Hej BamM
Hvad med LG 42PQ6000 til godt 5.600 incl. levering ved Cinemagic, som du selv refererer til. Eller kr. 7.000 ved Ekspert.
Jeg er selv lige kommet hjem fra Ekspert, hvor jeg i en længere samtale med en sælger fik demonstreret dette tv.
Kan jeg få forhandlet prisen ned - og det lød det til - vil jeg hellere handle og støtte op lokalt.
LG 42PQ6000 har en heldækkende glasskærm og er et flot designet tv at se på. Opløsningen er 1024 x 768, men billedet med den nye krigsfilm med Tom Cruise - Valkyrien? - fremstod ikke desto mindre rigtig flot.
Endvidere har dette tv ifølge Ekstrabladet i en større test af fladskærme en god analog modtagelse, hvis du som jeg stadig er på det hold.
Pudsigt nok fik jeg uventet en chance for at se, hvordan det ser ud, når en plasmaskærm har stået for længe med det samme billede. Retention eller burn-in?
Skærmen havde stået med et dvd-menubillede dagen før, nævnte sælgeren, og det var ret tydeligt at se i ovenstående films lyse scener. Sælgeren var dog ret sikker på, at det ville fortage til næste dag, når der kom skiftende billeder på.
Nå det var bare et forslag til dig.

Jeg er selv på udkig og var egentlig blevet interesseret i en LG 50PS3000, som har FullHD og altså 50" til priser fra godt kr. 7.000 ved Getmore. Ligner et virkeligt godt køb.
Men jeg må indrømme at jeg er blevet hooked på LG 42PQ6000's flotte design

. Derudover skal der jo også være lidt at vokse med til næste gang, og måske egner 42" sig trods alt også lidt bedre til min lille lejlighed.
Ser vi bort fra designet, har Panasonic også nogle modeller, som skulle have et godt og formentlig bedre billede end dette fra LG, men det kan andre bedre berette om.
God jagt til dig
Mvh. Jørgensen
Redigeret af Jørgensen - 09-Juni-2009 kl. 17:18