recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken forstærker til disse højtalere?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilken forstærker til disse højtalere?

 Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
bette_casper Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2009 kl. 19:20
Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

Takker, men jeg tror at det bliver en Marantz 5003 i første omgang, da Oppoen også kan afspille alle lydformater, men jeg har jo god tid, da jeg flytter senest den 31/10. Min stue er simpelthen for lille, og er meget svær at indrette... De nye Denon forstærkere er også interessante.

Det er dog surt, at XTZ bliver produceret i diktaturet Kina. Det vidste jeg ikke da jeg oprettede denne tråd. Jeg er ligeglad med, hvor billige XTZ er. Jeg vil ikke have produkter fra diktaturstater som Kina i mit hjem, hvis jeg kan undgå det. Jeg vil ikke støtte dem med mine penge. Før jeg køber et produkt, undesøger jeg hvor det er produceret henne. Det gjorde jeg ikke tidligere. I dag vil jeg gerne betale lidt mere for at mine penge ikke ender i diktaturstater. Nå, det er så bare mig.



nej, du er nok ikke alene...
men please!! hold alt det politiske L*** væk herinde fra! så vidt jeg ved, er dette et neutralt forum for folk der er interesserede i forbruger elektronik? og ikke en stor debat om folks holdninger og meninger i den politiske verden!

mvh  ↑


Redigeret af bette_casper - 21-August-2009 kl. 19:21
LG PZ950W 60" - PS3 - Onkyo TX-SR307 - Tangent Millennium 100 - QLN QuBiC FS 500 - JPW ML310 - JBL ES250P - Logitech Harmony 525
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2009 kl. 07:42
Oprindeligt skrevet af bette_casper bette_casper skrev:

Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

Takker, men jeg tror at det bliver en Marantz 5003 i første omgang, da Oppoen også kan afspille alle lydformater, men jeg har jo god tid, da jeg flytter senest den 31/10. Min stue er simpelthen for lille, og er meget svær at indrette... De nye Denon forstærkere er også interessante.

Det er dog surt, at XTZ bliver produceret i diktaturet Kina. Det vidste jeg ikke da jeg oprettede denne tråd. Jeg er ligeglad med, hvor billige XTZ er. Jeg vil ikke have produkter fra diktaturstater som Kina i mit hjem, hvis jeg kan undgå det. Jeg vil ikke støtte dem med mine penge. Før jeg køber et produkt, undesøger jeg hvor det er produceret henne. Det gjorde jeg ikke tidligere. I dag vil jeg gerne betale lidt mere for at mine penge ikke ender i diktaturstater. Nå, det er så bare mig.



nej, du er nok ikke alene...
men please!! hold alt det politiske L*** væk herinde fra! så vidt jeg ved, er dette et neutralt forum for folk der er interesserede i forbruger elektronik? og ikke en stor debat om folks holdninger og meninger i den politiske verden!

mvh  ↑

Det var nu heller ikke for at starte en politisk debat. Jeg oplyste jo bare hvorfor jeg ikke ville købe XTZ. En oplysning er ikke det samme som en debat. Men, når du nu beder om det... For en del mennesker ikke ligegyldigt hvor de produkter som de køber på f.eks internettet bliver produceret henne. Det er ikke alle som bare er ligeglade. Det har desuden tidligere været fremme her på recordere.dk, at man ikke kunne bygge højtalerne fra XTZ billigere selv fordi XTZ køber komponenter ind fra Norge, i store mængder. Det er åbenbart ikke den eneste grund. Teufel producerer for iøvrigt også i Kina, men reklamerer for at de sælger uden fordyrende mellemled, så folk tror at de køber "made in Germany" til en fornuftig penge...

Hverken Teufel eller XTZ oplyser på deres hjemmesider, at de får deres "tyske" og "svenske" produkter produceret i Kina. Dét opdager man som kunde først når fragtmanden kommer med varererne... Smart! Lad os bare finde os i den slags bondefangeri...

Jeg tror sgu, at det bliver højtalere fra Dali som stadigvæk producerer i Danmark?



Redigeret af Firebird - 22-August-2009 kl. 08:20
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
bette_casper Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2009 kl. 11:47
Godt godt. Var bare et øjeblik nervøs for at det var det der ville ske.

Men jo, jeg kan godt se, at du har fat i noget. Det er jo direkte frækt af forhandlerne ikke at oplyse den slags! Giver også et helt forkert billede af højttalernes kvalitet, der højest sandsynligvis er noget ringere produceret fra Kina, end hvis det f.eks. havde været fra Tyskland.

Hvem ved? kan ske at Dali en dag også overrasker os?
LG PZ950W 60" - PS3 - Onkyo TX-SR307 - Tangent Millennium 100 - QLN QuBiC FS 500 - JPW ML310 - JBL ES250P - Logitech Harmony 525
Til top
jesper_h_m Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-November-2006
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2009 kl. 12:42
En del af Dali's billige højtaler serier bliver faktisk færdigsamlet i Kina, bl.a. Concept serien. Jeg blev også røstet over det, da jeg hørte om det i Hifiklubben. Men selvom varer bliver samlet eller produceret i Kina, er det nødvendigvis ikke dårligere kvalitet .  
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2009 kl. 14:06

mange højttalere, langt de fleste, er produceret i kina

men modsat hvad mange tror, så er kina produceret elektronik faktisk glimrende, fejlraten er tæt på nul, og skidtet virker.

at lodninger, samlinger, osv ikke lever op til "tysk standard" kan man ikke gøre så meget ved, det ville fordyre produktet alt for meget. men bare fordi tingene er lavet eller samlet i kina gør dem ikke ringere, det er en logisk konsekvens af lave omkostninger, og lave fejlrater.

omvendt er "made in denmark" ikke nødvendigvis et kvalitetesstempel, skal jeg vælge mellem noget der er lodet i hånden af gerda i vestjylland, eller det masseproducerede print lavet med robotteknologi i specialproces maskiner, så vil jeg til enhver tid vælge printet fra kina.

Crown - there is no substitute.
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2009 kl. 14:12
Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

Oprindeligt skrevet af bette_casper bette_casper skrev:

Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

Takker, men jeg tror at det bliver en Marantz 5003 i første omgang, da Oppoen også kan afspille alle lydformater, men jeg har jo god tid, da jeg flytter senest den 31/10. Min stue er simpelthen for lille, og er meget svær at indrette... De nye Denon forstærkere er også interessante.

Det er dog surt, at XTZ bliver produceret i diktaturet Kina. Det vidste jeg ikke da jeg oprettede denne tråd. Jeg er ligeglad med, hvor billige XTZ er. Jeg vil ikke have produkter fra diktaturstater som Kina i mit hjem, hvis jeg kan undgå det. Jeg vil ikke støtte dem med mine penge. Før jeg køber et produkt, undesøger jeg hvor det er produceret henne. Det gjorde jeg ikke tidligere. I dag vil jeg gerne betale lidt mere for at mine penge ikke ender i diktaturstater. Nå, det er så bare mig.



nej, du er nok ikke alene...
men please!! hold alt det politiske L*** væk herinde fra! så vidt jeg ved, er dette et neutralt forum for folk der er interesserede i forbruger elektronik? og ikke en stor debat om folks holdninger og meninger i den politiske verden!

mvh  ↑

Det var nu heller ikke for at starte en politisk debat. Jeg oplyste jo bare hvorfor jeg ikke ville købe XTZ. En oplysning er ikke det samme som en debat. Men, når du nu beder om det... For en del mennesker ikke ligegyldigt hvor de produkter som de køber på f.eks internettet bliver produceret henne. Det er ikke alle som bare er ligeglade. Det har desuden tidligere været fremme her på recordere.dk, at man ikke kunne bygge højtalerne fra XTZ billigere selv fordi XTZ køber komponenter ind fra Norge, i store mængder. Det er åbenbart ikke den eneste grund. Teufel producerer for iøvrigt også i Kina, men reklamerer for at de sælger uden fordyrende mellemled, så folk tror at de køber "made in Germany" til en fornuftig penge...

Hverken Teufel eller XTZ oplyser på deres hjemmesider, at de får deres "tyske" og "svenske" produkter produceret i Kina. Dét opdager man som kunde først når fragtmanden kommer med varererne... Smart! Lad os bare finde os i den slags bondefangeri...

Jeg tror sgu, at det bliver højtalere fra Dali som stadigvæk producerer i Danmark?



I så fald kan du godt begynde at finde flere penge frem, da stort set alt bliver udviklet i hjemlandet, og produceret i østen, mest malaysien og kina. Så i den forbindelse kan du godt sige farvel til alle de kendte mærker.

Marantz bliver fx. også samlet i Kina.
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2009 kl. 14:45
Oprindeligt skrevet af kim olsen kim olsen skrev:

mange højttalere, langt de fleste, er produceret i kina

men modsat hvad mange tror, så er kina produceret elektronik faktisk glimrende, fejlraten er tæt på nul, og skidtet virker.

at lodninger, samlinger, osv ikke lever op til "tysk standard" kan man ikke gøre så meget ved, det ville fordyre produktet alt for meget. men bare fordi tingene er lavet eller samlet i kina gør dem ikke ringere, det er en logisk konsekvens af lave omkostninger, og lave fejlrater.

omvendt er "made in denmark" ikke nødvendigvis et kvalitetesstempel, skal jeg vælge mellem noget der er lodet i hånden af gerda i vestjylland, eller det masseproducerede print lavet med robotteknologi i specialproces maskiner, så vil jeg til enhver tid vælge printet fra kina.

Det passer slet ikke, at elektroniske produkter pr. automatik er af god kvalitet når de kommer fra Kina. Det har været oppe i bla. tyske medier, at meget kina-elektronik, er af en så tvivlsom kvalitet, at det var direkte ulovligt at sælge på grund af brandfarlighed osv... For ikke så mange uger siden var der en udsendelse om netop dette på én af de tyske tv-kanaler, men dét var nu heller ikke min pointe. Kina er et diktatur, og derfor vil jeg ikke have produkter fra dette land i mit hjem, hvis jeg kan undgå det. Hvad andre gør, er deres sag. Hvis man vil støtte diktaturstater med sine penge, kan man da bare gøre dét.



Redigeret af Firebird - 22-August-2009 kl. 14:47
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2009 kl. 14:52
Jamen det er skam også fint nok, men når du har den holdning, så ville mit råd være at bruge pengene på andet end elektronik, for du kan ikke undgå "at støtte diktaturet."

Og ps:

Du kan ikke skære alt som kommer fra Kina over én kam. Der er mange små fabrikker som laver noget lort, men husk nu at vi i Danmark ikke er de eneste som lever højt på viden. Der er altså også mange dygtige kinesere, så at nogle ikke kan finde ud af at lave ting efter bestemte standarder kan ikke retfærdiggøre at boykotte Kina fuldstændigt pga. en eller anden tysk udsendelse.


Redigeret af Anima - 22-August-2009 kl. 14:56
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2009 kl. 14:58
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

Oprindeligt skrevet af bette_casper bette_casper skrev:

Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

Takker, men jeg tror at det bliver en Marantz 5003 i første omgang, da Oppoen også kan afspille alle lydformater, men jeg har jo god tid, da jeg flytter senest den 31/10. Min stue er simpelthen for lille, og er meget svær at indrette... De nye Denon forstærkere er også interessante.

Det er dog surt, at XTZ bliver produceret i diktaturet Kina. Det vidste jeg ikke da jeg oprettede denne tråd. Jeg er ligeglad med, hvor billige XTZ er. Jeg vil ikke have produkter fra diktaturstater som Kina i mit hjem, hvis jeg kan undgå det. Jeg vil ikke støtte dem med mine penge. Før jeg køber et produkt, undesøger jeg hvor det er produceret henne. Det gjorde jeg ikke tidligere. I dag vil jeg gerne betale lidt mere for at mine penge ikke ender i diktaturstater. Nå, det er så bare mig.



nej, du er nok ikke alene...
men please!! hold alt det politiske L*** væk herinde fra! så vidt jeg ved, er dette et neutralt forum for folk der er interesserede i forbruger elektronik? og ikke en stor debat om folks holdninger og meninger i den politiske verden!

mvh  ↑

Det var nu heller ikke for at starte en politisk debat. Jeg oplyste jo bare hvorfor jeg ikke ville købe XTZ. En oplysning er ikke det samme som en debat. Men, når du nu beder om det... For en del mennesker ikke ligegyldigt hvor de produkter som de køber på f.eks internettet bliver produceret henne. Det er ikke alle som bare er ligeglade. Det har desuden tidligere været fremme her på recordere.dk, at man ikke kunne bygge højtalerne fra XTZ billigere selv fordi XTZ køber komponenter ind fra Norge, i store mængder. Det er åbenbart ikke den eneste grund. Teufel producerer for iøvrigt også i Kina, men reklamerer for at de sælger uden fordyrende mellemled, så folk tror at de køber "made in Germany" til en fornuftig penge...

Hverken Teufel eller XTZ oplyser på deres hjemmesider, at de får deres "tyske" og "svenske" produkter produceret i Kina. Dét opdager man som kunde først når fragtmanden kommer med varererne... Smart! Lad os bare finde os i den slags bondefangeri...

Jeg tror sgu, at det bliver højtalere fra Dali som stadigvæk producerer i Danmark?



I så fald kan du godt begynde at finde flere penge frem, da stort set alt bliver udviklet i hjemlandet, og produceret i østen, mest malaysien og kina. Så i den forbindelse kan du godt sige farvel til alle de kendte mærker.

Marantz bliver fx. også samlet i Kina.

Tjaaa, så bliver det heller ikke Marantz, men et anlæg som er produceret i et andet land.

Tjaaa, man kan også købe produkter som er produceret i Japan, Sydkorea, og USA, så man behøver ikke nødvendigvis at købe fra Kina hvis man ikke vil betale B&o priser...

Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2009 kl. 15:02

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Jamen det er skam også fint nok, men når du har den holdning, så ville mit råd være at bruge pengene på andet end elektronik, for du kan ikke undgå "at støtte diktaturet."

Og ps:

Du kan ikke skære alt som kommer fra Kina over én kam. Der er mange små fabrikker som laver noget lort, men husk nu at vi i Danmark ikke er de eneste som lever højt på viden. Der er altså også mange dygtige kinesere, så at nogle ikke kan finde ud af at lave ting efter bestemte standarder kan ikke retfærdiggøre at boykotte Kina fuldstændigt pga. en eller anden tysk udsendelse.

Jeg boykotter jo netop ikke Kina på grund af "en eller anden udsendelse". Jeg vil bare ikke støtte diktaturstater med mine penge, hvis jeg kan undgå det. Længere er den ikke.

Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2009 kl. 15:43
Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

Tjaaa, man kan også købe produkter som er produceret i Japan, Sydkorea, og USA, så man behøver ikke nødvendigvis at købe fra Kina hvis man ikke vil betale B&o priser...




 - Men hvor køber de deres dele fra? - Japan producerer også en del elektroniske komponenter, men Kina er virkelig en af de store spillere. De laver gode komponenter til billige penge, og når man er på et budget som du selv er, så vælger man tit også med pengepungen (den sunde fornuft).

Personligt tror jeg du skal op i en helt anden prisklasse for at kunne undgå produkter fra diktatur-styrede nationer. Denon er Marantz' søster selskab, NAD produceres i Kina sidst jeg så det, min onkyo kom fra Kina..

Du må ihvertfald gerne sige til hvis du kan finde et mærke som ikke produceres i Kina, for der er ikke mange..

Jeg synes det er fint at stille krav, men indenfor elektronik kan du ikke undgå at tingene mere eller mindre kommer fra Kina.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2009 kl. 15:54
Ah....så kan man da købe sig nogle uforlignelige ELAC. De er dæleme da produceret i Tyskland
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3456>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu