recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken forstærker til B&W højttalere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken forstærker til B&W højttalere

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Fido22 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-Maj-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fido22 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken forstærker til B&W højttalere
    Sendt: 05-Juli-2020 kl. 14:32
Jeg har erhvervet mig nogle B&W 603 S2 højttalere, som jeg troede ville spille fint på min surroundreceiver. Kan dog konstatere at jeg skal skrue meget op for at der skal ske bare lidt, man kan ikke engang se bassen bevæge sig😬

Går ud fra at jeg skal ud at finde mig en brugt stereo-forstærker. Hvad skal jeg gå efter?

Receiveren er en Sony STR-KG800

Mvh. Allan

Til top
Fido22 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-Maj-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fido22 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2020 kl. 18:32
Til top
Gump Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gump Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2020 kl. 09:20
Hvis din receiver pre out (jeg har ikke tjekket), så vil du kunne købe en stereoforstærker med home theater input (eller hvad det enkelte mærke nu kalder det). Så kan den bruges som effektforstærker til dine fronter til surround, og du kan så springe din surround receiver over når du skal høre musik...

Alternativt kan du også købe en effektforstærker.
Til top
Fido22 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-Maj-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fido22 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2020 kl. 09:27

Med hjælp er jeg kommet frem til, at recieveren automatisk sorterer bastoner fra og sender dem til subwoofer-udgangen. Det passer fint nok med at der nærmest ingen Bass er. Jeg kan ikke se at jeg kan ændre denne indstilling på receiveren desværre. 

Jeg er bare på udkig efter noget der kan trække de nye fine højttalere. Ikke noget med surround. Jeg aner bare ikke hvad jeg skal gå efter, da jeg har læst at det skal være en "strømstærk forstærker" til disse højttalere. 

Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2020 kl. 10:12
Hvad er din kilde??

Jeg ville jo tit gå efter en gammel analog forstærker.


Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2020 kl. 10:29
Rotel skulle være et god match til B&W

Ellers har jeg læst godt om NAD C352 eller C372 med lidt flere krafter.
Til top
Fido22 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-Maj-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fido22 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2020 kl. 10:41
Jeg har fjernsyn med optisk output, og en medieboks med alm. jack til phono. 

Jeg har lige været i hifiklubben, hvor de anbefalede en NAD 328/338. Synes bar 4 - 5.000 kr. er lidt meget.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2020 kl. 11:07
Oprindeligt skrevet af Fido22 Fido22 skrev:

Jeg har lige været i hifiklubben, hvor de anbefalede en NAD 328/338. Synes bar 4 - 5.000 kr. er lidt meget.


Det er det måske også.
Det er så prisen man må betale, når man køber "besværlige højttalere".


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Gump Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gump Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2020 kl. 11:56
Jeg ville helt klart kigge på brugtmarkedet, det giver meget mere for pengene...
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2020 kl. 14:39
Jeg er nu ret sikker på, din nuværende receiver kan trække dine nye højtalere, så du kan "se" bassen bevæge sig (jeg går ud fra, du mener enhederne?) 

Jeg kan også garantere dig, du kan indstille din receiver, så dine front-højttalere får fuldt frekvens-område; subwoofer eller ej, du skal blot huske under indstillinger for din receiver, at vælge hvilken højttaler-konfiguration, du har.
Når du så spiller musik eller ser film, skal du vælge hvilket output-metode, du ønsker...

Jeg vil anbefale dig, at læse din manual igennem en gang til, hvis du render ind i problemer, kan du bare skrive, så skal jeg gerne læse den igennem og guide dig...

Har du i øvrigt en subwoofer i dit setup eller ej?

EDIT
Jeg har søgt lidt på nettet, og måske har du alligevel ret.
Det ser ud til, din receiver er del af et system, der sælges samlet inkl. højttalere, så der er ingen mulighed for "Bass management", da den er lavet til at fungere med bestemte højttalere.

Hvis dette er tilfældet, vil jeg råde dig til at undersøge brugtmarkedet, da der her er mulighed for at spare rigtig mange penge, så du kan få en forstærker, der spiller godt med dine højttalere...


Redigeret af Supergris - 06-Juli-2020 kl. 15:01
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2020 kl. 01:35
Oprindeligt skrevet af Fido22 Fido22 skrev:

Går ud fra at jeg skal ud at finde mig en brugt stereo-forstærker. Hvad skal jeg gå efter?

Hvis du i forvejen HAR et surroud-setup (=?), så ville jeg gå efter en brugt effektforstærker til H+V kanalerne ...Hvis du spiller digitalt musik og DAC'en i forstærkeren i sig selv måske er god nok, så kan du få det bedste af begge verdener ved brug af en effektforstærker til Stereohøjttalerne i din surroundsetup.

Mht frasortering af lave frekvenser der sendes til subwoofer-udgangen, så burde man kunne slå det helt fra i langt de fleste surroundforstærkere ...Edit: Hmm lyder dermed som om du ikke har et surroundsetup, så bare gå efter en god stereoforstærker eller se om du kan finde ud af hvor i menu-systemet på din eksisterende man slår det fra


Redigeret af TBC1 - 07-Juli-2020 kl. 01:39
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2020 kl. 05:20
Oprindeligt skrevet af Fido22 Fido22 skrev:


Med hjælp er jeg kommet frem til, at recieveren automatisk sorterer bastoner fra og sender dem til subwoofer-udgangen. Det passer fint nok med at der nærmest ingen Bass er. Jeg kan ikke se at jeg kan ændre denne indstilling på receiveren desværre. 

Jeg er bare på udkig efter noget der kan trække de nye fine højttalere. Ikke noget med surround. Jeg aner bare ikke hvad jeg skal gå efter, da jeg har læst at det skal være en "strømstærk forstærker" til disse højttalere. 


Det tror jeg du har galt fat i.

Jeg orker ikke selv at læse brugsanvisning.

Der må være en speaker assignment, hvor du kan slå subwoofer fra og sætte front til large. Så får de fuldt frekvensområde.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu