recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken forstæker samt surround??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilken forstæker samt surround??

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
extreme12 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Februar-2006
Status: Offline
Point: 354
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken forstæker samt surround??
    Sendt: 19-Februar-2007 kl. 21:17

Jeg står og skal have nyt surround system. Jeg har ikke overdrevet meget forstand på det, så her håber jeg at i kan hjælpe mig.

I kan se af nedenstående hvad jeg har af udstyr, så det skal selvfølgelig være noget som virker med dette. Jeg har i dag et ældre surround anlæg med indbygget forstærker, men det trænger meget kraftigt til en udskiftning!

Med hensyn til pris snakker vi ca. 10.000, max 15.000.

I må meget gerne samtidig smide et link til jeres forslag, så jeg kan læse lidt om disse.

Panasonic TH-42PZ85E
Samsung H3126
Popcorn Hour A-100
JVC RX-D701
PS3
Til top
vipmlo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2007 kl. 23:03

Du burde tage et kig på JVC RX-D701 anmeldt på recorder her

Her er en af de mange tråde om D701 

D701 virker som lyd og billed switch. Du kobler tv'et via hdmi og så klarer receiveren al konvertering til hdmi. Se evt. mit setup

Den koster 5.500 kr.
Du kunne også gå efter JVC RX-D411. Den koster 4.000 kr.

Og så matcher den din DR-MH300 !

Højttalere kunne du evt. købe et sæt KEF KHT2005.2 i Fona. De har haft dem til salg for 3.999 kr. De sælger den pt. til 4.999 kr, men med lidt forhandling kan du vel få den ned på de 4K.



Redigeret af vipmlo - 19-Februar-2007 kl. 23:10
Til top
Kief Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: København
Status: Offline
Point: 2322
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2007 kl. 23:09

http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/hoejttaler/hoejttale rsystem/B_W_Mini_Theatre_hoejttalersystem_MT-10.htm?aID=6644 &rID=6662

Det er et rigtig fedt sæt, spiller faktisk overraskende godt i forhold til den ringe størrelse! Du skulle næsten lige tage ned på Åboulevarden og høre det...

Ellers vil jeg sige at en sammensætning med 5 gode dali højtalere kan gøre tricket...

Og faktisk har Åboulevard lige nu en Denon 2307 til salg som Demo, sat en hel del ned.. (mener det er 800 kr)

Men det er blot et par bud...

Mvh

Casper

Mvh.

Casper
Til top
extreme12 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Februar-2006
Status: Offline
Point: 354
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2007 kl. 18:45
Oprindeligt skrevet af vipmlo vipmlo skrev:

Du burde tage et kig på JVC RX-D701 anmeldt på recorder her

Her er en af de mange tråde om D701 

D701 virker som lyd og billed switch. Du kobler tv'et via hdmi og så klarer receiveren al konvertering til hdmi. Se evt. mit setup

Den koster 5.500 kr.
Du kunne også gå efter JVC RX-D411. Den koster 4.000 kr.

Og så matcher den din DR-MH300 !

Højttalere kunne du evt. købe et sæt KEF KHT2005.2 i Fona. De har haft dem til salg for 3.999 kr. De sælger den pt. til 4.999 kr, men med lidt forhandling kan du vel få den ned på de 4K.

Den lyder meget lovende den JVC du henviser til. Er det en ordentlig forstærker, jeg mener er det god lyd den sender ud? Jeg har jo kun en HDMI port i mit TV og den sidder allerede sammen med min JVC recordere. Kan det laves anderledes?

De højtalere som du henviser til, hvor gode er de? JVC'en kan udsende op til 7.1 kan jeg se, kan de højtalere da være med? Skal jeg gå efter nogle bedre højtalere eller hvad?

Hvis jeg nu køber ovenstående højtalere, hvor lang ledning er der så med, da jeg til de to bag højtalere skal bruge temmelig lang ledning? Jeg kan se de ligeledes findes i hvide, det er klart en fordel, det vil konen elske mig for . Er de lige til at sidde op på væggen, da jeg ikke ønsker dem stående i et stativ eller?



Redigeret af extreme12 - 20-Februar-2007 kl. 18:54
Panasonic TH-42PZ85E
Samsung H3126
Popcorn Hour A-100
JVC RX-D701
PS3
Til top
extreme12 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Februar-2006
Status: Offline
Point: 354
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2007 kl. 19:01
Her snakkes der om en KEF KHT3005 (http://www.steensen.dk/KEF_KHT3005.htm)

Hvad er forskellen mellem disse om dem som du anbefaler?

Er der nogen fordel i at have 5 højtalere som i det sæt du anbefaler i stedet for kun 3 højtalere fx?
Panasonic TH-42PZ85E
Samsung H3126
Popcorn Hour A-100
JVC RX-D701
PS3
Til top
extreme12 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Februar-2006
Status: Offline
Point: 354
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2007 kl. 20:42

Noget helt andet er, at jeg næsten altid bruger min bærbar computer til at køre DVD film igennem. Jeg har en sprit ny bærbar med følgende lydkort:

Toshiba Bass Enhanced Sound-system med SRS® TruSurround XT™-system (Conexant High Definition Audio)

Det skulle være et temmelig godt lydkort med 5.1 sorround med SP/DIF stik. Vil det kunne udnytte den JVC forstæker som du henviser til optimalt? Computeren har ligeledes DVI udgang.

Det er denne computer jeg har:

http://nordic.computers.toshiba-europe.com/cgi-bin/ToshibaCS G/jsp/productPage.do?LNG=19&service=ND&highlightOpti on=123728&PRODUCT_ID=122154&DISC_MODEL=0#0

Panasonic TH-42PZ85E
Samsung H3126
Popcorn Hour A-100
JVC RX-D701
PS3
Til top
vipmlo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2007 kl. 00:33

Oprindeligt skrevet af extreme12 extreme12 skrev:

Den lyder meget lovende den JVC du henviser til. Er det en ordentlig forstærker, jeg mener er det god lyd den sender ud? Jeg har jo kun en HDMI port i mit TV og den sidder allerede sammen med min JVC recordere. Kan det laves anderledes?

Jeg er MEGET tilfreds. KEF højttalere er kendt for at kræve en kraftig forstærker og det kan jvc'en klare.
Se på mit setup. D701 virker som dit billede og lyd omstillingsbord. Alle dine enheder kobler du til D701 og D701 kobler du så til dit TV med hdmi. 

Oprindeligt skrevet af extreme12 extreme12 skrev:

De højtalere som du henviser til, hvor gode er de? JVC'en kan udsende op til 7.1 kan jeg se, kan de højtalere da være med? Skal jeg gå efter nogle bedre højtalere eller hvad?

KHT serien er rigtig god til en hjemmebio. KHT 2005 beskriver Steensen selv som "Surround sound serie hvor KEF's avancerede teknologi er kombineret med lækre alu-kabinetter. Klassikeren KHT 2005 har modtaget så mange priser og 5-stjernede anmeldelser, at den surround sound interesserede ikke kan undgå at kende serien ... "
Og her kan du se hele serien http://www.kef.com/KHT/index.htm

7 kanals lyd kan jvc'en trække, men det kræver også at lydkilderne (dvd'erne) har 7 kanaler og det har de færreste. Så 5 kanaler er rigeligt for de fleste.

Oprindeligt skrevet af extreme12 extreme12 skrev:

Hvis jeg nu køber ovenstående højtalere, hvor lang ledning er der så med, da jeg til de to bag højtalere skal bruge temmelig lang ledning? Jeg kan se de ligeledes findes i hvide, det er klart en fordel, det vil konen elske mig for . Er de lige til at sidde op på væggen, da jeg ikke ønsker dem stående i et stativ eller?

Der er ingen ledning med. Dem skal du selv ud at købe. MEN du behøver ikke købe alle de der specielle kabler til mange penge. Det der tæller er mængden af kobber (tykkelsen). Jeg vil anbefale dig at anvende 4 mm2. Du kan dog vælge at gå ned i 2½ mm2 til de to bagerste højttalere.

Du skruer dem blot fast til væggen - foden drejes.

Oprindeligt skrevet af extreme12 extreme12 skrev:

Her snakkes der om en KEF KHT3005 (http://www.steensen.dk/KEF_KHT3005.htm)

Hvad er forskellen mellem disse om dem som du anbefaler?

Er der nogen fordel i at have 5 højtalere som i det sæt du anbefaler i stedet for kun 3 højtalere fx?

3005 er en nyere model og koster 2½ gange mere. 2005 kostede også 2 gange så meget da det var nyt. Jeg tror du vil have svært ved at høre forskel.

3005 består også af 5 højttalere - 4 satellit og en center; plus en subwoofer.

...og surround kræver 5 højttalere.

Oprindeligt skrevet af extreme12 extreme12 skrev:

Det skulle være et temmelig godt lydkort med 5.1 sorround med SP/DIF stik. Vil det kunne udnytte den JVC forstæker som du henviser til optimalt? Computeren har ligeledes DVI udgang.

Du kobler blot pc'en til D701 med et dvi->hdmi kabel og et s/pdif kabel. 



Redigeret af vipmlo - 21-Februar-2007 kl. 00:38
Til top
extreme12 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Februar-2006
Status: Offline
Point: 354
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2007 kl. 17:45
OK, det bliver dette setup som du beskriver. Ved du om jeg kan købe højtalerne nogle steder på nettet (DK forretning)?
Panasonic TH-42PZ85E
Samsung H3126
Popcorn Hour A-100
JVC RX-D701
PS3
Til top
vipmlo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2007 kl. 18:15
Mig bekendt forhandles KEF i Danmark kun af F-Group = Fona og Electric City.
Til top
extreme12 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Februar-2006
Status: Offline
Point: 354
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2007 kl. 19:12

Bare lidt for at være 100 % sikker, det er disse ikke?

http://www.fona.dk/default.aspx?m=2&i=81&itemnumber= 7109143610

På deres side hedder den KEF KHT 2005 MK II. Er det nøjagtig den samme som du snakker om?



Redigeret af extreme12 - 21-Februar-2007 kl. 21:05
Panasonic TH-42PZ85E
Samsung H3126
Popcorn Hour A-100
JVC RX-D701
PS3
Til top
extreme12 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Februar-2006
Status: Offline
Point: 354
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2007 kl. 21:19

Og forstærkeren er denne ikk:

http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=157655

Skal bare være helt sikker inden jeg bestiller!!

Panasonic TH-42PZ85E
Samsung H3126
Popcorn Hour A-100
JVC RX-D701
PS3
Til top
vipmlo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2007 kl. 21:34

Ja og Ja.

Jeg købte højttalerne i den lokale Fona butik for et års tid siden til 3.999 kr. Jeg så dem i Electric City for en måneds tid siden til samme pris.

D701 købte jeg hos Justbuyit i forbindelse med et fælleskøb.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu