recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken forstærker til disse højtalere?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilken forstærker til disse højtalere?

 Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2009 kl. 16:48
Jeg vil næsten påstå at du indenfor stereoreceiver og et sæt højttalere kan komme rigtigt langt for eks. 7-8000 kr. hvis du køber brugt.
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2009 kl. 18:02

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Hej

Marantz SR5003 hos av-connection (4700).
Bedre fås det nok ikke indenfor dit budget.


En anden ting - at en forstærker er mere effektfuld er ikke kun handy når der er fest, men også fordi der vil være mindre belastning ved de lave lydstyrker. Dette kan tydeligt høres, da du ikke hele tiden kører forstærkeren i sænk. At du ikke har brug for 100W normalt er bare én side af sagen - du vil helt sikkert blive gladere for dit udstyr når du køber noget som er i god kvalitet med god power.

Til fester bruger mit PC-surround sound anlæg, så jeg kan afspille mine CDer fra en liste i Windows Mediaplayer. (Jeg har en "partyliste", og synes at det er bekvemt, at man ikke hele tiden skal skifte CDer...)  Det spiller højt nok. Det er et Creative Gigaworks G500.

Marantz har jeg også tænkt på, men passer 5003 til højtalerne fra Teufel? Teufel har fået en del fine anmelselser, og deres højtalere skulle være meget, meget, meget gode til prisen. Disse nye højtalere er der dog ikke nogen der har bedømt endnu, men de vil under alle omstændigheder være klasser over dem jeg har nu, så jeg turde skam godt købe dem til dén pris, uden først at have hørt dem, da jeg går ud fra, at Teufel ikke er begyndt at bygge ringere højtalere.



Redigeret af Firebird - 13-August-2009 kl. 18:06
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2009 kl. 21:09
Jeg ville stadig købe de XTZ-htt. du foreslog allerførst, og så anvende Phono over til PC'en.

Så kan du kyle dit PC-htt. sæt af h til, da dit nye anlæg vil trumfe det.
Til top
bette_casper Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2009 kl. 21:41
Jeg har i lidt over 2 år haft min stereoreceiver, Harman/Kardon HK3480, den skulle være god for 2x120 watt ved 8ohm. og jeg er og har været ovenud tilfreds. masser af power..

Derfor vil jeg anbefale den nye model, nemlig HK3490, som har fået nyt design og en digital indgang:

http://harmankardon.com/product_detail.aspx?Region=USA&C ountry=US&Language=ENG&cat=REC&prod=HK%203490&am p;sType=C

http://www.cinemagic.dk/shop/harman-kardon-hk-3797p.html
LG PZ950W 60" - PS3 - Onkyo TX-SR307 - Tangent Millennium 100 - QLN QuBiC FS 500 - JPW ML310 - JBL ES250P - Logitech Harmony 525
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2009 kl. 18:02

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Jeg ville stadig købe de XTZ-htt. du foreslog allerførst, og så anvende Phono over til PC'en.

Så kan du kyle dit PC-htt. sæt af h til, da dit nye anlæg vil trumfe det.

Ja, de ér sgu lækre, men måske en tand for store til mit behov? Phono? Ja, for pokker. Hvorfor i alverden har jeg ikke tænkt på det selv?  Pinligt, pinligt.  

Kyle det af h... til? Jeg ville dog nok sælge det gamle for en tusse, da det spiller og ser ud som nyt. Det spiller rent faktisk en del bedre end AIWA anlægget som jeg i dag kun bruger til tv. TV-højtalere er sgu for tamme. Specielt til musikvideoer og film...



Redigeret af Firebird - 15-August-2009 kl. 17:17
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2009 kl. 18:04

Oprindeligt skrevet af bette_casper bette_casper skrev:

Jeg har i lidt over 2 år haft min stereoreceiver, Harman/Kardon HK3480, den skulle være god for 2x120 watt ved 8ohm. og jeg er og har været ovenud tilfreds. masser af power..

Derfor vil jeg anbefale den nye model, nemlig HK3490, som har fået nyt design og en digital indgang:

http://harmankardon.com/product_detail.aspx?Region=USA&C ountry=US&Language=ENG&cat=REC&prod=HK%203490&am p;am p;am p;am p;sType=C

http://www.cinemagic.dk/shop/harman-kardon-hk-3797p.html

Tak, det var da en overvejelse værd. Sikke en flot anmeldelse! http://www.goodgearguide.com.au/review/home_entertainment/ha rman_kardon/hk_3490/266905



Redigeret af Firebird - 14-August-2009 kl. 18:26
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2009 kl. 19:20
Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Jeg ville stadig købe de XTZ-htt. du foreslog allerførst, og så anvende Phono over til PC'en.

Så kan du kyle dit PC-htt. sæt af h til, da dit nye anlæg vil trumfe det.

Ja, de ér sgu lækre, men måske en tand for store til mit behov? Phono? Ja, for pokker. Hvorfor i alverden har jeg ikke tænkt på det selv?  Pinligt, pinligt.  

Kyle det af h... til? Jeg ville dog nok sælge det gamle for en tusse, da det spiller og ser ud som nyt. Det spiller rent faktisk en del bedre end AIWA anlææget som jeg i dag kun bruger til tv. TV-højtalere er sgu for tamme. specielt til musikvideoer og film...



Du kan også vælge .26, men prisen er sådan set den samme som .36, da der skal standere på reolhøjttalerne. Om de er for store? Har du plads, og vil du have god lyd for billige penge, så er det XTZ.
Til top
miffe2507 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 176
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2009 kl. 20:40

Hør altid på de højtalere du vil have, inden du køber dem!!!

Hvad angår stereo-setup'et, vil jeg helt klart anbefale dig at købe brugt. Jeg vil endda også mene at det kan være en fordel, at købe forstærker efter dine højtalere, eller omvendt.

Jeg har selv kigget efter et nyt stereosetup, og da der er så mange forskellige muligheder, er det næsten en umulig opgave, at skulle købe højtalere og forstærker samtidig.

Så køb enten nogle højtaler du ved er gode(div. brugererfaringer, eller erfaringer du selv har gjort...), og lån forstærkere(flertal) med hjem. Eller gør det omvendt, og find et vanvittigt godt "brugt-tilbud" på en forstærker, og lån så nogle højtalere med hjem, og test på den måde.

god jagt

Til top
bette_casper Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2009 kl. 23:17
Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

Oprindeligt skrevet af bette_casper bette_casper skrev:

Jeg har i lidt over 2 år haft min stereoreceiver, Harman/Kardon HK3480, den skulle være god for 2x120 watt ved 8ohm. og jeg er og har været ovenud tilfreds. masser af power..

Derfor vil jeg anbefale den nye model, nemlig HK3490, som har fået nyt design og en digital indgang:

http://harmankardon.com/product_detail.aspx?Region=USA&C ountry=US&Language=ENG&cat=REC&prod=HK%203490&am p;am p;am p;am p;am p;sType=C

http://www.cinemagic.dk/shop/harman-kardon-hk-3797p.html

Tak, det var da en overvejelse værd. Sikke en flot anmeldelse! http://www.goodgearguide.com.au/review/home_entertainment/ha rman_kardon/hk_3490/266905




Ja det må man sige, og selv den gamle model (HK3480) synes jeg gør det godt (;
-btw. hvad vil du give for sådan en slambert der er lidt over 2 år? 
LG PZ950W 60" - PS3 - Onkyo TX-SR307 - Tangent Millennium 100 - QLN QuBiC FS 500 - JPW ML310 - JBL ES250P - Logitech Harmony 525
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2009 kl. 17:07
Oprindeligt skrevet af bette_casper bette_casper skrev:

Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

Oprindeligt skrevet af bette_casper bette_casper skrev:

Jeg har i lidt over 2 år haft min stereoreceiver, Harman/Kardon HK3480, den skulle være god for 2x120 watt ved 8ohm. og jeg er og har været ovenud tilfreds. masser af power..

Derfor vil jeg anbefale den nye model, nemlig HK3490, som har fået nyt design og en digital indgang:

http://harmankardon.com/product_detail.aspx?Region=USA&C ountry=US&Language=ENG&cat=REC&prod=HK%203490&am p;am p;am p;am p;am p;am p;am p;am p;sType=C

http://www.cinemagic.dk/shop/harman-kardon-hk-3797p.html

Tak, det var da en overvejelse værd. Sikke en flot anmeldelse! http://www.goodgearguide.com.au/review/home_entertainment/ha rman_kardon/hk_3490/266905




Ja det må man sige, og selv den gamle model (HK3480) synes jeg gør det godt (;
-btw. hvad vil du give for sådan en slambert der er lidt over 2 år? 

Sorry, men jeg kan sagtens betale for den nye, hvis jeg vælger en stereoforstærker, så dén ville jeg selvfølgelig foretrække. Ligesom dig selv... Jeg vælger muligvis en surround sound forstærker, da jeg helst vil have muligheden for at kunne sætte flere højtalere til, for jeg planlægger også en ordenlig opgradering på billedsiden.

Marantz 6003 ser også spændende ud..., så jeg svinger lidt imellem forskellige forstærkere og højtalere. Det er lidt fifty fifty imellem stereo og surround sound. Jeg hører mindst lige så meget musik som jeg ser tv/film. Nå, jeg beslutter mig sikkert først efter jeg er flyttet, senest om to måneder, da jeg allerede har sagt min lejlighed op. Stuen er alt for lille til f.eks et 50 tommers tv.

Jeg takker alle for de gode forslag og råd.



Redigeret af Firebird - 15-August-2009 kl. 17:19
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2009 kl. 17:10
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Jeg ville stadig købe de XTZ-htt. du foreslog allerførst, og så anvende Phono over til PC'en.

Så kan du kyle dit PC-htt. sæt af h til, da dit nye anlæg vil trumfe det.

Ja, de ér sgu lækre, men måske en tand for store til mit behov? Phono? Ja, for pokker. Hvorfor i alverden har jeg ikke tænkt på det selv?  Pinligt, pinligt.  

Kyle det af h... til? Jeg ville dog nok sælge det gamle for en tusse, da det spiller og ser ud som nyt. Det spiller rent faktisk en del bedre end AIWA anlææget som jeg i dag kun bruger til tv. TV-højtalere er sgu for tamme. specielt til musikvideoer og film...



Du kan også vælge .26, men prisen er sådan set den samme som .36, da der skal standere på reolhøjttalerne. Om de er for store? Har du plads, og vil du have god lyd for billige penge, så er det XTZ.

Lige nu har jeg desværre ikke pladsen, men jeg flytter snart, og så bliver det hele sikkert noget nemmere... 

Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
torpedo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 182
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2009 kl. 18:45


Hvis du er interesseret i en surround forstærker, der også spiller rigtig godt i
stereo, vil jeg anbefale en brugt Arcam AVR300, som vil passe fint til dit
budget. Arcam, er ligesom Marantz, kendt for surroundreceivere hvor der
også er lagt vægt på stereodelen.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu