recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken forstærker til B&W højttalere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken forstærker til B&W højttalere

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2020 kl. 05:56
Oprindeligt skrevet af Fido22 Fido22 skrev:


Med hjælp er jeg kommet frem til, at recieveren automatisk sorterer bastoner fra og sender dem til subwoofer-udgangen. Det passer fint nok med at der nærmest ingen Bass er. Jeg kan ikke se at jeg kan ændre denne indstilling på receiveren desværre. 

Jeg er bare på udkig efter noget der kan trække de nye fine højttalere. Ikke noget med surround. Jeg aner bare ikke hvad jeg skal gå efter, da jeg har læst at det skal være en "strømstærk forstærker" til disse højttalere. 

 
Har du en subwoofer som du har taget fra i forbindelse med tilslutningen af de nye B&W. Så skal den på igen eller slås fra.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2020 kl. 07:29
Så længe din nuværende forstærker ikke er sat rigtigt op får højttalerne ikke lov til at vise hvad de kan.

Ja. De kræver meget strøm. Men kan faktisk også lyde fornuftigt med en mindre forstærker.

Så mit råd er at få styr på forstærker.

Bagefter kan du i ro og mag finde den perfekte forstærker der opfylder dine behov. Det er vigtigt at den har de indgange du skal bruge. Måske vil du tilslutte en sub på et senere tidspunt. Skal den understøtte streaming tjenester osv.
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2020 kl. 00:13
Problemet er, DEN forstærker han har, er skræddersyet til de højttalere, der følger med i det sæt, det er solgt som, derfor har den ikke mulighed for at ændre indstillinger, som I ville kunne læse, hvis I læste mit første indlæg.
Som I kan se, hoppede jeg også i "fælden" til at starte med...

Der er ikke brug for nogen ekstra effektforstærker; enhver normal forstærker/receiver kan trække enhederne, så de bevæger sig, forudsat de modtager signalet i fuldt frekvensområde...
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2020 kl. 05:46
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Problemet er, DEN forstærker han har, er skræddersyet til de højttalere, der følger med i det sæt, det er solgt som, derfor har den ikke mulighed for at ændre indstillinger, som I ville kunne læse, hvis I læste mit første indlæg.
Som I kan se, hoppede jeg også i "fælden" til at starte med...

Derfor kan han vel godt tilslutte sin sub og de nye B&W?

Man kan også give svaret : Nærmest alle andre forstærker end den du har nu. Nogle er dog for svage til B&W.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2020 kl. 06:34
Nu har jeg pløjet brugsanvisning igennem.

Og der er ingen mulighed for at slå sub fraOuch

Så er der ikke andre muligheder en ny strømstærk forstærker.

4000-5000 er hvad du som minimum må forvente at smide efter ny forstærker.

Du når selvfølgelig længere på brugtmarkedet.


Til top
Fido22 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-Maj-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fido22 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2020 kl. 07:34
Ja, så er det man ærgrer sig over ikke at have købt noget ordentligt fra starten af😅 i hifiklibben anbefalede han en NAD C328/C338 på 2 * 50 Watt, den skulle nok kunne trække dem sagde han. Den koster 4000 - 5000 kr. vi høre om jeg kn låne en af dem, det var vist en mulighed, for at teste det af.
Til top
Gump Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gump Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2020 kl. 08:36
Oprindeligt skrevet af Fido22 Fido22 skrev:

vi høre om jeg kn låne en af dem, det var vist en mulighed, for at teste det af.
Det plejer de at være meget villige til, og ellers bestiller du bare på deres hjemmeside, de har 60 dages returtid Wink

EDIT: Men som Mufti også siger. Du kan få meget mere, eller meget billigere, på brugtmarkedet. Jeg har lige købt en Lyngdorf tdai 2170 med 4K hdmi modul. Af ny koster den 23k, men fik den til 9k...

Bare som eksempel på at man, hvis man ser sig om, og har lidt tålmodighed, kan spare en masse penge.



Redigeret af Gump - 08-Juli-2020 kl. 08:39
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2020 kl. 10:03
Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Problemet er, DEN forstærker han har, er skræddersyet til de højttalere, der følger med i det sæt, det er solgt som, derfor har den ikke mulighed for at ændre indstillinger, som I ville kunne læse, hvis I læste mit første indlæg.
Som I kan se, hoppede jeg også i "fælden" til at starte med...

Derfor kan han vel godt tilslutte sin sub og de nye B&W?

Man kan også give svaret : Nærmest alle andre forstærker end den du har nu. Nogle er dog for svage til B&W.
Han kan godt tilslutte dem, men han får det aldrig til at spille som ønsket, da receiveren har indbygget delefilter, og ikke sender fuldt frekvensområde til hans nyindkøbte B&Wer, som vel er hensigten?
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
Fido22 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-Maj-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fido22 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2020 kl. 10:24
jeg har lånt en NAD c328 i hifiklubben som jeg skal teste i aften, det bliver godt nok spændende.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2020 kl. 12:23
Hvis du nu kunne undvære digitale inputs, så overvej denne:


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2020 kl. 20:58
du kan finde en NAD C356BEE 2x 80w for ca 2000,- på dba. 
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
Fido22 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-Maj-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fido22 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2020 kl. 21:51
Ved ikke om det er højttalerne, eller den c328 jeg lånte, men var i hvert ikke imponeret. Synes der mangler dybde og bass:/ ... men spillede helt klart bedre end med min gamle surround-forstærker.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu