recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken forstærker til disse højtalere?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilken forstærker til disse højtalere?

 Besvar Besvar Side  123 6>
Forfatter
Besked
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken forstærker til disse højtalere?
    Sendt: 12-August-2009 kl. 20:48

Disse højtalere fra XTZ er blevet rost en del.  http://www.fyndborsen.se/ScriptServer/TradePoint/B2C/UI/Cata log/ItemView.aspx?Key=5529 Da min stereoforstærker kun har 2X80 watt i udgangseffekt, er den jo for lille til disse højtalere. Hvilken forstærker bør jeg købe til et sæt XTZ 99.36? Forstærkeren behøver ikke nødvendigvis være en surround sound forstærker. (Selv om det det ville være rart, hvis jeg kunne udvide med flere højtalere senere). Forstærker og højtalere skal bruges til både tv/film og musik, ligesom jeg bruger den gamle med to trevejshøjtalere i dag. (Det hele skal dog snart på pension). Mest musik, og normalt tv-kiggeri. Jeg har overvejet Onkyo TX-SR706 og TX-SR707. Jeg har også overvejet Marantz og Denon. Forstærkeren skal kunne spille højtalerne op, og lidt til såfremt jeg vælger at udvide med flere højtalere senere. Hvis der er nogen som har et godt bud på en kanon god stereoforstærker til en fin pris, har sådanne forslag selvfølgelig også interesse. Det behøver som sagt ikke nødvendigvis være en surround sound forstærker. Buget til forstærker max 8.000 kr. Men, det skal være en forstærker efter mottoet: Passer fint til højtalerne, og "best bang for the buck", så det kan for den sags skyld godt være en forstærker til 4.500 kr. Jeg håber på nogle gode forslag. Takker på forhånd.



Redigeret af Firebird - 12-August-2009 kl. 20:57
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2009 kl. 21:01
Marantz laver gode forstærkere med preout - av-connection har tilbud på dem.

Så ville jeg supplere op med en effektforstærker som du kan finde brugt - så burde du kunne holde dit budget.


Se evt. Hyl.dk 's bio herinde.
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2009 kl. 21:24

Hov, jeg glemte at nævne, at det nye ikke skal bruges til at spille meget højere end det gamle, men bare betydeligt bedre, og "noget" højere. Stuen vil være på MAX 25 kvm. (Jeg flytter muligvis  snart).

Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2009 kl. 21:47
Stadigvæk, de højttalere kræver en god forstærker, og derfor skal du nok supplere op med en effekt hvis du vil udnytte dem.


Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2009 kl. 22:22

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Stadigvæk, de højttalere kræver en god forstærker, og derfor skal du nok supplere op med en effekt hvis du vil udnytte dem.


Jeg troede, at en Onkyo TX-SR707 ville passe nogenlunde, og gøre et godt job...

Hmmm, det kan være, at de højtalere er en smule for store til mit behov? Det kunne være, at jeg skulle kigge nogle der er lidt mindre? Forslag?

Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2009 kl. 22:32
Hvis man kun har to højtalere tilsluttet til en surround sound forstærker, bliver "kraften" fra de udgange som ikke bliver udnyttet, ikke overført til de to udgange som rent faktisk bliver brugt? Det må da vel kunne indstilles sådan, at alt power bliver samlet i de to udgange?
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2009 kl. 10:34

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Stadigvæk, de højttalere kræver en god forstærker, og derfor skal du nok supplere op med en effekt hvis du vil udnytte dem.


Hvis jeg kun bruger forstærkeren til stereo, er en Onkyo TX-SR707 så ikke god/stærk nok? Jeg vil helst ikke have for mange apparater stående.

Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2009 kl. 10:50

Hvis du "kun" vil spille stereo skal du helt bestemt IKKE købe en surround-receiver, men i stedet købe en stereoforstærker/receiver. 

Jeg ville købe en brugt stereoforstærker af høj kvalitet, og her ville jeg sansynligvis gå over i high-end serier som du kan finde på div. HiFi fora, hvor der ofte er salgstråde med superudstyr til gode priser.

Så kan du senere vælge at opgradere med surroundreceiver,men vil sikkert opdage at din stereoreceiver gør det væsentligt bedre ved stereo end hvad du må forvente at en surroundreceiver.

Alernativt kan du vælge en brugt high-end surroundseceiver, hvilket vil være muligt i det oplyste budget, men din stereogengivelse vil ikke nå det niveau som en high-end stereoreceiver vil levere 

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2009 kl. 11:09

Hvis du er ude i brugt er der jo dba.dk, eller måske her:

http://www.hifi4all.dk/ksb/saelges.asp?sorter=kategori&o ffset=583

men er ganske enig med skyum i at du skal se på en stereo-forstærker.

Du skal være opmærksom på at Onkyo ikke er de mest effektstærke forstærkere, som jo er det du efterlyser.

 

mvh Christian
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2009 kl. 11:22
Oprindeligt skrevet af cnn3 cnn3 skrev:

Hvis du er ude i brugt er der jo dba.dk, eller måske her:

http://www.hifi4all.dk/ksb/saelges.asp?sorter=kategori&o ffset=583

men er ganske enig med skyum i at du skal se på en stereo-forstærker.

Du skal være opmærksom på at Onkyo ikke er de mest effektstærke forstærkere, som jo er det du efterlyser.

 

Nu er jeg jo ikke meget for at stemple nogle mærker da man hurtigt kan komme i stormvejr, men MIN erfaring med Onkyo er at der er nogle noget optimistiske tal på ydelserne for de små/mellemstore receivere, og måske netop derfor er der stor varmeudvikling på Onkyo.

Jeg ville kigge på www.hifi4all.dk som cnn3 også anbefaler, men pas på, man bliver bidt af det

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2009 kl. 11:35
Tak til jer. Jeg tror, at jeg holder mig til stereo, og må så i gang med, at støvsuge alle mulige hjemmesider... Det er sgu lidt svært, da jeg helst vil have god stereolyd til musik, men på den anden side, og gerne vil have et godt surround suond sæt til film i ét og samme sæt, men jeg kan sagtens "nøjes" med god stereolyd til film, også. Jeg har for iøvrigt også fundet frem til disse nye trevejs stereohøjtalere fra Teufel.  http://www.teufel.eu/Stereo/Ultima60.cfm Kun 2518.00 kr. pr. sæt + fragt. Ligner lidt et røverkøb, da Teufel har fået en del gode anmeldelser. Hvilken forstærker kan i anbefale til dem?
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2009 kl. 11:44

Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

Da min stereoforstærker kun har 2X80 watt i udgangseffekt, er den jo for lille til disse højtalere.

Og hvordan er du nået frem til dét? Hvilken forstærker har du?

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu