recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Navigation og CarFi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken GPS for at redde ferien til Paris
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilken GPS for at redde ferien til Paris

 Besvar Besvar Side  <12345 7>
Forfatter
Besked
ANGUSYOUNG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2007 kl. 15:48
jaaaamen the hits just keep coming!
TV:LG 65 C1

Receiver: Denon 1706si. Surround: Argon/Gale

PS5
NVIDIA SHIELD
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2007 kl. 16:04

Uanset hvad du vælger, TomTom, Mio eller Garmin... hold dig for guds skyld væk fra en PDA løsning med TomTom software eller andet.. du bliver så ked af, at have købt en halv løsning.

Jeg ved godt jeg nu bliver flamet i hoved og røv, men de når ikke en "ægte" naviløsning til sokkeholderne hvad angår brugerflade og funktionalitet.

Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2007 kl. 16:04
Hej Angusyoung,

Jeg har også en Mio C710 som jeg synes fungerer fint. Der bliver jævnligt frigivet kort-opdateringer, som man blot sætter den til at hente og installere (automatisk) over nettet (at Mio's website/opdaterings-software så er så ustabil, at det godt kan tage adskillige timer med klik på 'retry', er en anden snak).
Indtil nu har opdateringerne været gratis - hvilket jeg forventer at de vil forblive noget tid endnu. Når C710 udgår af sortimentet, er det spørgsmålet hvad der så sker?! (der vil nok næppe komme gratis kort-opdateringer så hyppigt som nu).

Min største anke til Mio's GPS software, er en mangel på udveksling af rute-planer til PC/Mac. F.eks. Garmin giver mulighed for at kunne planlægge ruten på en PC og overføre til GPS'en. På Mio er det meget omstændigt at ændre på ruten (næsten umuligt!), efter at have vælgt 'fra' og 'til' punkter. Jeg ville nok tage et nærmere kig på Garmin, hvis jeg skulle vælge GPS i dag (udfra mit nævnte behov).

Iøvrigt benytter Garmin en anden kort-leverandør (NavTech) end Mio og TomTom (Tele Atlas) - ifølge forbrugerstyrelsen er NavTech marginalt bedre end Tele Atlas.... (der ér i hvert tilfælde flere fejl i TeleAtlas kort i Danmark).

/Lars
Redaktør, recordere.dk
Til top
ANGUSYOUNG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2007 kl. 16:10
for dælan da Lauersen, nu skal jeg måske alligevel til at kigge på Garmin...
TV:LG 65 C1

Receiver: Denon 1706si. Surround: Argon/Gale

PS5
NVIDIA SHIELD
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2007 kl. 16:15

Selvfølgelig skal du vælge Garmin.. 2500,- for topkvalitet med fuld kort samt TMC og ultra uhylig nem betjening.. hvad venter du på?? Afsted

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2007 kl. 16:30
Oprindeligt skrevet af MartinJohansen MartinJohansen skrev:

Selvfølgelig skal du vælge Garmin.. 2500,- for topkvalitet med fuld kort samt TMC og ultra uhylig nem betjening.. hvad venter du på?? Afsted

 

Det skulle da lige være en kone der osse kan læse kort... hun kan jo også servicere bedre end de gpser på markedet.

Iøvrigt er jeg helt enig i dit synspunkt med pda og gps... det er noget skrammel i forhold til en ægte gps som er bygget til formålet..

 

ups.. glemte lige.. en kone er sgu nok dyrere end de 2500 for en garmin eller 3600,- for en tomtom 910...  og gpsen svarer jo ikke igen og gør kun det man beder den om

Mvh

René
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2007 kl. 16:34
En kone der kan læse kort??   Ja min forsøgte nede i sydtyskland da hun ikke stolede på min GPS, men jeg endte med, at bede hende lukke de kort eller stige af og gå. Vi nåede frem, i tide og på korrekt vis. Hun har ikke åbnet et kort siden..
Til top
Gooferen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-April-2006
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 505
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2007 kl. 16:37

Oprindeligt skrevet af MartinJohansen MartinJohansen skrev:

Uanset hvad du vælger, TomTom, Mio eller Garmin... hold dig for guds skyld væk fra en PDA løsning med TomTom software eller andet.. du bliver så ked af, at have købt en halv løsning.

Hehe, nu ved jeg ikke helt hvad du mener med at man skal holde sig fra PDA til navigation, synes selv det er noget af det bedste, har selv Fujitsu-siemens N520 med TOMTOM6 og det fungere helt perfekt, både i bilen, men også på gåben ihvertfald fungerede den upåklageligt da jeg var i KBH for et par måneder siden.

En PDA giver også mulighed for selv at installere nyt Navigations software også fra andre mærker tomtom, navigon osv. derudover er en PDA jo som selvbeskrevet en lommecomputer, hvilket giver uanede muligheder.

Myten om at PDA og Navigation ikke passer sammen grunder sig i at der i at der førhen var benyttet et chipset der ikke var så følsomt, derfor en masse problemer med dem,, men idag indeholder de fleste PDA'er SIRF-3 chipsettet, som er noget mere følsomt.

Det eneste der som jeg ser, der taler for at købe en "rigtig" navigations enhed, er at man slipper for at skulle installere softwaren selv samt at den er bygget til det navigations-software der er installeret på enheden.



Redigeret af Gooferen - 20-Marts-2007 kl. 16:37
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2007 kl. 16:41

Dit sidste afsnit beskriver ganske glimrende det jeg mener

Min "fordom" er baseret på den seneste teknologi også og ikke på de gamle og ufølsomme som du skriver om.

PS: Hvad sker der hvis din PDA løber tør for strøm?

Til top
Gooferen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-April-2006
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 505
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2007 kl. 16:48

hehe,, Hvis min PDA løber tør for batteri, slukker den og alt data beholdes (hvis det var det med at miste alt du snakker om ;) )

Til top
ANGUSYOUNG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2007 kl. 16:58

MARTIN: fantastisk med din kone og kortet, lige just hvorfor it is a must vi SKAl have noget navigation denn egang...

og rolle folkens, jeg tør ikke PDA. Men jeg håber da jeg kan overføre og bruge min N70 med det nye vidunder...

TV:LG 65 C1

Receiver: Denon 1706si. Surround: Argon/Gale

PS5
NVIDIA SHIELD
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2007 kl. 17:12

Gooferen det var lige præcis det jeg fiskede efter

Angus held og lykke med dit valg. Det gør bilferien noget rarere og langt mere afslappet.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu