|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
cgmand ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 694 |
![]() Sendt: 14-Januar-2010 kl. 13:53 |
|
Jeg skal have købe en harddisk til min Popcorn Hour A-110 og så kunne jeg godt tænke mig at høre hvilken disk i har i jeres PCH og erfaringer med denne mht støj og varme.
|
||
LG G2 65, ATV, HomePod stereo
|
||
![]() |
||
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
|
vil du have mindst støj og varme bør du vel købe en 2,5" også er det jo kun et spørgsmål om hvor stor den skal være
jeg har selv en 2,5" 40gb i min c-200 jeg bruger den dog ikke... så overvejer at tage den ud igen... jeg ville IKKE kunne leve med en som afgav mere støj når nu den står i stuen ... også vælg en med lavere rpm.. feks 5400
nogle bud kunne være:
1000gb http://www.shg.dk/2186949
Redigeret af rhsin - 14-Januar-2010 kl. 14:01 |
||
Mvh
René |
||
![]() |
||
cgmand ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 694 |
![]() |
|
Jeg har osse selv overvejet en 2,5" disk pga støj. Men vil nok gerne lidt op i størrelse, ala 1TB. Jeg vil gerne have det sådan at alle mine film kan være på den, så man kan tage den med sig, hvis man skal se en film et andet sted. Har kigget lidt på denne disk http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=478925 Nogen der har erfaringer med den? Kan få den til omkring 500kr
|
||
|
||
![]() |
||
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
|
du skal tænke på at når du streamer så står den og læser hele tiden.... nu er det godtnok på raid5 med 4 harddiske... men jeg kan da godt høre på kontoret når jeg ser film fra min NAS.... det vil jeg ikke kunne leve med i en stue... det er alt for meget.
1tb kan du godt få i 2,5" de er bare dobbelt så dyre... ellers en ekstern usb med et laaaaaaaaannngt kabel.. også puttet hen en sted i et skab eller lignene
|
||
Mvh
René |
||
![]() |
||
![]() |
|
Hmm.. Den er sgu fed den der 2,5" 1TB, men også lidt små dyr..
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=636587 Er der nogen der goe erfaringer med nogle støjsvage 3,5" diske?
|
||
|
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
5400 rpm diske fra Western Digital (Caviar Green), Samsung eller Seagate (dog 5900 rpm). De sælges normalt som "grønne" diske fordi de sparer lidt strøm i forhold til 7200 rpm. Men du vil sagtens kunne høre dem i A-110 kabinettet på et par meters afstand, medmindre lyden fra filmen overdøver støjen... |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Hmm.. har en gammel 3,5" WD liggende hjemme i skuffen.. prøver lige at sætte den i i aften og se om den genere mig.. For hvis jeg ikke kan høre den, kan jeg med garanti heller ikke høre den der WD Green
|
||
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Er der nogen der har en 3,5" WD Green Power i deres PCH, som kan med lidt drift info på den? altså om den støjer?
|
||
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |