recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken fladskærm bør jeg vælge?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilken fladskærm bør jeg vælge?

Besvar Besvar Side  <1 567
Forfatter
Besked
Bechman Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Recordere.dk Teamet

Oprettet: 17-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 216
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2007 kl. 14:13

Så er jeg tilbage fra tapeconnection. Jeg fik den MEST FANTASTISKE service. Her var virkelig tale om personale der vidste, hvad de talte om.

Snakken gik i en 40 minutters tid, jeg forstod ganske vist ikke dele hele, men noget fes da ind

Anyway, valget står nu mellem et Sharp LCD XD1E og Panasonic V70. Panasonic modellen var der dog ikke til sammenligning, så det blev aftalt at når den lander, tager jeg min PS3 under armen og så sætter vi de to fjernsyn op mod hinanden...

Det bliver utroligt sjovt at se og også folkene i tapeconnection var spændte på udfaldet... to be continued

Til top
Kristian-h Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-December-2006
Point: 121
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2007 kl. 15:09

Det er 2 gode skærme du har fat i dér, har ihvertfald hørt meget ros omkring Sharp'en - glæder mig til at se udfaldet

/Kristian

- Samsung PS51E8005
- Samsung BD-E5500
- Pioneer VSX-920
- Dali Concept 6

Til top
XBiz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Januar-2007
Point: 61
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2007 kl. 16:18

Er du kommet videre i din overvejelse ang. køb af TV Bechman?  

Til top
Bechman Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Recordere.dk Teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2007 kl. 16:05

Jeg går stadig og afventer at Tapeconnection får panasonic tv´et hjem. Så snart det sker, hanker jeg op i min PS3, farer ned i butikken og så tester vi PS3 på både panasonic´s plasma og Sharps LCD tv ....

Jeg håber det sker i næste uge

Til top
Bechman Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Recordere.dk Teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2007 kl. 14:15

Så kom panasonics plasma endelig på plads i TC og jeg tog min PS3 med ned i butikken.

Først var det meningen at jeg ville teste op imod sharps lcd, men det forhandler de af forskellige grunde ikke længere. Derfor testede jeg kun ps3 på pv70 og huskede så på, hvordan billedet normalt står på mit lcd derhjemme (et Samsung til ca. 10k)

Først så jeg lidt blu-ray og her må jeg indrømme at Panasonics plasma stod bedst af alle. Også bedre end de 1080p lcd skærme de havde. Der var flottere farver og tydeligere deltaljer i billedet. Satte man PS3 op til at sende 1080p ud, åd Panasonic pv70 uden problemer signalet og det stod rigtig flot og bedre end når det fik 720p (jeg var inden i tvivl om man kunne se forskel. Det kunne man.)

Dernæst til spillene. De stod flot og tilfredsstillende, men ikke bedre end mit lcdtv kan levere. Dog kom plasmaen til kort, når jeg hoppede på nettet. Var teksten lille blev det noget mere gnidret end på lcd. Brugte jeg PS3´ens zoomfunktion var billedet dog ganske fint og forskellen minimal efter min mening.

Jeg talte med en anden kunde, som netop havde købt fjernsynet og varmt kunne anbefale det. Han havde netop haft en xbox360 sat til tv´et og hans venner havde vist været ret imponerede.

Alt i alt er jeg meget tilfreds med det Pv70 kunne levere på både tv og spilsiden.

Til top
Marqzen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Marts-2007
Point: 438
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2007 kl. 14:21

Tak Beckman - interessant læsning.

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12456
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2007 kl. 14:27
Oprindeligt skrevet af Bechman Bechman skrev:

Satte man PS3 op til at sende 1080p ud, åd Panasonic pv70 uden problemer signalet og det stod rigtig flot og bedre end når det fik 720p (jeg var inden i tvivl om man kunne se forskel. Det kunne man.)

Hermed bevist at så få skaleringer som muligt oftest er at foretrække  PX60 kan i øvrigt også modtage 1080p, så det kan også anbefales at indstille konsollen til at køre dét, hvis man har sådan en.

Redigeret af Naiera - 30-Maj-2007 kl. 14:36
Til top
Bechman Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Recordere.dk Teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2007 kl. 16:25

Jeg har været på 1 tur mere, for når det skal gøres skal det gøres ordentligt. Så jeg tog igen min ps3 under armen og kørte til Hifiklubben for at sætte det til Sharps 42" XD1E, der kører i 1080p.

Det stod naturligvis også fantastisk. Spillene stod ligeså skarpt som på Panasonics plasma, men jeg synes Sharpen sejrede når jeg kiggede på PS3´ens menubar, der virkede en tand skarpere. Loggede man på nettet kunne man ikke løbe fra at Sharps LCD satte plasmaen. Teksten stod mere klar og tydelig. Det mest generende ved sharpen er at den er lang tid om at skifte kanal..for lang tid efter min mening.

Dvs at jeg er nået til følgende konlusion.

Panasonic Plasma:

plusser ved tv i analog, Blu-ray, dvd, pris og fin spilgengivelse

Minus ved adgang til internet via ps3 (små bogstaver står uskarpt) og menubaren forekom mig ok, men ikke prangende. Vejer omkring 45 kg.

Sharp LCD:

Plus ved tv-signal som jeg synes det som et af de få lcd klarer godt, flot på bluray og dvd, spilgengivelse samt knivskarpt når man går på nettet. 25 kg lettere end Panasonics plasma.

Minus ved prisen der er for høj i dk. Så skal det hentes i tyskland, hvilket jeg godt nok ikke har haft problemer med, men jeg foretrækker alligevel at købe i en dansk butik. Minus ved langsomt kanalskift.

Pokkers også at jeg ikke  havde to Ps3 maskiner og kunne tilslutte til hver sit tv ved siden af hinanden:-)

Redigeret af Bechman - 30-Maj-2007 kl. 16:29
Til top
Pokerface Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-December-2003
Point: 1357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2007 kl. 16:31

Hej.

Prisen for høj i danmark skriver du... Har du prisen her???

http://www.licotronic.com/product.asp?product=351&sub=2& amp; amp;page=1

Eller, er det måske en 42" du er int. i???

Redigeret af Pokerface - 30-Maj-2007 kl. 16:34
Mvh. Frede.

[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80
Til top
Marqzen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Marts-2007
Point: 438
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2007 kl. 16:41

Hvordan klare de to TV bevægelse fra konsol.... Jeg bryder mig ikke særlig meget of det slør jeg har set på LCD. Men omvendt har jeg aldrig set konsol på en plasma :-/

Til top
Bechman Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Recordere.dk Teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2007 kl. 18:13

til pokerface: Ja jeg er ude efter et 42" og der koster Px70 noget mindre (10,5k)

Til Marqzen: Jeg synes både LCD og plasma gjorde det fint med konsolspil, men det handler nok meget om hvilket tv man bruger. Der findes uden tvivl dårlige lcd og plasmaskærme, hvor spil vil se grimme ud...

Til top

Besvar Besvar Side  <1 567

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu