recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken forstærker til disse højtalere?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilken forstærker til disse højtalere?

 Besvar Besvar Side  <1 456
Forfatter
Besked
Sschmidt Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 379
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2009 kl. 15:54
Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

Tjaaa, så bliver det heller ikke Marantz, men et anlæg som er produceret i et andet land.

Tjaaa, man kan også købe produkter som er produceret i Japan, Sydkorea, og USA, så man behøver ikke nødvendigvis at købe fra Kina hvis man ikke vil betale B&o priser...

USA? Selv Krell får produceret grej i Kina - jeg tror der bliver ret tyst hjemme hos dig, hvis du vil undgå Hifi-stumper der har været forbi Kina. Jeg forstår dig godt, men der bliver stille .

Og, i en anden genre, så glem DVD-spillere der skal spille CD, og surround der skal spille stereo. Det er skrammel x 10 ifht. hvad du kunne få for relativt ganske få kroner i rigtigt stereo-udstyr.

Jeg har en Marantz SR6003 og en Musical Fidelity A5 integreret stereoforstærker. Du ville blive forbløffet over alle dem der skriver i reviews at en SR6003 er god til stereo, hvis du hørte hvordan det samme lyder på en A5 - alt andet lige. Det er nat og dag, det lover jeg dig. Og nu tænker du nok; Ja, ja, der er sikkert en lille forskel, men jeg kan godt klare mig med 90% af det optimale, når jeg samtidig får 7.1 kanaler, videoswitching osv. foræret oveni. Men nej, du er måske 3% af vejen, ikke 90.

Og med de lave priser der er på CD-afspillere, så er der ingen grund til at bruge en DVD-afspiller til at afspille sine CD'er. Man kan eksempelvis købe en Marantz SA7001 for 2.500,- fra ny lige nu - tænk hvad du kan få brugt.

Mvh Steen

Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2009 kl. 18:31

1. Jeg ved godt at Denon blev opkøbt af Marantz. Dermed er denon selvfølgelig også udelukket.

2.Oppo 83 bliver så vidt jeg ved ikke produceret i Kina, og da jeg på et tidspunkt alligevel skifter til Blue Ray, og oppoen er rigtig god til at opskallere DVD, og så vidt jeg ved heller ikke er helt vildt dårlig til at afspille CDer, bliver det nok den afspiller jeg køber.

3.Mit buget til en forstærker er på 8.000 kr. Altså for forstærkeren alene, så det burde da være muligt at købe noget som ikke er produceret i Kina? Hvis ikke, ville jeg ikke gå udenom et rent stereo-setup, eller spare flere penge op. Selvfølgelig kan jeg ikke regne med, at nogle af komponeterne i f.eks en forstærker ikke er produceret i Kina, men jeg undersøger alt hvad jeg kan på nettet. Hvad andre gør, er deres sag.

4.Højtalere kunne jeg for den sags skyld selv bygge. Jeg har hørt en del hjemmebyggede højtalere som spiller rigtig godt.



Redigeret af Firebird - 22-August-2009 kl. 18:39
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Sschmidt Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 379
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2009 kl. 20:15

Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

1. Jeg ved godt at Denon blev opkøbt af Marantz. Dermed er denon selvfølgelig også udelukket.

Og ligeledes McIntosh, Snell mfl., som er i samme koncern.

Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

2.Oppo 83 bliver så vidt jeg ved ikke produceret i Kina, og da jeg på et tidspunkt alligevel skifter til Blue Ray, og oppoen er rigtig god til at opskallere DVD, og så vidt jeg ved heller ikke er helt vildt dårlig til at afspille CDer, bliver det nok den afspiller jeg køber.

Der tager du desværre fejl. Oppo ejes af BBK Electronics, som er et . . . . . . . Kinesisk firma. Du skal nok have med i dine betragtninger, at selvom du eksempelvis finder et "ægte" Amerikansk firma, så har Kina investeret så mange penge i USA, at du kan anse dem alle sammen for finansieret af Kina. Selv traditionelle Japanske producenter som Sony og Canon får produceret i Kina. Ligeledes Panasonic Corp. (Panasonic, Technics, Sanyo osv.).

Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

3.Mit buget til en forstærker er på 8.000 kr. Altså for forstærkeren alene, så det burde da være muligt at købe noget som ikke er produceret i Kina? Hvis ikke, ville jeg ikke gå udenom et rent stereo-setup, eller spare flere penge op. Selvfølgelig kan jeg ikke regne med, at nogle af komponeterne i f.eks en forstærker ikke er produceret i Kina, men jeg undersøger alt hvad jeg kan på nettet. Hvad andre gør, er deres sag.

Det har desværre ikke noget med hverken penge eller stereo kontra surround at gøre. Når Krell og McIntosh er made in China, så er det ikke tegnebogens tykkelse der afgør det længere.

Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

4.Højtalere kunne jeg for den sags skyld selv bygge. Jeg har hørt en del hjemmebyggede højtalere som spiller rigtig godt.

Ja, men skal du bygge noget der blot spiller lige op med det bedste sæt du kan købe til 10k brugt, så taler vi sikkert en investering på 5-10 år af dit liv. Det er selvfølgelig individuelt hvordan man prissætter sin fritid, men jeg ville til hver en tid hellere lange 10 af de store over disken...

Som verdens økonomi ser ud idag, er der vel strengt taget ikke et firma, eller vestligt land, der 2-3 led ude ikke er sovset ind i "østblok" finanser - vi kunne ikke klare os uden. Jeg synes faktisk det er en positiv ting, da det er med til at bløde de forståelsesmæssige grænser op, og på længere sigt giver det forhåbentlig grobund for en mere social ansvarlig politik, også i de lande hvor dette idag kniber. Embargoer og deslige styrker kun jerntæpperne og fremmer fattigdommen i de "skæve" lande, viser historien.

Så, for at få diskussionen tilbage på Hifi-sporet , så kunne en bedre løsning måske være blot at købe det grej du nu synes bedst om, og så bruge den positive energi på at skabe forandringer igennem andre kanaler? Min fattige mening er at det vil virke i den gale retning at sætte skodder imellem vore økonomier igen.

Mvh Steen

Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2009 kl. 21:19

Ssmidt. Du har bestemt ret i meget af dét, men der nu også mange vestlige firmaer som ikke producerer i Kina, men f.eks i øst og sydeuropa.

Desuden havde kineserne aldrig kunnet opkøbe så meget i den vestlige verden, hvis vores politikere ikke havde tilladt handel med Kina.

Hvad skodderne angår, virkede de da fint, da de brækkede nakken på diktaturet i østeuropa. Desværre gik de vestlige regeringer med til at flytte vores arbejdspladser til Kina, fordi de vestlige firmaer ville slippe for ordenlige lønninger og rettigheder til deres ansatte. Det har bare styrket magthaverne i Kina som har andele i store og små koncerner i Kina. Ligesom det styrkede diktaturet i Singapore, da vi valgte at flytte mange arbejdplaser dertil. Men, lad os da kun købe produkter fra Kina, så de kan opkøbe endnu flere virksomheder i den vestlige verden.

Dermed spytter vi på vores egne rettigheder som borgerne i Kina ikke har. Det er bare min fattige mening, og derfor vil jeg ikke have produkter som bliver produceret i Kina, hvis jeg kan undgå det. Hvad andre gør, er deres sag. Og, så behøver vi ikke at debattere dét mere. Enhver er sin egen herre.



Redigeret af Firebird - 22-August-2009 kl. 21:29
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Sschmidt Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 379
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2009 kl. 22:05

Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

[...]Det er bare min fattige mening, og derfor vil jeg ikke have produkter som bliver produceret i Kina, hvis jeg kan undgå det. Hvad andre gør, er deres sag. Og, så behøver vi ikke at debattere dét mere. Enhver er sin egen herre.

Jamen jeg er ikke uenig, og vores egne politikere (og dermed "os" som vælgere) bærer jo meget af ansvaret. Så er spørgsmålet hvordan vi bedst kommer videre, nu vi står i den situation vi gør. Jeg deler ikke bette_casper's holdning om at vi skal holde dette forum fri for politik. Selvfølgelig er det ikke hovedemnet her, men det er da yderst relevant - Asien og elektronikproduktion hænger da sammen, om noget gør. Og jeg bifalder dit standpunkt og bakker op om din måde at agere på det på. Jeg handler måske på en lidt anden måde, men jeg tillader også mit verdenssyn at ændres med den virkelighed jeg oplever - så det kan da være jeg ender med at sælge eller skrotte mit "made in China" grej en dag .

Mvh Steen

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 456
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu