Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
furious jt
Guld medlem
Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3730
|
Sendt: 04-Juni-2009 kl. 12:13 |
Denon sammen med B&W synes mange giver en meget lys lyd.
Du skal nok lytte inden du køber.
Ellers skal du vælge en onkyo 876 da den har en knap så lys lyd som denon. Onkyo'en kan vist fået ret billig i tyskland, så du kommer under de 7.000kr som en tilsvarende denon mindst koster.
Ellers er der pioneer som jeg selv synes lyder super sammen med B&W, men den er så over dit budget.
Til budgettet vil jeg vælge onkyo hvis det var mig. Over budget ville jeg klart vælge pioneer. Men jeg vil forslå dig at lytte inden du køber
|
7.2.4 atmosbio Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs
|
 |
lunddal
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8685
|
Sendt: 04-Juni-2009 kl. 12:21 |
Rysz skrev:
Og så lige et lille surt opstød herfra. Kan vi ikke snart blive fri for alt det med at PS3 dekoder alting så man behøver reelt kun et højttalerkabel, så spiller det hele maks. |
Hvor i tråden står det?
|
 |
@lex
Bruger
Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 242
|
Sendt: 04-Juni-2009 kl. 13:38 |
Min Onkyo 876 kan både lave kaffe og spejle æg 
Den bliver hamrende varm 
Bortset fra det, en super, god forstærker, som jeg købte i England for ca. kr. 5.500,- inklusiv fragt
|
 |
Startrek
--
Bruger stoppet på recordere.dk
Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
|
Sendt: 04-Juni-2009 kl. 19:29 |
|
 |
Lukket bruger 2
Guld medlem
Oprettet: 20-November-2007
Point: 586
|
Sendt: 04-Juni-2009 kl. 19:29 |
lunddal skrev:
Rysz skrev:
Og så lige et lille surt opstød herfra. Kan vi ikke snart blive fri for alt det med at PS3 dekoder alting så man behøver reelt kun et højttalerkabel, så spiller det hele maks.
|
Hvor i tråden står det? |
Ingen steder. Overdrivelse fremer forståelsen...you know ?
Det jeg vil med argumentet er, at det for nybegynderen er betydeligt vanskeligere, at forstå hele PCM dekodningsmetoden end der er blot at kigge efter en receiver der kan det hele. Selv mange hærdede surround-folk kager rundt i det her.
Så enten skal man tage den lette vej eller også skal man allierer sig med nogen der kan forklare og guide.
Nu kan jeg så se, at hints til diverse udenlandskøb så småt begynder.
De forstærkere kan du jo så kun høre rundt om ved folk der allerede har dem stående. De fleste vil dog gerne give en smuglyt.
For der er jo ingen der går i en dansk butik og lytter og så bestiller sagerne på nettet efterfølgende !
|
 |
thbang
Bruger
Oprettet: 28-April-2009
Sted: Islands Brygge
Point: 51
|
Sendt: 04-Juni-2009 kl. 20:07 |
[/QUOTE]
For der er jo ingen der går i en dansk butik og lytter og så bestiller sagerne på nettet efterfølgende !
[/QUOTE]
uha da nej, tanken kunne ikke falde mig ind :)
ej, jeg er faktisk af den gammeldags type, giver hellere lidt mere, får lækker service, og varen med det samme...
Jeg foretrækker den lidt bløde/mørke lyd, derfor er valget faldet på enten NAD eller Marantz. Men som der bliver sagt mange gange, så skal jeg selv lytte. Arbejde gør bare jeg ikke har tid til at lytte ordentlig i diverse butikker.
Derfor vil jeg gerne ha så mange input som muligt, så sparer jeg lidt tid i butikkerne når jeg ved lidt om tingene i forvejen... Men keep it comming, jeg suger alt den viden til mig jeg kan
|
 |
thbang
Bruger
Oprettet: 28-April-2009
Sted: Islands Brygge
Point: 51
|
Sendt: 04-Juni-2009 kl. 20:10 |
Jeg hader at qoute
|
 |
Kasper_J
Guld medlem
Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2830
|
Sendt: 04-Juni-2009 kl. 20:59 |
Rysz skrev:
Nu kan jeg så se, at hints til diverse udenlandskøb så småt begynder.
De forstærkere kan du jo så kun høre rundt om ved folk der allerede har dem stående. De fleste vil dog gerne give en smuglyt.
For der er jo ingen der går i en dansk butik og lytter og så bestiller sagerne på nettet efterfølgende ! |
Hvis jeg får fremvist en vare, og efterfølgende finder prisen for høj, har jeg absolut intet problem med at købe den billigere et andet sted.
Føler du dig også forpligtet til at købe et hus eller en bil efter fremvisning/prøvekørsel?
|
 |
Lukket bruger 2
Guld medlem
Oprettet: 20-November-2007
Point: 586
|
Sendt: 04-Juni-2009 kl. 21:19 |
Nu er der forskel på, at gå i eén butik efter den anden og lytte sig frem og så til slut foretage det valg, samt køb som behager.
Det er en væsentlig anden ting, at gøre som mange efterhånden gør; nemlig at bruge de danske butikker til at foretage valget og benytte deres service og så købe varen med en besparelse i udlandet i en netbutik. En del danskere har den opfattelse at butikker ikke koster penge og service er noget de ansatte ryster ud af ærmet.
Hvis jeg fornemmer en god service vil jeg gerne give 5 tusinde mere for bilen, men hvis jeg kan mærke jeg bliver taget røven på, så bevæger jeg mig et andet sted hen. Jeg kan sagtens følge din tankegang, men nej; jeg føler mig ikke forpligtet efter en prøvekørsel. Hvis forhandleren på den anden side af gaden har noget bedre, at tilbyde så benytter jeg hellere ham. Men der skal være mere end en bedre pris på højkant.
Jeg har så heller ingen problemer med at afvise folk der spørger hvordan de skal indstille den skærm de lige har hentet syd for grænsen. Det sjove er jo, at det ofte er kunden der bliver sur når denne ikke kan få svar, for som den sidste sagde........"fandme godt man ikke handlede her, for der er sgu da ingen service". 
|
 |