|
Hvilken harddisk til PVR (skal kunne gå i dvale) |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
ij6210 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 132 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 24-Januar-2014 kl. 15:42 |
Nogen tips til hvilke harddiske der er gode til at tilslutte et Samsung smart tv (46", model 6515) ?
Det er til brug for optagelse af udsendelser via PVR funktionen. Lige nu bruger jeg en 32 GB memory stick, og den virker fint, men 32 GB er jo ikke så meget. Jeg vil gerne have en model der kan gå i dvale efter nogen tids inaktivitet, og som så kan tænde sig selv når USB-signalet beder den om at igangsætte en optagelse. Det behøver ikke være en NAS harddisk, da jeg kun vil bruge den til at optage TV. I princippet kan jeg vel vælge en hvilken som helst model, men jeg går ud fra at ikke alle kan finde ud af at slukke. Min gamle 500 MB harddisk snurrer og larmer konstant når den er tændt (fysisk power-knap), så den kan ikke slukkes eller gå i dvaletilstand. |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nogle HDDer kommer med et lille program så man skan stille Dvale og Slukke tid, MEN da HDDen skal formateres af TVet før den kan bruges, og derved ikke længere kan læses af en PC, kan det program ikke ligges tilbage på den. Derved er jeg ikke sikker på om det er muligt med en sådan funktion når en HDD bruges på et TV.
Nye HDDer beregnet til TV brug er MEGET støjsvage.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
ij6210 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 132 |
OK. Støjen er ikke så stort et problem (min gamle var en billig som bare støjer meget). Det er mere det med at spare lidt på strømmen jeg går efter. Kan selvfølgelig også bare købe en 128 GB eller 256 GB memory stick, men de koster jo også en del.
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Det en HDD bruger vil næppe selv over længere tid kunne registreres på forbruget.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
OK. Men så er det jo bare fint. Så er spørgsmålet blot hvilke modeller der er gode. Det skal være med 1-2 TB kapacitet.
|
|
![]() |
|
DrageMester ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
De Toshiba Stor.E Basics 2.5" 1.5 TB henholdsvis 2 TB eksterne harddiske jeg har, fungerer fint med at gå idvale på min Windows 7 pc, men jeg ved ikke hvordan de virker med et Samsung tv.
|
|
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
|
![]() |
|
Det at de går i dvale skyldes sikkert et lille program der ligger på dem, som jo så slettes når den formateres til TVet.
|
|
|
|
![]() |
|
Guests ![]() Gæst ![]() |
Jeg bruger selv WD Elements SE men fremover vil jeg nok skifte til WD My PassPort Ultra hvor der gives 3 års fabriksgaranti i stedet for 2 år.
Nej, power management-indstillinger slettes ikke fordi drevet formatteres af tv'et. Den slags foregår på et lavere niveau. Det største "problem" jeg selv har haft med WD Elements SE-drev out-of-the-box er ikke at få dem til at spinne ned men derimod at holde dem kørende. Hvis jeg f.eks. afspiller mp3-filer med en afspiller, der henter for store klumper ad gangen risikerer jeg, at drevet går i stå før den er færdig med at spille den sidste sang. Når jeg så kommer til den næste sang i listen skal jeg vente på, at drevet spinner op igen. Dette har dog aldrig været noget problem med flac-filer eller videofiler af nogen art. De moderne 2.5"-drev kan drives af en USB 2.0-port uden ekstra stik for at trække strøm fra et andet USB-stik. Med andre ord er strømforbruget i drift max. omkring 2W. Visse moderne tv-apparater (Sony, i det mindste) trækker 15W-17W i standby-tilstand blot for at holde liv i programguiden og den nødvendige automatik der skal understøtte PVR-funktionen. |
|
![]() |
|
Nick_S ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 385 |
http://www.elgiganten.dk/product/pc-tablet/harddisk-usb-stick/WDMYBAVTV1TB/wd-my-book-av-tv-ekstern-harddisk-1-tb
Denne sag er decideret lavet til formålet. |
|
![]() |
|
Den har så extern forsyning, hvilket ikke er bødvendugt. Har selv en Lacie på 1 Tb aom kan køre på TV uden. |
|
|
|
![]() |
|
Guests ![]() Gæst ![]() |
Jeg ved ikke lige hvor meget af det der er salgsgas or hvor meget er reelt men beskrivelsen indeholder dog nogle ting, man skal være opmærksom på: - De små 2.5" drev kommer oftest med et meget kort USB-kabel (specielt hvis det er USB 3.0) eftersom de er tiltænkt brug med en notebook hvor man som regel har drevet liggende lige ved siden af. Man skal ofte have fat i et længere kabel hvis drevet ikke ligefrem skal fastgøres på bagsiden af tv'et eller hænge i kablet. - Jeg bruger selv 2.5" for at slippe for at have endnu en strømforsyning siddende i fordeleren. - Der nævnes: "Superhurtig USB 3.0 giver muliggør HD streaming samtidigt som du optager". Mig bekendt er stikket på tv'et kun USB 2.0 (i det mindste på mit eget tv) men jeg har ingen problemer med at afspille eksisterende optagelser mens en ny optagelse er i gang. - Og "Bygget med et AV-optimeret drev, der tilbyder lydløs akustik": OK, jeg må indrømme, at deres 3.5" WD Elements faktisk er mere støjsvage end deres 2.5" WD Elements SE. Ved ikke med de nye Portable/Ultra. Det lyder da interessant, men jeg har ikke selv negative erfaringer med at bruge et 2.5" "notebook"-drev så selv om WD hævder, at drevet er AV-optimeret er det ikke noget, der får mig til at acceptere endnu en strømforsyning bag mit tv. |
|
![]() |
|
Pioneer540 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 02-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 270 |
Har købt en Toshiba Stor.E Basics til min Humax BXR HD2 - virker fint, dog kan Humax ikke se harddisken hvis den selv har været slukket. Uden mulighed for tilslutning af strøm er der ikke andet at gøre end at hive kablet til hhd ud og sætte det i igen. Ville gerne have haft en usb2.0 men kunne ikke lige finde en!
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |