glasplade som er foran panelet, og det ikke bliver så let ridset af små pilfingre .
Dervil altid være fór og imod, det er jo det der hedder konkurrence og i sidste ende også giver os bedre TV. Med hensyn til vægten vejer 42PX70 kun nogle få kilo mere end KDL-40V2500, så der er sket meget med plasma.
Håber at du finder det som passer dig bedst. 
/Kristian.
|
- Samsung PS51E8005 - Samsung BD-E5500 - Pioneer VSX-920 - Dali Concept 6
|
 |
Del Pede
Ny bruger
Oprettet: 27-Marts-2007
Point: 15
|
Sendt: 23-April-2007 kl. 10:07 |
|
 |
Bechman
Redaktionen
Recordere.dk Teamet
Oprettet: 17-Januar-2007
Point: 216
|
Sendt: 23-April-2007 kl. 12:43 |
Kristian: det lyder som om du i den grad er overbevist om plasmas styrker. Jeg tager i tapeconnection nu og kigger.
Hvad er det lige der menes med "retention"?
|
 |
lrev på jobbet
Guld medlem
Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 2051
|
Sendt: 23-April-2007 kl. 12:54 |
Bechman skrev:
Kristian: det lyder som om du i den grad er overbevist om plasmas styrker. Jeg tager i tapeconnection nu og kigger.
Hvad er det lige der menes med "retention"?
|
Hej!
JA-det er det du skal...tage ud og se på det.Og se HVOR meget bedre det er en et lcd i samme prisklasse.Og NEJ....den bedre pris på plasma har INTET at gøre med at der er "kompromisser" indbygget.....tværtimod....du går mere på komprommis med en lcd......i hvertfald så længe vi taler BILLEDKVALITET.
Med en lille smule omtanke(ikke mere end crt krævede)-så tror jeg bestemt ikke at en plasma vil give dig problemer-den vil derimod overraske dig med et kanon tv billede som du ganske enkelt ikke kan finde i en lcd idag.
lrev
|
Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
|
 |
Kristian-h
Bruger
Oprettet: 05-December-2006
Point: 121
|
Sendt: 23-April-2007 kl. 12:57 |
Retention er en form for indbrænding af statiske elementer (stillestående objekter på skærmen som f.eks. et kanal logo).
Som jeg har forstået det - og jeg vil gerne rettes hvis det er forkert - indtræffer det inden fastbrændingen sker, som en slags advarsel, men er uskadeligt for skærmen.
Har som sagt ikke lagt mærke til det på noget tidspunkt endnu hjemme hos os.
Det er et svært valg, og det er KUN DIG der kan træffe den rigtige beslutning om hvilken teknologi det skal være, begge har jo deres fordele og ulemper - bare husk på at det jo er dine øjne der skal se på det i sidste ende 
/Kristian.
|
- Samsung PS51E8005 - Samsung BD-E5500 - Pioneer VSX-920 - Dali Concept 6
|
 |